Nowe Audi A8 L
2010-07-29 12:54
© fot. mat. prasowe
Nowe A8 to wersja z przedłużonym rozstawem osi i dwunastocylindrowym silnikiem - A8 L W12 quattro wyznacza nowe standardy luksusu, dynamiki i efektywności. Pod względem długości i rozstawu osi nowe Audi A8 L przerosło normalną wersję o 130 milimetrów. Wydłużenie limuzyny odczują przede wszystkim pasażerowie siedzący na tylnych siedzeniach.
Przeczytaj także: Nowe Audi A8
Pod względem długości i rozstawu osi nowe Audi A8 L przerosło normalną wersję o 130 milimetrów. Oba wymiary wzrosły odpowiednio do 5.267 mm i 3.122 mm, szerokość 1.949 milimetrów pozostała niezmieniona, a wysokość zwiększyła się o 2 mm do 1.462 mm. Długość i szerokość wydłużonej wersji flagowego okrętu Audi jest znacznie większa, niż w przypadku jego ważniejszych konkurentów.fot. mat. prasowe
Nadwozie A8 L powstaje z aluminium jako Audi Space Frame (ASF) i waży około 40 procent mniej niż porównywalna karoseria ze stali. Nadwozie ASF zbudowane jest z elementów odlewanych, profili wytłaczanych i blach aluminiowych z ultra wytrzymałymi słupkami B ze stali utwardzanej podczas formowania. Jego wyjątkowa sztywność stanowi podstawę precyzyjnego prowadzenia, ciszy we wnętrzu pojazdu i wysokiego bezpieczeństwa biernego.
Do supernowoczesnych technologii zastosowanych w A8 należą opcjonalne reflektory diodowe (seryjne w A8 L W12), które swoje wszystkie funkcje realizują przy użyciu diod LED. Tymi efektywnymi energetycznie, jasnymi światłami Audi otwiera nowy rozdział w historii reflektorów.
Drobne detale optyczne odróżniają A8 L W12 quattro od pozostałych modeli tej serii. Osłona chłodnicy Singleframe z wbudowaną kratownicą, pokryta czarnym, błyszczącym lakierem, posiada specjalne poziome listwy. Nowe chromowane elementy można znaleźć także we wlotach powietrza i w lusterkach zewnętrznych. Na osłonie chłodnicy i z tyłu widnieje symbol W12. Układ wydechowy kończy się dwoma osłonami w kształcie trapezu, starannie zintegrowanymi ze zderzakiem.
Przestrzeń nie pozostawiająca nic do życzenia: tylna część kabiny pasażerskiej
Wydłużenie limuzyny odczują przede wszystkim pasażerowie siedzący na tylnych siedzeniach. Szersze tylne drzwi sprawiają, że do auta wsiada się wyjątkowo wygodnie, a miejsca w środku jest naprawdę dużo. Komfort z tyłu można jeszcze bardziej poprawić dzięki dwóm pojedynczym fotelom regulowanym elektrycznie w wielu płaszczyznach (przód i tył, głębokość, pochylenie oparcia, pochylenie górnej części oparcia i podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa), ogrzewanym i wentylowanym. Pasażer siedzący na prawym tylnym fotelu ma również możliwość ustawiania znajdującego się przed nim fotela.
Między seryjnymi pojedynczymi siedzeniami w Audi A8 L W12 quattro znajduje się opcjonalna konsola połączona ze środkowym tunelem. Na życzenie może być w nią wbudowany na przykład składany stolik lub lodówka. Oddzielne elementy obsługowe czterostrefowej automatycznej klimatyzacji należą do wyposażenia seryjnego.
Szczególnie interesującym rozwiązaniem w A8 z wydłużonym rozstawem osi jest fotel wypoczynkowy posiadający regulację pochylenia siedziska. Dziesięć komór powietrznych masuje plecy pasażera według jednego z czterech programów wybieranych pilotem. Nogi opierają się na elektrycznie regulowanym podparciu w oparciu fotela przedniego pasażera. Fotel wypoczynkowy zawsze wyposażony jest w ogrzewanie, wentylację i komfortowy zagłówek. Składany stolik, dodatkowe aplikacje z drewna i skóry, lodówka i Rear Seat Entertainment z dwoma 10,2-calowymi ekranami pozwalają odprężyć się podczas podróży lub skoncentrować na pracy w „salonie na kołach”.
Przeczytaj także:
Audi A8 jeszcze bardziej komfortowe
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl