Internetowy Samochód Roku 2018
2019-03-06 13:07
Internetowy Samochód Roku 2018 © Angelov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Internetowy Samochód Roku 2016
Moto-marzenia
- Każdy kierowca ma odmienne potrzeby i u każdego inne samochody wywołują dreszcz emocji. Jednak analiza pokazuje, że niektóre samochody wywołują większe zainteresowanie i odnotowują znacznie więcej wyświetleń, w porównaniu z pozostałymi - mówi Lukas Draginas, dyrektor zarządzający OTOMOTO.
W tej edycji "Internetowego Samochodu Roku" analitycy postanowili opracować specjalny algorytm, który wskazał samochód najbardziej przez Polaków pożądany i wywołujący wśród nich największe zainteresowanie, czyli po prostu - samochód marzeń. Czego dowiódł? Okazuje się, że nasze marzenia wykraczają daleko poza codzienną motoryzację - modelem, którego dowolne ogłoszenie oglądane było niemal 15 razy częściej niż wyniosła przeciętna dla modeli aut z OTOMOTO, okazał się... Rolls Royce Phantom.
fot. mat. prasowe
Jaki super-samochód jest najbardziej popularny?
W tegorocznym raporcie nie zabrakło również informacji o najpopularniejszych oldtimerach i prawdziwych bestiach, czyli autach, pod których maską skrywa się nawet 1500 koni mechanicznych. W zestawieniach znalazło się miejsce dla modeli Bugatti, Chevroleta, McLarena, Porsche, czy Rolls Royce’a.
Trendy na rynku motoryzacyjnym
W raporcie Internetowy Samochód Roku 2018 nie brakuje również stałych zestawień przedstawiających trendy obowiązujące na rynku motoryzacyjnym. Podobnie jak w poprzednich latach, o miano najpopularniejszego auta używanego wyszukiwanego w OTOMOTO stoczyły BMW serii 3, Audi A4 i Volkswagen Golf. Niespodzianką natomiast okazały się wyniki w kategorii samochodów nowych. Do klasyfikacji szturmem wdarła się bowiem Dacia Duster, a na pozostałych pozycjach nie zabrakło istotnych przetasowań.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze modele używanych samochodów osobowych
fot. mat. prasowe
Najczęściej rejestrowane używane auta
- Rejestracje aut marek popularnych stanowią 85,96% ogólnej liczby zarejestrowanych pojazdów. Warto zauważyć, że segment marek premium rósł (+13,64%) w ubiegłym roku znacznie szybciej niż marek popularnych (+8,67%). Taka sytuacja to również efekt dominacji na rynku klientów firmowych - mówi Wojciech Drzewiecki prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, we współpracy z którym w tym roku raport powstał.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze modele nowych samochodów osobowych
fot. mat. prasowe
Najczęściej rejestrowane nowe auta
Tradycyjnie w publikacji przedstawione są wyniki zainteresowania pojazdami dostawczymi do 3,5 tony. Bardzo ciekawie wypadają porównania najpopularniejszych modeli do popularności samych marek. Roszady pomiędzy producentami zauważalne są zarówno w kategorii samochodów nowych, jak i używanych. Raport zawiera także dane stosunkowo najmłodszej części moto-świata, czyli samochodami napędzanymi silnikami elektrycznymi. Oczywiście w zestawieniu z trudnymi do pokonania rywalami, czyli silnikami spalinowymi.
- Analizując spadki w zainteresowaniu autami wyposażonymi w instalacje LPG prognozujemy, że w przyszłości to właśnie hybrydy i elektryki staną się alternatywą dla duetu diesel-benzyna. Ograniczenia dla parkowania aut na gaz i wahania cen tego paliwa wywołują negatywne reakcje u konsumentów, nawet tych, którzy bardzo świadomie przeliczają motoryzacyjne inwestycje - zauważa Agnieszka Czajka, Dyrektor Operacyjny OTOMOTO.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)