Nowe BMW serii 3 Coupe i Cabrio
2010-01-26 10:41
Przeczytaj także: Alpina B7
Wnętrze: stylowe akcenty dzięki nowym kolorom tapicerki skórzanej i listwom wewnętrznym
Bogata oferta kolorów i materiałów daje wiele możliwości indywidualnej aranżacji wnętrzna nowego BMW serii 3 Coupé i nowego BMW serii 3 Cabrio. W wersji standardowej oferowana jest tapicerka materiałowa Diagonal. Opcjonalna tapicerka skórzana Dakota dostępna jest teraz w delikatnym, szarym odcieniu ostrygowym. Również ofertę listew wewnętrznych wzbogacono o wyjątkowo nowoczesną i szlachetną wersję ze słojowanego bambusa w kolorze antracytowym.
fot. mat. prasowe
BMW serii 3 Cabrio MY2010
Oferta silników: większa wydajność, większa moc i nowy wariant podstawowy
Wszystkie modele BMW serii 3 wyróżnia bardzo korzystny stosunek mocy silnika do zużycia paliwa. Liczne nowości w programie silników przyczyniają się do tego, że również nowe BMW serii 3 Coupé i nowe BMW serii 3 Cabrio umacniają swoją pozycję lidera w swojej klasie. Zarówno silniki benzynowe – wszystkie z bezpośrednim wtryskiem High Precision Injection, jak i turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem Common Rail charakteryzują się bardzo dobrą sprawnością. Wszystkie modele nowego BMW serii 3 Coupé i nowego BMW serii 3 Cabrio wyposażone są też standardowo w liczne elementy strategii BMW EfficientDynamics. W różnych zestawieniach zależnych od modelu są to m.in. odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, wskaźnik zmiany biegu, odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatów pomocniczych, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, odsprzęgany kompresor klimatyzacji, zoptymalizowana aerodynamika, opony o niższych oporach toczenia i inteligentna lekka konstrukcja. Wszystkie wersje silnikowe nowego BMW serii 3 Coupe i nowego BMW serii 3 Cabrio spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 5.
fot. mat. prasowe
BMW serii 3 Cabrio MY2010
BMW 318i to nowy podstawowy wariant zarówno modelu BMW serii 3 Coupé, jak i Cabrio. Oba nowe modele wyposażone są w dwulitrowy czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem ubogiej mieszanki. Wtrysk ubogiej mieszanki, zwany też wtryskiem warstwowym, umożliwia uzyskanie wysokiej mocy przy niewielkich ilościach wtryskiwanego paliwa. W układzie High Precision Injection paliwo wtryskiwane jest do komór spalania przez wtryskiwacze umieszczone bezpośrednio obok świec zapłonowych. W trybie ubogiej mieszanki tworzą się warstwy mieszanki paliwowo-powietrznej o różnym składzie. Łatwo zapalna warstwa mieszanki występuje tylko bezpośrednio przy świecy zapłonowej. Po jej zapłonie spalaniu ulegają również warstwy uboższe, bardziej odległe od świecy zapłonowej.
W ten sposób silnik BMW 318i generuje moc 105 kW/143 KM przy prędkości 6 000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 190 Nm przy 4 250 obr/min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 9,1 s (BMW 318i Coupe) i 10,3 s (BMW 318i Cabrio). Prędkość maksymalna w obu modelach wynosi w 210 km/h. W cyklu testowym UE BMW 318i Coupé spala średnio 6,3 l / 100 km, a jego emisja CO2 wynosi 146 g/km. Analogiczne wartości w BMW 318i Cabrio to 6,6 l i 154 g.
Przeczytaj także:
BMW X3 2017
![BMW X3 2017 [© BMW] BMW X3 2017](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/BMW-X3/BMW-X3-2017-199817-150x100crop.jpg)
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl