Nowe Volvo S60
2010-02-11 10:44
Przeczytaj także: Volvo S60: pierwsze zdjęcia
Nowe S60 jest pierwszym sedanem na rynku wyposażonym w system ASC (ang. Advanced Stability Control) podczas agresywnej jazdy poprawia prowadzenie auta, pokonywanie zakrętów i wykonywanie szybkich manewrów. Układ ASC posada czujniki poprzecznego przechylenia samochodu, dzięki czemu możliwe jest wykrycie tendencji do "zarzucenia" już w bardzo wczesnej fazie poślizgu. To oznacza, że układ DSTC zadziała wcześniej i precyzyjniej juz w początkowej fazie poślizgu bocznego, znacznie poprawiając prowadzenie pojazdu w zakrętach. Kolejnym nowym rozwiązaniem zastosowanym w nowym S60 jest układ CTC ang. Corner Traction Control, który sterując jednocześnie przyhamowywaniem kół po wewnętrznej stronie łuku kieruje więcej mocy do kół znajdujących się po zewnętrznej stronie łuku.
Układ hamulcowy na najwyższym technicznym poziomie to kolejna cecha wyróżniająca nowe Volvo S60. Ten prestiżowy sedan jest wyposażony w wiele układów, które współdziałając zapewniają najkrótszą możliwą drogę hamowania we wszystkich możliwych sytuacjach drogowych.
Wyjątkowa jakość wnętrza
Wnętrze nowego Volvo S60 zostało wykonane z najwyższą dbałością o detale. Chociaż skupiono się na szczegółach zorientowanych na kierowcę, to S60 nadal jest pięcioosobowym autem, oferującym komfortową przestrzeń dla wszystkich pasażerów. Tylne siedzenie zostało zaprojektowane tak, aby osoba siedząca pośrodku czuła podparcie po bokach. Ponadto miejsce na kolana powiększono o 30 mm, a otwór bagażnika rozszerzono o 107 mm, w porównaniu do modelu S60 poprzedniej generacji.
Szeroka gama silników o mocach od 115 KM do 304 KM
fot. mat. prasowe
W momencie wprowadzenia samochodu do sprzedaży, będzie on oferowany z czterema typami jednostek napędowych. Dwoma silnikami benzynowymi o pojemności 3.0l. i 2.0l o mocach 304 KM i 203 KM. A także dwoma jednostkami wysokoprężnymi o pojemności 2.4l. i 2.0l o mocach 205 KM i 163 KM. W pierwszym roku produkcji gama silników zostanie uzupełniona o kolejne 3 jednostki benzynowe i jedną wysokoprężną. Pojemność skokowa benzynowych jednostek napędowych to 2.0l. oraz 1.6l. Gama silników wysokoprężnych zostanie uzupełniona o jednostkę DRIVe, o pojemności skokowej 1.6l., mocy 115 KM i średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,3 l/100 km. Modele wyposażone w jednostki wysokoprężne cechuje niskie zużycie paliwa – poniżej 6 l/100 km oraz niska emisja szkodliwych spalin, nawet do 115 g/km przypadku dwutlenku węgla.
Nowoczesne rozwiązania multimedialne
Nowe S60 to nie tylko bezpieczeństwo i dynamiczna linia stylistyczna, ale także nowoczesne rozwiązania multimedialne. Wszystkie informacje z radia, systemu nawigacyjnego, telefonu komórkowego oraz innych funkcji, będą prezentowane na 5 lub 7 calowym kolorowym wyświetlaczu, umieszczonym w górnej części konsoli centralnej,. Wyświetlacz został celowo umieszczony na takiej wysokości, aby kierowca nie musiał opuszczać wzroku z linii drogi. Samochód został także wyposażony w zaawansowany system muzyczny, Premium Sound, w którego skład wchodzi 5 cyfrowych wzmacniaczy oraz 12 głośników. Ponadto nowe Volvo S60, jako jeden z pierwszych modeli na świecie, został wyposażony w systemu MultEQ firmy Audyssey Laboratories, który eliminuje zakłócenia spowodowane akustyką kabiny i zapewnia czysty dźwięk.
Samochód będzie produkowany w fabryce Volvo Cars w Ghent (Belgia). Pierwsze modele zostaną dostarczone nabywcom latem 2010 roku. Do Polski model trafi w III kwartale 2010 roku. Wielkość sprzedaży nowego Volvo S60 docelowo wyniesie 90 000 egzemplarzy.
Przeczytaj także:
Volvo S60 Cross Country: uterenowiony sedan
1 2
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl