eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneNowe Audi A8 L

Nowe Audi A8 L

2010-07-29 12:54

Przeczytaj także: Nowe Audi A8


Szlachetne materiały: stylistyka wnętrza

Jakość wykończenia w A8 L jest na najwyższym poziomie – od subtelnego oświetlenia po dopasowane prawie bez szczelin, precyzyjnie klikające przyciski. Wnętrze zachwyca wąskimi, czystymi liniami i stylowymi, nowoczesnymi materiałami.





Audi design selection „Messingbeige” łączy starannie dopasowane do siebie odcienie z indywidualnymi materiałami i zwiększającymi komfort elementami wyposażenia. Na uchwytach pod dachem i na tylnej konsoli znajdują się dodatkowe osłony ze szlachetnego drewna.

Skóra Valonea garbowana wyłącznie roślinnymi ekstraktami jest wyjątkowo miękka i oddychająca. Dodatkowo Audi dostarcza poduszkę. Podobnie jak zagłówki i dźwignia ośmiostopniowej przekładni tiptronic jest ona pokryta skórą jelenia, niezwykle miękką, przyjemną w dotyku i odporną na ścieranie.

Opcjonalny panoramiczny dach szklany wpuszcza do wnętrza dużo światła przez dwie szklane płaszczyzny. Oba elementy można uchylić, przedni dodatkowo szeroko otworzyć, obie części posiadają również zacieniające żaluzje.

Audi A8 L W12 quattro: wyjątkowe i efektywne

Dwunastocylindrowy silnik jest ukoronowaniem konstrukcji jednostek napędowych, szczególnie w klasie samochodów luksusowych – ta tradycja nadal obowiązuje. Już w pierwszej generacji A8 Audi oferowało taki silnik od 2001 roku. Jego udoskonalona forma była montowana od 2004 roku także w następnej serii modeli. Teraz inżynierowie całkowicie przebudowali W12 – jego pojemność skokowa wzrosła, a bezpośredni wtrysk benzyny zwiększa moc i efektywność.

Silnik 6.3 FSI osiąga moc 368 kW (500 KM) i maksymalny moment obrotowy 625 Nm przy 3.250 obr./min. Przyspiesza on Audi A8 z przedłużonym rozstawem osi jak samochód sportowy: sprint od zera do 100 km/h trwa zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.
Dynamiczny rozwój mocy możliwy jest w każdej sytuacji, a zużycie paliwa wprost wzorcowe: w cyklu EU wynosi 12,0 litrów na 100 km, o wiele mniej, niż w konkurencyjnych samochodach z silnikami V12. Poprzedni silnik, który z pojemności 6,0 litra uzyskiwał moc 331 kW (450 KM), spalał 13,6 litrów/100 km. Zatem oszczędność wynosi 1,6 litra/100 km, czyli 12 procent.

Skrót W12 oznacza niezwykłą konstrukcję silnika – który składa się z czterech rzędów po trzy cylindry. Każde dwa rzędy są przesunięte względem siebie pod kątem 15 stopni i połączone w jedną szeroką ławę. Obie ławy cylindrów tworzą kąt 72 stopni. Dzięki takiemu układowi silnik W12 jest ekstremalnie kompaktowy – ma długość tylko 50 centymetrów, czyli jest znacznie krótszy niż V8, a jego szerokość i wysokość wynoszą po 70 centymetrów.

Silnik W12 o pojemności 6.299 cm3, dysponuje długim skokiem tłoka (średnica cylindra x skok 86,0 x 90,4 mm). W porównaniu z poprzednim agregatem inżynierowie zwiększyli średnicę cylindra. Kuty wał korbowy ma przesunięte o 12 stopni czopy korbowe, dzięki czemu zapłony dwunastu cylindrów następują w idealnym odstępie 60 stopni obrotu wału. Kultura pracy jest doskonała, tylko przy wyższych obciążeniach i prędkościach obrotowych w kabinie pasażerskiej w sposób ledwo zauważalny odczuwalna jest ogromna moc tego auta.

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Audi A7 Sportback

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: