eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjneJakie nowe auto kupimy za 145 tysięcy zł po rabacie?

Jakie nowe auto kupimy za 145 tysięcy zł po rabacie?

2024-06-24 11:32

Jakie nowe auto kupimy za 145 tysięcy zł po rabacie?

Za 145 tysięcy zł po rabacie kupimy Peugeota 408 ©  Angel Calvo Luisier z Pixabay

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Pomimo wzrostu cen katalogowych, średnia cena sprzedaży nowych aut spadła w minionych 12 miesiącach o ponad 7 tysięcy zł brutto, czyli o 5% - podała platforma Carsmile. Polacy wybierają dziś modele kosztujące po rabacie średnio 145 tys. zł. Jakie auta można kupić za taką sumę?

Przeczytaj także: Niższe stopy procentowe=rabaty i niższe raty na rynku nowych aut. Ile to potrwa?

Średnia rzeczywista cena sprzedaży auta sfinansowanego leasingiem wyniosła w maju 118,1 tys. zł netto po rabacie, czyli nieco ponad 145 tys. zł licząc z VATem – wynika z danych Carsmile. W skali roku średnia cena zakupu nowego samochodu obniżyła się dokładnie o 7 342 zł brutto, tj. o 5% – podała platforma. Leasing jest najpopularniejszą formą finansowania nowych aut w Polsce, wykorzystywaną w niemal co drugiej transakcji zakupu nowego pojazdu.

Samochody potaniały


Auta tanieją, to jest fakt. Ceny katalogowe co prawda nadal wykazują niewielki wzrost, ale jeśli uwzględnimy możliwy do uzyskania rabat, to okazuje się, że nowy samochód można dziś kupić taniej niż przed rokiem. To bardzo dobra wiadomość dla osób, które chcą zmienić auto, zwłaszcza, że pomimo spadku cen wybór modeli dostępnych od ręki jest bardzo duży – mówi Michał Knitter, założyciel platformy Carsmile, należącej do Grupy OLX.

Z danych Carsmile wynika, że średni rabat, jaki można było uzyskać w maju na nowy samochód wyniósł 17,2% od ceny katalogowej.
Po kwietniowym ograniczeniu upustów cenowych, kiedy to ich średni poziom na rynku spadł w okolice 15%, w maju dilerzy znów lżejszą rękę udzielali rabatów. Widać jednak, że granicę 17% trudno będzie przekroczyć. Wyższy poziom oznaczałby bowiem sprzedaż aut ze stratą – ocenia Sylwester Łagowski, szef działu zamówień Carsmile.
Dodaje, że 17,2% to rynkowa średnia, ale na rynku można zaleźć modele przecenione o 20% i więcej.

Taniej już nie będzie


Kwotowo upust, jaki można uzyskać na auto średniej klasy wynosi ok. 25-30 tys. zł.
Nie spodziewam się, aby ta kwota mogła jeszcze wzrosnąć. Wyprzedaż rocznika 2023 dobiega końca, znakomita większość aut, które dziś sprzedajemy pochodzi z rocznika 2024 – podsumowuje założyciel Carsmile.
Przypomnijmy, że przed rokiem średni upust jaki można było uzyskać od ceny katalogowej wynosił „jedynie” 8,4%. Widać więc, że sprzedawcy naprawdę agresywnie walczą dziś o klientów.

fot. mat. prasowe

Średnie rabaty na nowe auta

Z danych Carsmile wynika, że średni rabat, jaki można było uzyskać w maju na nowy samochód wyniósł 17,2% od ceny katalogowej.


Jakie auto za 145 tys. zł?


Przyjmując na podstawie danych za maj, że Polacy poszukujący nowego samochodu, celują obecnie w samochody kosztujące ok. 145 tys. zł brutto po rabacie, analitycy Carsmile wytypowali przykładowe modele, jakie – po negocjacjach - można kupić za cenę zbliżoną do tej wartości. Na liście znalazły się: Peugeot 408, Cupra Formentor, KIA Sportage, Audi A3, Skoda Octavia, Toyota Corolla oraz Volkswagen Passat. Modele te odzwierciedlają dzisiejszy „środek” rynku nowych samochodów w Polsce.

fot. mat. prasowe

Przykładowe auta, które można kupić za ok. 145 tys. po rabacie

Na liście znalazły się: Peugeot 408, Cupra Formentor, KIA Sportage, Audi A3, Skoda Octavia, Toyota Corolla oraz Volkswagen Passat.


Katarzyna Siwek,

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: