eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneVolvo V60 - kombi z pazurem

Volvo V60 - kombi z pazurem

2010-08-09 10:10

Volvo V60 - kombi z pazurem

Nowe Volvo V60 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Model, którego pierwsze oficjalne zdjęcia opublikowano dość niedawno, łączy w sobie sportowy styl i bezpieczeństwo. Nowe dziecko Volvo nawiązuje stylem do modelu S60, ale ma do zaoferowania większą przestrzeń i to bez rezygnowania z mocnego silnika i dynamicznego wyglądu nadwozia.

Przeczytaj także: Volvo V60 Cross Country 2019

Przód pojazdu nie różni się od sedana S60. Maska została tak zaprojektowana, aby samochód wydawał się niższy i smuklejszy. Linia boczna bardziej przypomina zwinne coupe niż rodzinne kombi. Interesująco prezentuje się tył, z charakterystycznymi światłami, a także czarną listwą na klapie bagażnika. Wnętrze samochodu przypomina stylem S60. Kolorystyka tapicerki i akcesoriów oraz komfort przestrzeni nowego V60 mają czynić z niego nie tylko auto rodzinne, ale również elegancką limuzynę.

Dynamiczne zawieszenie

Nowe Volvo V60 ma długość 4628 mm, rozstaw osi to 2776 mm. Rozstaw przednich kół wynosi 1588 mm a rozstaw tylnich – 1585 mm. Auto będzie dostępne z dwoma typami zawieszenia: wersją turystyczną i dynamiczną. Różnice pomiędzy tymi rodzajami zawieszenia widać w budowie amortyzatorów oraz konstrukcji przedniej i tylnej ramy pomocniczej zawieszenia. Wariant turystyczny ma nieco bardziej miękkie ustawienia, pozwalające na bardziej płynną jazdę na drogach o nawierzchniach charakteryzujących się gorszą jakością.

fot. mat. prasowe

Nowe Volvo V60

Nowe Volvo V60

Pojazd może zostać opcjonalnie wyposażony w aktywne zawieszenie FOUR-C. Jest to zaawansowany, samodzielnie korygujący się, system aktywnego zawieszenia, który wykorzystuje liczne czujniki w celu ciągłego monitorowania zachowania samochodu. W przeciągu ułamków sekundy amortyzatory dostosowywane są w taki sposób, aby jak najlepiej działać w sytuacji, w której znajduje się samochód. Dzięki trzem alternatywnym ustawieniom zawieszenia, kierowca może w łatwy sposób wybrać za pomocą przycisku jeden z trzech dostępnych trybów: Komfortowy, Sportowy lub Aktywny.

Większa sterowność, grubsze amortyzatory i twardsze sprężyny

Przekładnia kierownicy V60 działa o 10 procent szybciej niż w poprzednich modelach, co ma wzmacniać poczucie kontroli oraz zapewniać szybszy czas reakcji samochodu. Kolumna kierownicy wyposażona została w grubsze rury i sztywniejszą izolację, co pozwoliło na zwiększenie sztywności skrętnej o 100 procent. „Naprawdę dobry układ sterowania powinien być intuicyjny, samochód powinien 'wyczuwać' intencje kierowcy już w momencie, kiedy powstają one w jego głowie. Czuję, że w tym obszarze posunęliśmy się znacząco do przodu”, uważa Stefan Sällqvist, odpowiedzialny za prace nad zawieszeniem nowego V60.

Pierwsze sportowe kombi z systemem Advanced Stability Control

fot. mat. prasowe

„Nasz system regulacji hamulców jest najbardziej zaawansowanym systemem tego typu na świecie. System Dynamic Stability and Traction Control w nowym Volvo V60 posiada kilka zaawansowanych funkcji, które pozwalają na poprawę zarówno bezpieczeństwa jak i przyjemności z prowadzenia samochodu”, mówi Stefan Sällqvist.

Podobnie jak nowe S60, również nowe V60 jest wyposażone w system ASC (ang. Advanced Stability Control). Dzięki nowemu czujnikowi poprzecznego przechylenia samochodu możliwe jest wykrycie tendencji do "zarzucenia" już w bardzo wczesnej fazie poślizgu. To ma oznaczać, że układ antypoślizgowy zadziała wcześniej i precyzyjniej. System ASC ma również pomagać w zachowaniu przyczepności auta oraz umożliwiać wykonywanie szybkich manewrów wymijania.
System Engine Drag Control zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania silnikiem na śliskiej nawierzchni. Nowe zawieszenie wspomagane jest przez szereg elektronicznych systemów, które mają za zadanie dalszą poprawę sportowych wrażeń z prowadzenia tego samochodu.

System Corner Traction Control to świeże rozwiązanie, które poprzez sterowanie wektorem momentu obrotowego pozwala na jeszcze bardziej płynne pokonywanie zakrętów. Ta technologia jest dodatkowo wspomagana przez system Dynamic Stability and Traction Control (DSTC).

 

1 2 ... 5

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: