Nowy Suzuki Kizashi
2010-03-05 10:13
Przeczytaj także: Nowy Peugeot 408
Do napędu Kizashi służy czterocylindrowy silnik benzynowy DOHC o pojemności 2,4 litra, który z jednej strony zapewnia doskonałe osiągi (moc maksymalna: 131 kW/6 500 obr./min, maksymalny moment obrotowy: 230 Nm/4 000 obr/min), a z drugiej jeden z najlepszych wyników pod względem zużycia paliwa w tej klasie pojazdów. Układ przeniesienia napędu z bezstopniową przekładnią CVT również zapewnia niskie zużycie paliwa, nie pozbawiając przy tym kierowcy przyjemności prowadzenia samochodu. Nadwozie o wyjątkowo wysokiej sztywności oraz konstrukcja zawieszenia (z przodu wzmocnione kolumny MacPherson, z tyłu zawieszenie wielowahaczowe) zapewniają pewne prowadzenie, doskonałą stabilność, wysoki komfort, a także minimalny poziom wibracji nadwozia. Nowo opracowany układ napędu na 4 koła i-AWD pozwala czerpać nieograniczoną radość z jazdy przy pełnej kontroli nad samochodem. Hamulce tarczowe na wszystkich kołach, a z przodu 16-calowe tarcze wentylowane zapewniają skuteczne hamowanie. Doskonałe osiągi i prowadzenie Kizashi to w dużej mierze zasługa intensywnych, długotrwałych testów i prac badawczych przeprowadzonych w najbardziej zróżnicowanych warunkach w różnych regionach świata. Inżynierowie Suzuki poddali Kizashi trudnym zimowym próbom przy mroźnej pogodzie na drogach Minnesoty, a także testom w najwyższych temperaturach w Dolinie Śmierci (USA).
fot. mat. prasowe
Sprawdzili go na wiejskich drogach Wielkiej Brytanii, na niemieckich autostradach, a także na legendarnym torze Nürburgring. Układ i-AWD był testowany w Nowej Zelandii.
Ponieważ Kizashi jest pozycjonowany w segmencie D, a w gamie marki pełni rolę „okrętu flagowego”, poziom NVH jest wyjątkowo niski nie tylko dzięki wysokiej sztywności nadwozia i zawieszeniu o znakomitych własnościach, ale także dzięki doskonałej aerodynamice, skutecznemu wygłuszeniu hałasu silnika i układu napędowego i-AWD oraz izolacji akustycznej poprzez użycie materiałów o dobrych własnościach dźwiękochłonnych, przewidzianych od początku prac projektowych.
Bezpieczeństwo
Aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa, Kizashi jest wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań i technologii.
W standardowym wyposażeniu bezpieczeństwa czynnego przewidziano układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania z elektronicznym rozdzielaczem siły hamowania, a także układ ESP® z kontrolą trakcji, który zwiększa bezpieczeństwo zapewniając zwiększoną stabilność samochodu podczas pokonywania zakrętów, przyspieszania oraz manewrów w sytuacjach krytycznych, zwłaszcza na śliskiej nawierzchni. Bezpieczeństwo bierne zapewnia lekka konstrukcja nadwozia, w którym przewidziano strefy kontrolowanego zgniotu, absorbujące i rozpraszające energię w przypadku zderzenia oraz przedział pasażerski o podwyższonej odporności na odkształcenia. Pasy bezpieczeństwa przednich foteli są wyposażone w napinacze oraz ograniczniki napięcia. Dla zapewnienia jeszcze lepszej ochrony kierowcy i pasażerów Kizashi jest wyposażone w siedem poduszek powietrznych.
Przeczytaj także:
Odnowiony Ford Mondeo
![Odnowiony Ford Mondeo Odnowiony Ford Mondeo](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Ford-Mondeo/Odnowiony-Ford-Mondeo-52565-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl