Jak kojarzymy marki samochodów? Toyota to niezawodność, a BMW?
2020-01-08 12:33
Jak kojarzymy marki samochodów? © Marc Xavier - Fotolia.com
Marki samochodów budzą w nas oczywiste skojarzenia. I tak np., japońska Toyota jest symbolem niezawodności. A jak wypadają inne koncerny? Która z marek jest synonimem elegancji, a która bezpieczeństwa? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza badanie zrealizowane przez Europejski Funduszu Leasingowy, w którym zapytano respondentów o opinie odnośnie 15 popularnych marek z różnych segmentów.
Przeczytaj także: Opel Astra IV: ruszyła produkcja w GM Gliwice
Nie jest w zasadzie żadnym zaskoczeniem, że niezawodność kojarzy nam się przede wszystkim z Toyotą (tej marki samochodów dotyczyło co piąte wskazanie) - japońska motoryzacja słynie z tego już od dawien dawna. Na kolejnych miejscach uplasowały się Volvo i Volkswagen.Toyota triumfuje również w kategorii nowoczesności (16,7% wskazań). To również nie jest niczym, co mogłoby zaskakiwać - w końcu to jest to jeden z pierwszych producentów, którzy na szeroką skalę zajęli się produkcją hybryd. Tuż za nią plasują się niemieckie marki samochodów: Mercedes (15,3%) i Audi (14,4%).
fot. mat. prasowe
Jak Polacy patrzą na marki samochodów?
Niemieckie samochody postrzegane są również jako równoznacznik elegancji i komfortu. Z obiema tymi cechami Polakom najsilniej kojarzą się przede wszystkim Mercedes i Audi. Bezkonkurencyjna okazała się zwłaszcza ta pierwsza marka: za najbardziej elegancką uznaje ją co trzeci badany, a za najbardziej komfortową – co czwarty.
„Limuzynami Mercedesa poruszają się delegacje rządowe na całym świecie: od prezydentów Sudanu i Sri Lanki, przez króla Belgii, aż do polskiego ministra kultury i dziedzictwa narodowego” – piszą autorzy raportu.
A które marki samochodów kojarzymy z bezpieczeństwem? Przede wszystkim Volvo: z tą cechą wiąże je co czwarty badany. Obok szwedzkiej marki, której zawdzięczamy m.in. powszechnie montowane trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, za najbardziej bezpieczne Polacy uznają samochody Mercedesa i Toyoty.
fot. mat. prasowe
Jak Polacy patrzą na marki samochodów? cd.
Jako najszybsze postrzegamy za to samochody BMW. To właśnie ta marka niemal co trzeciemu respondentowi kojarzy się z szybkością. EFL tłumaczy to m.in. początkami BMW na polskim rynku.
W latach 90. zakup kilkunastoletniego BMW był nad Wisłą jednym z najtańszych sposobów, by zasmakować niemieckiej jakości i sportowego charakteru. Chętnie kupowały je zwłaszcza młode osoby, które czym prędzej chciały sprawdzić, na co rzeczywiście stać obrosłą legendą „beemkę” – czytamy w raporcie.
EFL zbadał również, które marki samochodów kojarzymy z flotą firmową. Respondenci zdecydowanie najczęściej wskazywali Škodę. Obok niej z firmowym autem łączymy takie marki jak Volkswagen, Opel, Toyota czy Ford.
Dane pochodzą z ankiety przeprowadzonej w październiku 2019 na grupie 1015 osób.
Przeczytaj także:
MINI Cooper SD Paceman ALL4
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)