Dlaczego Dacia to dobry wybór na kryzys?
2020-04-10 09:13
Które auta są najtańsze w utrzymaniu? © Marc Xavier - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jakie ceny OC w Europie? Jak wypadamy na tle innych?
Różnice w rocznych kosztach utrzymania najtańszego i najdroższego pojazdu są wcale niebagatelne - wynika ze wspólnej analizy serwisów Rankomat pl i dobrymechanik.pl. Jeżeli wziąć pod uwagę jedynie koszty ubezpieczenia i serwisu, to wówczas okaże się, że Dacia jest o przeszło 700 zł tańsza niż BMW. Jeśli jednak uwzględnić w tych kalkulacjach jeszcze roczne zużycie paliwa, to różnica ta byłaby z pewnością jeszcze pokaźniejsza.Ceny OC a marka
Jak czytamy w komunikacie rankomat.pl, zdecydowanie najdroższą marką w ubezpieczeniu jest BMW. Właściciele tych pojazdów za polisę OC płacą średnio 908 zł. Różnica między nim, a drugą na liście Alfą Romeo wynosi 113 zł. Dla porównania za trzeciego w tabeli Mercedesa trzeba zapłacić 779 zł, czyli 16 zł więcej od Alfy.
Na drugim końcu tabeli znajduje się Dacia, Suzuki i Skoda. Obowiązkowe ubezpieczenie dla tych aut kosztuje kolejno 554 zł, 573 zł i 621 zł.
Warto przy tym pamiętać, że poziom ceny OC warunkuje cały szereg czynników i to zarówno związanych z kierowcą (wiek, doświadczenie za kierownicą, bezszkodowość jazdy) jak i ubezpieczanym pojazdem.
- Wpływ na jej wartość może mieć pojemność silnika, wiek pojazdu czy też duży aktualny przebieg – mówi Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. Rozwoju Sprzedaży rankomat.pl.
fot. mat. prasowe
Marka pojazdu a cena OC w I kwartale 2020 r
Ile kosztuje serwis?
Do oszacowania ceny serwisu dobrymechanik.pl wziął średni koszt przeglądu okresowego i wymiany klocków hamulcowych na jednej osi. W skład przeglądu wchodzą następujące usługi
- wymiana filtra oleju z olejem,
- wymiana filtrów powietrza i paliwa,
- sprawdzenie, czy auto nie ma wycieków,
- kontrola stanu szyb, wycieraczek i dyszy spryskiwaczy,
- sprawdzenie układu hamulcowego, zawieszenia i układu kierowniczego,
- kontrola akumulatora z ewentualnym czyszczeniem,
- sprawdzenie poziomu oraz stopnia zużycia płynu hamulcowego i chłodniczego,
- kontrola elementów układu hamulcowego,
- sprawdzenie ciśnienia w oponach z jego uzupełnieniem,
- sprawdzenie ustawienia świateł i ich regulację.
Najwięcej za przegląd i wymianę klocków płacą właściciele Mercedesa - średnio 1217 zł. To o 1 zł więcej od posiadaczy BMW. Trzecią najdroższą pod tym względem marką jest Volvo, którego serwis kosztuje 1123 zł. Na drugim biegunie znalazły się Dacia, Suzuki i Seat, z kosztem serwisu kolejno 853 zł, 896 zł i 932 zł.
fot. mat. prasowe
Marka pojazdu a cena OC w I kwartale 2020 r
- Płacimy więcej za naprawę marek premium, ponieważ wykorzystywane są w nich droższe części zamienne. Warsztaty niezależne obsługują samochody na podobnych stawkach godzinowych bez względu na markę. Dzięki temu można zaoszczędzić znaczne kwoty w porównaniu do autoryzowanych serwisów, szczególnie w przypadku aut klasy premium - komentuje Filip Goździewicz, Członek Zarządu Dobry Mechanik.
fot. mat. prasowe
Ile kosztuje naprawa najczęściej ubezpieczanych aut?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)