Mercedes SLS AMG już w Polsce
2009-11-27 11:22
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Jaguar XKR w wersji limitowanej
Jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży zainteresowani klienci mieli do dyspozycji materiał informacyjny, umożliwiający zapoznanie się z dostępnymi lakierami, kolorami skóry oraz zakresem wyposażenia seryjnego i dodatkowego, oferowanego do SLS AMG. Zanim pierwsze samochody pojawią się na ulicach wiosną 2010 r., niecierpliwi mogą odwiedzać specjalne witryny internetowe: www.mercedes-benz.de/sls-amg i www.mercedes-amg.de/#/sls, zapewniające wgląd w topowe walory SLS AMG. Oba magazyny internetowe zawierają teksty, zdjęcia i filmy dotyczące osiągów, rozwiązań technicznych, designu i wyposażenia. Jednocześnie na stronach www.mercedes-benz.de i www.mercedes-amg.de można skonfigurować swój wymarzony samochód online, a wkrótce będzie to można także zrobić na polskiej stronie www.mercedes-benz.pl.fot. mat. prasowe
Nowa legenda z unikalnymi osiągami
Nowy Mercedes-Benz SLS AMG zachwyca purystycznym designem, konsekwentną lekką konstrukcją oraz nadzwyczajną dynamiką jazdy. Ten supersportowy samochód, pierwszy zaprojektowany samodzielnie od podstaw przez Mercedes-AMG GmbH, jest zarazem szczytowym osiągnięciem w ponad 40-letniej historii firmy.
fot. mat. prasowe
Fascynację budzi unikatowy pakiet rozwiązań technicznych: aluminiowe nadwozie typu spaceframe z drzwiami otwieranymi jak skrzydła, centralnie zamontowany silnik AMG V8 o pojemności 6,2 litra, maksymalnej mocy 420 kW / 571 KM, momencie obrotowym wynoszącym 650 niutonometrów i smarowaniem wymuszonym pompami, siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów w układzie transaxle, sportowe zawieszenie z podwójnymi, aluminiowymi wahaczami poprzecznymi i masa własna 1620 kilogramów (określona wg normy DIN) – taka kombinacja gwarantuje dynamikę jazdy na najwyższym poziomie. Rozkład obciążenia między oś przednią a tylną, wynoszący 47 do 53 procent i niski środek ciężkości dodatkowo podkreślają wyrafinowaną koncepcję supersportowego samochodu. Nowy "Gullwing" przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 317 km/h. Zużycie paliwa, wynoszące 13,2 litrów na 100 kilometrów (w cyklu mieszanym) jest jednym z najniższych w tej kategorii.
Cena sprzedaży SLS AMG wynosi 810 000 zł brutto (z 22 % VAT). Szeroka oferta wyposażenia dodatkowego umożliwia dostosowanie "Gullwinga" zgodnie z osobistymi upodobaniami.
fot. mat. prasowe
- wysokosprawny ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy AMG
- wyczynowe zawieszenie AMG ze sztywniejszą charakterystyką, optymalizujące dynamikę poprzeczną
- obręcze z lekkiego stopu AMG z 5 podwójnymi szprychami 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) z oponami 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył)
- obręcze kute AMG, 10-szprychowe 9,5 x 19 cali (przód) i 11,0 x 20 cali (tył) z oponami 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył)
- wyczynowa kierownica AMG w skórze/ Alcantara
- sportowe, kubełkowe fotele AMG
- karbonowa osłona komory silnika AMG
- lakier "srebrny AMG alubeam"
- lakier "szary AMG Monza magno" (matowy)
- karbonowe elementy wykończeniowe AMG (schowek z przodu i schowek z tyłu, łącznie z pokrywą, osłona AMG DRIVE UNIT, osłony konsoli środkowej i bloku zmiany biegów z tyłu, listwy ozdobne na konsoli środkowej i podłokietnikach w drzwiach)
- skóra designo Nappa designo jedno- / dwubarwna
- pakiet pamięci z elektryczną regulacją położenia kolumny kierownicy i foteli oraz 4-zakresowym podparciem kręgosłupa
- system nagłośnienia Bang & Olufsen BeoSound AMG Surround
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl