Alfa Romeo Giulietta
2009-12-04 11:10
© fot. mat. prasowe
Nowa Alfa Romeo Giulietta zostanie zaprezentowana światu podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Genewie. Sprzedaż rozpocznie się na wiosnę przyszłego roku i będzie stopniowo obejmować wszystkie główne rynki. Oczekuje się, że Alfa Romeo Giulietta będzie nowym bodźcem dla marki w jednym z najważniejszych segmentów rynku europejskiego.
Przeczytaj także: Alfa Romeo MiTo zasilany LPG
W roku 100-lecia marki, nazwa jest hołdem dla mitu motoryzacji i marki Alfa Romeo. Giulietta jest samochodem, o którym w latach 50-tych śniły pokolenia miłośników motoryzacji, czyniącym tym samym po raz pierwszy realistycznym sen o posiadaniu Alfy Romeo łączącej użyteczność z komfortem najwyższej próby i doskonałością techniczną.Nowa konstrukcja Giulietty została opracowana tak, aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagających Klientów pod względem przyczepności do drogi, zwrotności i bezpieczeństwa. Jej niesamowite osiągi oraz wysoki komfort są wynikiem udoskonalonych rozwiązań technicznych zastosowanych w zawieszeniu, układzie kierowniczym najnowszej generacji, sztywnej, aczkolwiek lekkiej struktury, wykonanej z aluminium i stali o dużej wytrzymałości oraz najnowszych technologii produkcyjnych.
fot. mat. prasowe
Nową konstrukcję Alfy Giulietta zaprojektowano w ten sposób, aby zintegrować i udoskonalić wszystkie systemy, znajdujące się w wyposażeniu tego samochodu. Dostępne są trzy tryby (Dynamic, Normal i All Weather), które wybiera się przy użyciu przełącznika Alfa DNA. Urządzenie to, poza precyzyjnym systemem stabilizacji toru jazdy (VDC), będącym częścią standardowego wyposażenia całej gamy nowego modelu, ma wpływ na parametry działania silnika, układu kierowniczego oraz elektronicznej blokady dyferencjału Q2.
fot. mat. prasowe
Przednia część samochodu ma charakterystyczny dla Alfa Romeo kształt w formie zbliżonej do trójkąta, na którym centralnie znajduje się najnowsza wersja klasycznej tarczy Alfa Romeo, wcinającej się w zderzak i zawieszonej między dwoma wlotami powietrza. Tutaj „zaczyna się" cały samochód, łączący w sobie pełny życia charakter z elegancką formą. Przednie reflektory, wykonane z wykorzystaniem technologii LED, posiadają funkcję świateł do jazdy w dzień (DRL), która zapewnia maksimum bezpieczeństwa.
Niezwykle osobliwa sylwetka Alfa Romeo Giulietta, nadaje temu modelowi lekki i solidny wygląd. Jest to efekt przede wszystkim linii bocznych okien w kształcie coupé, które podkreślają dynamiczny i opływowy kształt samochodu oraz ukrytych tylnych klamek. Przetłoczenia boczne dodają samochodowi smukłości, zaś krawędzie przetłoczek, które łączą się ze sobą na tylnej części, akcentują „klinowaty" kształt karoserii.
Wyrazisty styl części tylnej potęguje wrażenie masywnego wyglądu samochodu, mocno trzymającego się drogi. Tylne lampy, podobnie jak przednie reflektory, zostały wykonane z wykorzystaniem technologii LED i oprócz znakomitego wyglądu, w lepszy sposób spełniają swoje funkcje.
fot. mat. prasowe
Na koniec, wymiary nowej Alfy nadają jej dynamiczny i kompaktowy kształt, który zapewnia niezwykle przestronne wnętrze i dużą pojemność bagażnika (350 litrów): długość samochodu to 4,35 m, wysokość 1,46 m, szerokość 1,80 m przy rozstawie osi 2,63 m.
Innowacyjne silniki do jazdy przyjaznej dla środowiska
Podczas wprowadzenia na rynek dostępne będą cztery wersje silnika, wszystkie zgodne z normą Euro 5 i standardowo wyposażone w system „Start&Stop" w celu zredukowania spalania i emisji: 2 silniki benzynowe (1,4TB - 120 KM i 1,4TB Multiair - 170 KM) oraz 2 silniki diesla (1,6 JTDM - 105 KM i 2,0 JTDM - 170 KM, obydwa należą do drugiej generacji silników JTDM). Ponadto linię uzupełnia mocny silnik 1750 TBI - 235 KM w ekskluzywnej wersji Quadrifoglio Verde.
Bezpieczeństwo i zachowanie dynamiczne na najwyższym poziomie w tym segmencie
Alfa Romeo Giulietta została zaprojektowana w taki sposób, aby uzyskać najwyższe noty w testach Euro NCAP w celu zapewnienia kierowcy i pasażerom całkowitej ochrony i bezpieczeństwa. Ponadto układy zawieszenia, kierowniczy i hamulcowy zostały tak zaprojektowane, aby nawet podczas niezmiernie trudnych manewrów idealnie ze sobą współgrały.
Na koniec, w standardowym wyposażeniu Alfa Romeo Giulietta znajdują się najbardziej wyszukane urządzenia elektroniczne, umożliwiające dynamiczną kontrolę: VDC (Vehicle Dynamic Control), DST (Dynamic Steering Torque), elektroniczna blokada dyferencjału Q2 i selektor Alfa DNA. Wszystkie te systemy gwarantują bezpieczeństwo i dynamikę jazdy oraz osiągi zgodne z najlepszą tradycją Alfa Romeo.
Przeczytaj także:
Alfa Romeo Junior ma szanse na sukces
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl