Odnowiony Ford Mondeo
2010-08-27 00:19
Przeczytaj także: Ford Focus 2011
Odnowiony Ford Mondeo napędzany 2,0-litrowym silnikiem Ford EcoBoost uzyskuje średni wskaźnik emisji CO2 równy 179 g/km. Uzyskanie tego samego wyniku jest możliwe bez względu na moc silnika i wersję nadwoziową. Rozwiązania zastosowane w silnikach Ford EcoBoost mają zapewnić blisko 20-procentowe obniżenie zużycia paliwa oraz emisji spalin w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi o podobnych osiągach.
W odnowionym Fordzie Mondeo oferowany będzie także zmodyfikowany silnik Diesel Ford Duratorq TDCi w wersji o pojemności 2,2 litra. Silnik ten szczyci się obecnie zwiększoną o 12% mocą, która wzrosła dzięki temu do 200 KM.
Obok tego silnika, oferta wersji Mondeo TDCi obejmuje także zmodyfikowaną jednostkę Diesel Duratorq TDCi o pojemności 2,0 litrów, którą zaczęto oferować w Fordzie Mondeo na początku bieżącego roku. Jednostka ta jest dostępna w wersjach o mocy 115, 140 oraz 163 KM. Wszystkie te silniki legitymują się średnim wskaźnikiem emisji CO2 na poziomie zaledwie 139 g/km. Napęd jest przekazywany na koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów, która jest oferowana we wszystkich wersjach nadwoziowych.
Nabywca ma nadal do wyboru dostępne już wcześniej silniki benzynowe Ford Duratec o pojemnościach 1,6 i 2,0 litrów, rozwijające moc odpowiednio 120 i 145 KM.
Klienci preferujący paliwa alternatywne mogą wybrać wersję Flexi Fuel, która może być zasilana zwykłą benzyną bezołowiową lub bioetanolem E85, bądź dowolną mieszanką obu tych paliw. Silnik w wersji Flexi Fuel powstał na bazie 2,0 litrowej jednostki benzynowej.
Zarówno do silników benzynowych Ford EcoBoost, jak i do gamy silników Duratorq TDCi wkrótce dołączą także nieco mniejsze jednostki o pojemności 1,6 litra, dzięki czemu już i tak szeroka oferta silników stanie się jeszcze bogatsza.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo 2010 - wersja 5-drzwiowa
Modyfikacje w układzie napędowym dotyczą także skrzyń biegów. Najnowsza przekładnia automatyczna Ford PowerShift, współpracująca z dwoma sprzęgłami mokrymi, jest oferowana w standardzie w samochodach napędzanych benzynowymi silnikami Ford EcoBoost. Będzie ona także dostępna jako opcja w pojazdach napędzanych 2,0-litrowymi silnikami Diesel Duratorq TDCi o mocy 140 KM i 163 KM.
Nowe rozwiązania dla bezpieczeństwa i poprawy komfortu
W szerokiej gamie układów i rozwiązań ułatwiających bezpieczne prowadzenie samochodu i zwiększających komfort jazdy są między innymi: układ sygnalizujący zjechanie z wybranego pasa ruchu (Lane Departure Warning), rozbudowany system ostrzeżeń kierowcy (Driver Alert) oraz automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania. Ciekawostką jest, iż wszystkie te rozwiązania wykorzystują nową, niezwykle czułą kamerę, umieszczoną u szczytu przedniej szyby, na wysokości lusterka wstecznego.
Obok nich nabywca znajdzie szereg rozwiązań, które już wcześniej wprowadzono w odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy, takie jak: układ sygnalizujący pojawienie się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy (BLIS), elektroniczny ogranicznik prędkości jazdy, elektryczna blokada zamków tylnych drzwi chroniąca przed ich otwarciem przez dzieci, czy kamera cofania. Technologia z wykorzystaniem diod świetlnych LED została także zastosowana w światłach do jazdy dziennej oraz w światłach tylnych i światłach STOP pojazdu, a także w oświetleniu wnętrza.
Przeczytaj także:
Odświeżony Ford Mondeo
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
Ford Mondeo, Ford, nowe modele samochodów, samochody osobowe, sedan, hatchback, kombi