eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoAktualności motoryzacyjne3 warunki, które należy spełnić, aby samochody elektryczne stały się popularne

3 warunki, które należy spełnić, aby samochody elektryczne stały się popularne

2020-09-06 00:30

3 warunki, które należy spełnić, aby samochody elektryczne stały się popularne

Elektromobilność © fot. mat. prasowe

Czy samochody elektryczne mają duże szanse na szybką popularyzację? Tak, ale pod pewnymi warunkami. Jak wynika z badania zrealizowanego przez Castrol, mówią o nich zarówno konsumenci, jak i opiekunowie flot oraz liderzy motoryzacji. Co trzeba zatem zrobić, aby elektromobilność stała się standardem?

Przeczytaj także: Licznik Elektromobilności: 132 812 samochody osobowe z napędem elektrycznym

Badanie zrealizowane przez Castrol wskazuje, że samochody elektryczne mogą liczyć na naprawdę dużą popularność, jeżeli ich:
  • cena nie będzie przewyższać 130 000 PLN (36 000 USD) ;
  • czas ładowania nie będzie wyższy niż 31 minut;
  • zasięg na jednym ładowaniu sięgać będzie co najmniej 469 km.

Jeżeli wszystkie z wymienionych warunków zostaną spełnione, można z dużą dozą prawdopodobieństwa zakładać, że do 2025 roku roczna wartość rynku pojazdów elektrycznych osiągnie 367 miliardów USD - czytamy w komunikacie firmy Castrol.

A oto, jak prezentują się szczegółowe wnioski z badania.

2024 — rok samochodów elektrycznych?


Z badania wynika, że kierowcy rozważają zakup samochodu elektrycznego do 2024 roku. Niemal dwie trzecie (61%) badanych osób mówi jednak, że woli „poczekać i zobaczyć, jak sytuacja się rozwinie”. Z kolei ponad połowa (54%) opiekunów flot mówi, że czekają, aż konkurencja przejdzie na samochody elektryczne, zanim podejmą decyzję.

Cena jest bardzo ważna


Cena jest głównym czynnikiem wpływającym na tempo popularyzacji samochodów elektrycznych. 63% badanych twierdzi, że zakup samochodu elektrycznego przekracza obecnie ich budżet. Badania dowiodły, że błędne wyobrażenia na temat kosztów konserwacji mogą powstrzymywać konsumentów przed przejściem na samochód elektryczny, ponieważ 65% z nich uważa, że utrzymanie samochodu elektrycznego jest bardziej kosztowne niż pojazdu z silnikiem spalinowym.

Chociaż kwota 130 000 PLN (36 000 USD) jest punktem krytycznym, biorąc pod uwagę średnią światową, różni się ona w zależności od rynku. Przeciętny japoński konsument jest gotów zapłacić maksymalnie 160 000 PLN (43 000 USD), podczas gdy konsumenci brytyjscy nie chcą przekraczać 110 000 PLN (30 000 USD).

Wymóg krótszego czasu ładowania


Konsumenci uznali czas ładowania za drugą najważniejszą barierę dla popularyzacji samochodów elektrycznych. Średni maksymalny czas ładowania, jaki osoby biorące udział w badaniu uznały za możliwy do zaakceptowania, wynosi 31 minut. Dwóch na trzech konsumentów uważa, że pojazdy elektryczne będą dominować na drogach tylko, gdy ich naładowanie będzie zajmowało w przybliżeniu tyle samo czasu, co napełnienie zbiornika paliwem w przypadku pojazdów spalinowych.

Konsumenci naprawdę martwią się, czy zasięg pojazdu będzie wystarczający


Zasięg jest trzecim co do ważności czynnikiem dla konsumentów. Trzy z pięciu badanych osób obawiają się, że może to być istotną przeszkodą w popularyzacji samochodów elektrycznych. Przeciętny kierowca oczekuje, że po jednym ładowaniu będzie mógł pokonać 469 km, czyli w przybliżeniu odległość z Londynu do Paryża. Jest to zaledwie 72 km więcej, niż specjaliści z branży samochodów elektrycznych mogą zaoferować już teraz (zgodnie z odpowiedziami, jakich udzielili w ankiecie).

Dwóch na trzech konsumentów biorących udział w badaniu korzysta jednak z samochodu głównie podczas dojazdów do pracy lub na krótkich trasach. Może to oznaczać, że właśnie „niepokój dotyczący zasięgu” sprawia, iż preferują oni pojazdy mogące pokonać znaczną odległość na jednym ładowaniu.

„Branża motoryzacyjna już pokazała, jak wiele może osiągnąć. Podczas pandemii koronawirusa udało się przestawić zakłady produkcyjne na produkcję urządzeń medycznych, które były znacznie bardziej potrzebne niż samochody. Wyzwaniem będzie teraz zmniejszenie emisji dwutlenku węgla i przyspieszenie przejścia na samochody elektryczne. Punkt wyjścia jest już dobry — technologie stosowane w samochodach elektrycznych są stale udoskonalane.

fot. mat. prasowe

Elektromobilność

Aby samochody elektryczne miały szanse na naprawdę dużą popularność czas ich ładowania nie może przekraczać 31 minut


Zmniejszenie kosztów i czasu ładowania pojazdów elektrycznych przy jednoczesnym zwiększeniu zasięgu, infrastruktury i oferty pojazdów będzie mieć decydujące znaczenie dla przekonania konsumentów do zmiany” - Mandhir Singh, dyrektor generalny Castroll.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: