Honda CR-Z zadebiutowała
2010-01-18 12:10
© fot. mat. prasowe
Podczas Północnoamerykańskiego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Detroit miała miejsce światowa premiera całkowicie nowej Hondy CR-Z. Ten samochód łączy w sobie zalety czystego i wydajnego hybrydowego układu napędowego z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz stylowym nadwoziem coupe typu 2+2.
Przeczytaj także: Odmieniona Honda CR-V 2015
Ekscytujące coupe Hondy na nowo zdefiniuje pojęcie pojazdu hybrydowego, oferując kierowcy podwozie zestrojone pod kątem przyjemności z jazdy oraz znakomity silnik spalinowy wspomagany równoległym hybrydowym systemem IMA (Integrated Motor Assist). Europejska wersja Hondy CR-Z zostanie zaprezentowana podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie.Bryła modelu CR-Z powstała w oparciu o koncepcję „opływowego klina”. Nisko poprowadzona linia maski silnika oraz duża szerokość nadwozia, nadały autu atletycznego wyglądu. W projekcie eleganckiego coupe, o zaokrąglonym i starannie wyrzeźbionym nadwoziu, uwzględniono typowe dla Hondy elementy stylistyczne, takie jak np. przeszklona, podzielona na dwa poziomy, tylna część nadwozia typu hatchback, czy aerodynamiczna linia dachowa.
fot. mat. prasowe
Po raz pierwszy połączono także wydajny i ekologiczny, równoległy system hybrydowy z precyzyjną, manualną skrzynią biegów o 6-przełożeniach, która zapewnia prowadzącemu dużą przyjemność z jazdy. W nowej Hondzie CR-Z, konwencjonalną, manualną przekładnię zestawiono z benzynowo-elektrycznym układem napędowym, podobnie jak w modelu Civic IMA z 2003 roku. Było to możliwe dzięki dużej elastyczności równoległego systemu hybrydowego Hondy.
Manualna skrzynia biegów współpracuje z debiutującym w Europie, 1,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym, który w dużym stopniu zdecydował o charakterze modelu CR-Z. Jednostka o średniej pojemności skokowej chętnie „wchodzi na obroty” i zapewnia doskonałe osiągi dzięki dodatkowym 78 Nm momentu obrotowego, dostarczanym przez silnik elektryczny o mocy 14 KM, umieszczony pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów.
fot. mat. prasowe
Moc maksymalna i maksymalny moment obrotowy jednostki spalinowej wspomaganej silnikiem elektrycznym to odpowiednio - 124 KM i 174 Nm. Szczytowa wartość momentu obrotowego jest taka sama, jak w przypadku Hondy Civic 1,8 l jednak emisja CO2 jest o 35 g/km niższa i utrzymuje się na poziomie 117 g/km.
Silnik elektryczny zapewnia niezwykle płaski przebieg momentu obrotowego układu, przy czym maksymalna wartość osiągana jest przy bardzo niskich jak na jednostkę wolnossącą obrotach (1 500 obr./min). Wspomagany przez system IMA silnik benzynowy, w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną, cechuje się doskonałą elastycznością, niską emisją spalin i sportowym dźwiękiem układu wydechowego.
Przeczytaj także:
Nowe BMW M1 Coupe w 2011
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl