Statoil wprowadza paliwo premium - DieselGold
2009-10-29 12:19
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Arktyczne paliwo zimowe od Statoil
Czystość systemów wtryskowych zapewnia dodany do paliwa DieselGold wielofunkcyjny dodatek uszlachetniający, który posiada właściwości czyszczące. Dzięki temu nowe silniki utrzymywane są w czystości. Pozwala to zachować maksymalną wydajność i wykorzystywać pełen potencjał silnika przez cały okres eksploatacji samochodu. W starszych silnikach poprzez eliminację osadów można poprawić efektywność spalania, a przez to zwiększyć osiągi jednostki napędowej. Przekłada się to na dłuższą żywotność i mniejszą awaryjność układów wtryskowych, a także niższe zużycie paliwa."Sprawność nowoczesnych silników wysokoprężnych zależy od czystości kanałów dysz wtryskowych, które mają średnicę zaledwie 110 mikronów, co odpowiada mniej więcej grubości ludzkiego włosa. Przez te mikroskopijne otwory pod ogromnym ciśnieniem dochodzącym do 180 MPa, wtryskiwane jest paliwo. Aby zapewnić prawidłowy przepływ paliwa przez dysze wtryskiwaczy, należy przeciwdziałać odkładaniu się osadów węglowych, które powstają w procesie spalania oleju napędowego" – mówi Rafał Droździak, kierownik grupy kategorii paliw w Statoil Poland.
fot. mat. prasowe
DieselGold to najnowszy olej napędowy, opracowany w technologii SDP (Statoil Diesel Protection), przeznaczony do nowoczesnych i precyzyjnie działających silników diesla z układem wtrysku bezpośredniego. Specjalny skład DieselGold przyczynia się do równomiernego i całkowitego spalania paliwa. W rezultacie jednostka napędowa pracuje płynnie i wydajnie, zmniejsza się zużycie paliwa oraz emisja szkodliwych związków zawartych w spalinach. DieselGold podobnie jak standardowy olej napędowy Statoil - SupraDiesel - doskonale sprawdza się także w silnikach starszych generacji.
W badaniu niezależnego laboratorium testowego APL (Automotive Prüftechnick, Landau Gmbh, Niemcy) wykazano, że paliwo DieselGold z dodatkiem uszlachetniającym, jako jedyne spośród wszystkich badanych paliw utrzymywało stały poziom mocy silnika w 32-godzinnym cyklu pracy. Dla porównania poziom mocy generowany przez paliwa z innymi dodatkami spadał w tym samym czasie od ponad 3 do ponad 7 procent. Statoil zapewnił sobie wyłączność na stosowanie wybranego przez siebie dodatku do paliw.
"Około 40 procent nowych samochodów rejestrowanych w Polsce jest wyposażonych w silniki diesla, co odzwierciedla zaufanie kierowców do oszczędności i trwałości pojazdów z tym napędem. Duża popularność silników diesla to już trend ogólnoeuropejski" – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Ta popularność przekłada się na duży popyt na paliwo diesla, które jak wynika z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) stanowi 51 procent rynku i charakteryzuje się największą dynamiką wzrostu.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl