eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneNowy Volkswagen Passat

Nowy Volkswagen Passat

2010-10-03 00:11

Nowy Volkswagen Passat

Volkswagen Passat © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Podczas Mundial de l'Automobile w Paryżu, Volkswagen przedstawia zupełnie nowego Passata w wersjach Limousine i Variant. Siódma generacja, tego modelu, będzie dostępna na pierwszych europejskich rynkach od połowy listopada. Wygląd Passata B7 został poddany daleko idącym zmianom, które nawiązując częściowo do zaprezentowanego w połowie roku Phaetona, podkreślają indywidualny charakter Passata. Dzięki komfortowi, bezpieczeństwu oraz systemom wspomagającym kierowcę Passat jeszcze zbliżył się do najwyższego segmentu samochodów, nie opuszczając przy tym cenowo klasy średniej.

Przeczytaj także: Volkswagen Passat świetnym wyborem dla firm

fot. mat. prasowe

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Nowy Passat będzie dostępny w wersjach wyposażenia Trendline, Comfortline i Highline. Do seryjnego wyposażenia wersji podstawowej Trendline w modelach z silnikami wysokoprężnymi z turbosprężarką należy na przykład system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii (rekuperacja). W przypadku najmniejszego silnika benzynowego systemy te mogą być zamawiane jako opcja.

Oprócz trzech linii wyposażenia Passat i Passat Variant oferowany będzie także w wersji Exclusive. Model ten stworzony przez Volkswagen R GmbH opiera się na wyposażeniu Highline i dysponuje dodatkowo między innymi 18-calowymi kołami ze stopu metali lekkich (Vicenza), skórzanymi siedzeniami, aplikacjami z drewna oraz listwami w progach z podświetlonym logo Volkswagen Exclusive.

Wszystkie dziesięć silników o mocy od 77 kW/105 KM do 220 kW/300 KM zużywa do 19 procent mniej paliwa. Najmniejszy, a mimo to dysponujący wysokim momentem obrotowym turbodiesel (1.6 TDI o mocy 105 KM i 250 Nm) spala 4,2 l/100 km, co odpowiada emisji 109 g/km CO2. Downsizing i technologie takie jak system Start-Stop zapewniają niskie wartości spalania także w przypadku silników benzynowych. Jako wzór może służyć jednostka 1.4 TSI (90 kW/122 KM) - w wersji BlueMotion Technology zużywa ona 5,8 l/100 km (emisja CO2: 138 g/km).

Nowy Passat został wyposażony w takie rozwiązania jak funkcja awaryjnego hamowania w mieście, a od wersji Comfortline – seryjny system rozpoznający stopień zmęczenia kierowcy. Funkcja awaryjnego hamowania jako część opcjonalnego, automatycznego systemu regulacji odległości ACC przy prędkości poniżej 30 km/h w razie konieczności samoczynnie zatrzymuje auto i pozwala uniknąć najechania na inny pojazd. Kolejny system zastosowany przez Volkswagena w tej klasie samochodów, to system rozpoznający stopień zmęczenia kierowcy – jest aktywny przez cały czas, rejestruje spadek koncentracji i ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym i optycznym.

Nowością w Passacie jest Dynamic Light Assist, zaprezentowany po raz pierwszy w nowym Touaregu. Dynamic Light Assist w połączeniu z reflektorami bi-ksenonowymi pozwala na jazdę z włączonymi światłami drogowymi na stałe. Przy użyciu kamery system rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka i jadące przed Passatem samochody i automatycznie przesłania odpowiednie strefy reflektorów. Dla aut z reflektorami halogenowymi dostępna jest uproszczona wersja automatycznej regulacji świateł drogowych – Light Assist. W tym przypadku kamera również rozpoznaje nadjeżdżające z przeciwka samochody, a system zmienia automatycznie światła z drogowych na mijania. Gdy z przeciwka nic nie jedzie, włączane są z powrotem światła drogowe.

 

1 2 3

następna

oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Nowa Honda Jazz Hybrid

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: