Nowe Audi A8
2009-12-02 11:49
© fot. mat. prasowe
Fascynujący sportowy charakter, innowacyjna technologia i najwyższy komfort: Audi wprowadza kolejną generację A8. Lekkie, aluminiowe nadwozie, mocne i efektywne silniki, udoskonalony system obsługi MMI, nowe systemy wspomagające kierowcę, całkowicie diodowe reflektory i eleganckie wnętrze, którego wykonanie jest na poziomie gwarantowanym przez manufaktury.
Przeczytaj także: Audi A8 jeszcze bardziej komfortowe
Ze wszystkimi tymi technologiami nowe Audi A8 stanowi doskonałą syntezę dynamiki, perfekcyjnej stylistyki i jakości oraz bezkompromisowej efektywności. A8 3.0 TDI z napędem na przednią oś, które pojawi się na rynku trochę później, emituje tylko 159 gramów CO2 na kilometr a zużycie paliwa - 6,0 litrów na 100km, jest najniższe w segmencie samochodów luksusowych.fot. mat. prasowe
Nowa luksusowa limuzyna, która znajdzie się w salonach na początku 2010 roku, jest technicznym dziełem sztuki. Jej eleganckie i zdradzające moc nadwozie wykonane w technologii Audi Space Frame (ASF) z aluminium, waży około 40 procent mniej od porównywalnej karoserii stalowej. Komfort we wnętrzu jest jak w pierwszej klasie – od nowego, nastrojowego oświetlenia po luksusowe, regulowane elektrycznie tylne siedzenia.
Audi A8 łączy nowy stopień inteligencji z wzorcowo prostą obsługą. Jego Multi Media Interface MMI wprowadza przełomową innowację: w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacji posiada panel dotykowy. Przy jego użyciu kierowca może intuicyjnie sterować wieloma funkcjami, na przykład może wprowadzić punkt docelowy do nawigacji, pisząc litery na panelu.
fot. mat. prasowe
MMI Navigation plus jest w nowy sposób połączony z udoskonalonymi systemami wspierającymi kierowcę i systemami zwiększającymi bezpieczeństwo. Z wyprzedzeniem odczytuje przebieg trasy i przekazuje dane do modułów sterowania automatycznej przekładni, reflektorów i ACC Stop & Go. Podwyższona inteligencja tych systemów pozwala na identyfikację kompleksowych scenariuszy i profilaktyczne wspieranie kierowcy. Jako nowe technologie debiutują asystent widoczności w nocy z funkcją identyfikacji pieszych, system bezpieczeństwa Audi pre sense oraz – w ciągu 2010 roku – wskaźnik ograniczenia prędkości.
Kolejnym rozwiązaniem w stylu Highend w nowym A8 są nowe, w pełni diodowe reflektory, które realizują wszystkie funkcje świateł wykorzystując LED. Nadają one luksusowej limuzynie niepowtarzalny wygląd, nawet w dzień, a przede wszystkim po zmroku. Ich rewolucyjna optyka oznacza pożegnanie z powszechnie stosowanymi dzisiaj modułami świetlnymi w formie tub. W pełni diodowe reflektory otwierają nowy rozdział w technice świateł.
fot. mat. prasowe
Nowe A8 dostępne będzie początkowo z dwoma silnikami: 4.2 FSI o mocy 273 kW (372 KM) i 4.2 TDI o mocy 258 kW (350 KM). Krótko potem dołączy 3.0 TDI o mocy 184 kW (250 KM). Wszystkie jednostki mają zwiększoną moc i moment obrotowy, jednak ich zużycie paliwa zostało obniżone od 13 do 22 procent dzięki inteligentnym technologiom poprawiającym efektywność, takim jak system rekuperacji i innowacyjny Thermomanagement.
W późniejszym czasie pojawi się drugi wariant 3.0 TDI. Będzie miał moc 150 kW (204 KM), napęd będzie przenoszony na przednią oś a spalanie w cyklu EU wyniesie zaledwie 6,0 litrów na 100 km. Odpowiada to emisji CO2 159 g/km, co jest dotychczas niespotykanie niską wartością w segmencie aut luksusowych.
Nowa przekładnia tiptronic: osiem biegów dla większego komfortu i efektywności
Duży udział we wzroście efektywności ma także montowana seryjnie, nowa przekładnia. Pracująca niezwykle komfortowo ośmiostopniowa skrzynia biegów tiptronic ma krótko zestopniowane biegi, które jednocześnie zapewniają duży zakres przełożeń. Jest sterowana czysto elektronicznie elegancką dźwignią selekcyjną lub przyciskami na kierownicy. Stały napęd na wszystkie koła quattro jest sportowo dostrojony z podkreśleniem tyłu. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela dynamicznie siły między tylne koła; w A8 4.2 TDI należy on do wyposażenia seryjnego.
fot. mat. prasowe
Na polu multimediów Audi oferuje wiele atrakcyjnych elementów, w tym między innymi system nagłośnienia Bang & Olufsen z mocą ponad 1400 W i 19 głośnikami oraz nowoczesne usługi online.
Przeczytaj także:
Audi A8 hybrid
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl