BMW X5 2011
2010-02-14 00:20
Przeczytaj także: Nowe BMW serii 5 Limuzyna
Inteligentny system napędu na cztery koła BMW xDrive rozdziela moment obrotowy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi poprzez sterowane elektronicznie sprzęgło wielotarczowe. Układ dynamicznej kontroli stabilności DSC reaguje błyskawicznie i odpowiednio do sytuacji, zwiększając dynamikę jazdy i polepszając trakcję. Dzięki przeprojektowanej konfiguracji w oparciu o bardziej neutralne działanie, system xDrive w większym stopniu przyczynia się teraz do zapewnienia dynamicznych właściwości jezdnych. Co więcej, sprężyny i amortyzatory w zawieszeniu wersji BMW X5 xDrive50i oraz BMW X5 xDrive40d zostały odpowiednio zmodyfikowane z uwzględnieniem charakterystyki poszczególnych modeli. W standardowym wyposażeniu nowego BMW X5 znalazł się także system Servotronic z układem wspomagania zależnym od prędkości. Aktywny układ kierowniczy Active Steering i układ Adaptive Drive dostępne są w opcji.
fot. mat. prasowe
W ramach systemu BMW ConnectedDrive, nowe BMW X5 oferuje szeroką paletę systemów wspomagania kierowcy oraz usług zwiększających komfort i bezpieczeństwo, a także pozwalających korzystać z pokładowych funkcji informacyjno-rozrywkowych. Oprócz wyświetlacza Head-up, reflektorów adaptacyjnych z funkcją doświetlania zakrętów, asystenta świateł drogowych, asystenta parkowania i kamery cofania z funkcją Surround View, w BMW X5 dostępne są także takie elementy jak aktywny tempomat z funkcją Stop & Go, funkcja ostrzegania o zmianie pasa ruchu, funkcja dostarczająca informacji na temat ograniczeń prędkości Speed Limit Info oraz funkcja Side View.
Oprócz wyjątkowo sztywnej struktury nadwozia, wyposażenie standardowe obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne, boczne kurtyny chroniące głowę przeznaczone dla pasażerów siedzących z przodu i w drugim rzędzie, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa przy wszystkich siedzeniach, napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami siły napięcia, aktywne zagłówki na przednich fotelach oraz mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX na tylnych siedzeniach. Ponadto, nowe BMW X5 zostało wyposażone w dwustopniowe światła stop, opony typu runflat oraz system sygnalizacji uszkodzenia opony.
Przejawem luksusowego stylu nowego BMW X5 są materiały wysokiej jakości, detale wykończeniowe klasy premium oraz liczne elementy wchodzące w skład wyposażenia standardowego. Alternatywą dla zwykłej automatycznej klimatyzacji jest czterostrefowa klimatyzacja automatyczna. System nawigacyjny Professional zawiera dysk twardy, na którym przechowywane są cyfrowe mapy i prywatne utwory muzyczne użytkowników. Z kolei system audio składa się z odtwarzacza CD kompatybilnego z plikami MP3 oraz wejścia AUX-IN. W opcji dostępne są także inne elementy jak na przykład wejście USB, najwyższej klasy system audio Individual, zmieniarka DVD czy system rozrywkowy DVD. Nowe kolory nadwozia i wnętrza oraz lekkie obręcze aluminiowe dodają autu nowoczesnego wyglądu.
Warianty silnikowe:
- BMW X5 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection); pojemność skokowa 4 395 cm3; moc maksymalna: 300 kW/407 KM w przedziale od 5 500 do 6 400 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 600 Nm w przedziale od 1 750 do 4 500 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,5 sekundy; prędkość maksymalna: 250 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 12,5 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 292 g/km; standard emisji spalin: EU5.
- BMW X5 xDrive35i: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią BMW TwinPower Turbo, bezpośrednim wtryskiem paliwa (High Precision Injection) i układem płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC; pojemność skokowa 2 979 cm3; moc maksymalna: 225 kW/306 KM przy 5 800 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 400 Nm w przedziale od 1 200 do 5 000 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,8 sekundy; prędkość maksymalna: 235 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 10,1 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 236 g/km; standard emisji spalin: EU5.
- BMW X5 xDrive40d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, technologią BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail (piezowtryskiwacze, maksymalne ciśnienie wtrysku: 2 000 barów); pojemność skokowa 2 993 cm3; moc maksymalna: 225 kW/306 KM przy 4 400 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 600 Nm w przedziale od 1 500 do 2 500 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,6 sekundy; prędkość maksymalna: 236 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 7,5 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 198 g/km; standard emisji spalin: EU5.
- BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, turbosprężarką o zmiennej geometrii i bezpośrednim wtryskiem paliwa Common Rail (piezowtryskiwacze, maksymalne ciśnienie wtrysku: 1 800 barów); pojemność skokowa 2 993 cm3; moc maksymalna: 180 kW/245 KM przy 4 000 obr./min.; maksymalny moment obrotowy: 540 Nm w przedziale od 1 750 do 3 000 obr./min.; przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,6 sekundy; prędkość maksymalna: 222 km/h; średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE: 7,4 litra/100 kilometrów; emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 195 g/km; standard emisji spalin: EU5.
Przeczytaj także:
Najnowsze BMW X5
1 2
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl