Nawigacja Lark FreeBird 43.2LM i 50.1 LM
2010-08-08 00:05
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nawigacja samochodowa LarkMap
fot. mat. prasowe
Dokładne mapy
Zasoby mapowe LarkMap (bazują na mapach Copernicus) to blisko 500 000 km dróg z numeracją, 2,2 mln punktów adresowych, pełna baza miejscowości (ok. 53 000), ponad 2200 dokładnych planów miejscowości, w tym wszystkie miasta z pełną bazą ulic oraz blisko 100 000 aktualnych obiektów POI, takich jak urzędy, centra handlowe, hotele, banki, bankomaty, stacje benzynowe czy atrakcje turystyczne. Użytkownik może dodawać własne punkty POI, eksportować je i importować.
O radarach i niebezpiecznych miejscach na drodze możemy być ostrzegani komunikatem głosowym.
Mapy są czytelne - widoczne są obrysy budynków (w widoku 3D – bryły) i numeracja budynków oraz nazwy obiektów (np. Muzeum Narodowe, Wolny obszar celny, Park Bródnowski).
Szczególnie dla użytkowników komunikujących się z innymi za pomocą CB radia przydatna będzie możliwość pokazywania na mapie słupków kilometrowych i hektometrowych.
fot. mat. prasowe
W nawigacji LarkMap istnieje funkcja nawigowania do skrzyżowania ulic. Wskazując cel podróży, bardzo często nie znamy konkretnego numeru budynku, a wiemy tylko, że jest to róg ul. Marszałkowskiej i Hożej w Warszawie (tak np. zapraszają widzów do studia prowadzący program Dzień Dobry TVN) – LarkMap bez trudu doprowadzi do tak wybranego skrzyżowania.
Algorytm nawigacyjny działa szybko i umożliwia ustalenie parametrów wyboru trasy najszybszej, najkrótszej, dla samochodu, roweru, pieszego, a dla fanów off-roadu – terenowej 4x4. Trasa może być wyznaczana z wykluczeniem dróg gruntowych, dróg ekspresowych, dróg płatnych itp. Użytkownik ma również wpływ na działanie algorytmu wyszukującego trasę – można definiować własne dopuszczalne prędkości na poszczególnych kategoriach dróg i ulic.
LarkMap w przypadku, gdy kierowca przez pomyłkę lub z dowolnego powodu (korek, wypadek) zjedzie z sugerowanej trasy nie będzie go uporczywie nakłania do powrotu na pierwotną trasę, sugerując zawracanie czy inne nadkładanie drogi. Po jednej nieudanej próbie zdyscyplinowania kierowcy uzna, że jednak celowo szuka on innej trasy i szybko wskaże alternatywę.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl