Volvo V60 - kombi z pazurem
2010-08-09 10:10
Przeczytaj także: Volvo V60 Cross Country 2019
Podczas pokonywania zakrętu system, sterując jednocześnie przyhamowywaniem kół po wewnętrznej stronie łuku, kieruje więcej mocy do kół znajdujących się po zewnętrznej stronie łuku. Właśnie dzięki temu, możliwe ma stawać się bardziej ciasne pokonanie zakrętu i redukcja tendencji samochodu do wpadania w podsterowność.
Zaawansowane, zintegrowane funkcje hamowania
Nowe sportowe kombi Volvo jest wyposażone w wiele układów, które-współdziałając ze sobą- mają zapewnić najkrótszą możliwą drogę hamowania we wszystkich możliwych sytuacjach występujących na jezdni.
- System Ready Alert Brakes potrafi przewidzieć, w jakiej sytuacji niezbędne jest gwałtowne hamowanie.
- System Hydraulic Brake Assist pomaga kierowcy w skróceniu wymaganej drogi hamowania. W przypadku sytuacji kryzysowych, kiedy kierowca nie dociśnie hamulca z wystarczającą siłą, lub wystarczająco szybko, system Hydraulic Brake Assist wykorzysta system ABS, aby możliwie najbardziej skrócić całkowitą drogę hamowania.
- Optimised Hydraulic Brakes to układ, który zwiększa siłę hamowania poprzez użycie wspomagania hydraulicznego, kompensującego niskie ciśnienie w przewodach hamulcowych.
- System Fading Brake Support wykorzystuje wspomaganie hydrauliczne, by stopniowo zwiększać siłę hamowania podczas długiego i silnego hamowania. W ten sposób zmniejsza się ryzyko, że siła hamowania osłabnie, oraz pozwala zachować czucie hamulca.
Jeszcze mocniejsza wersja silnika T6
W pierwszym roku produkcji, V60 dostępne będzie w wersjach z szeregiem różnych silników benzynowych i wysokoprężnych, począwszy od ekonomicznego 115 konnego silnika w wersji DRIVe, aż do bardzo wydajnego turbodoładowanego silnika 304 konnego. Zdecydowane działania w kierunku redukcji emisji CO2 zaowocowały redukcją zużycia paliwa we wszystkich oferowanych silnikach.
fot. mat. prasowe
Zestawienie dostępnych silników
Jednocześnie specjaliści od silników z firmy Volvo Cars gwarantują, że udało się zredukować poziom zużycia paliwa o około 10 procent do poziomu 10,2l/100km (cykl mieszany).
Nowy dwulitrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem
Nowy czterocylindrowy silnik 2.0T GTDi (ang. Gasoline Turbocharged Direct Injection) ma pojemność dwóch litrów i generuje moc na poziomie 203 koni mechanicznych z momentem obrotowym rzędu 300 Nm przy 1750 obrotach na minutę. Przyspieszenie od 0 do 100km/h kształtuje się na poziomie 7,9 sekund przy skrzyni manualnej oraz 8,4 sekund przy skrzyni automatycznej. Maksymalna prędkość zarówno w wersji ze skrzynią automatyczną jak i manualną, to 230km/h.
Pod koniec pierwszego roku produkcji, Volvo V60 będzie również dostępne z silnikiem 2.0 GTDi o mocy 240 koni mechanicznych i momencie obrotowym 320 Nm.
Dwa nowe 1.6-litrowe silniki GTDi
Ponadto, dostępna będzie również jednostka 1.6 GTDi w dwóch wersjach: 1.6 GTDi (T3) o mocy 150 KM oraz T4 o mocy 180 KM.
Silnik o mocy 180 KM posiada moment obrotowy 240 Nm na poziomie od 1500 do 5000 obrotów na minutę. W czasie chwilowego przeładowania (tzw. overboost) silnik potrafi wygenerować moment obrotowy na poziomie 270 Nm. Dzięki takiemu rozwiązaniu, samochód przy każdej prędkości posiada wysoką zdolność do przyspieszenia. Krzywa momentu obrotowego jest stosunkowo łagodna, co w szczególności ma umożliwiać komfortową jazdę. 150-cio konny silnik posiada moment obrotowy 240 Nm.
DRIVe diesel
W trakcie pierwszego roku produkcji nowego V60 wprowadzona zostanie również wersja DRIVe z silnikiem diesla o pojemności skokowej 1,6l. Ta jednostka będzie posiadać moc 115KM oraz moment obrotowy na poziomie 270Nm i będzie dostępna wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Przeczytaj także:
Volvo V60 Cross Country B4 AWD
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
samochody osobowe, nowe modele samochodów, nowe samochody osobowe, Volvo, Volvo V60, kombi