Opel Combo Cargo
2018-11-02 11:42
Opel Combo Cargo © Opel
Przeczytaj także: Opel Combo Life - wrażenia z jazdy
Podobnie jak wariant rodzinny, dostawcze Combo występuje w dwóch długościach: standardowej (4403 mm) i XL (4753 mm). Tak kształtują się rozmiary strefy ładunkowej:- w wersji standardowej: 3,3 do 3,8 m3;
- w wersji XL: 3,9 do 4,4 m3;
- w wersji z kabiną załogową: 1,8 do 4,0 m3;
- w wersji standardowej: 3090 mm;
- w wersji XL: 3440 mm (przy otwartej przegrodzie kabinowej);
- w wersji z kabiną załogową: 3440 mm (przy otwartej przegrodzie kabinowej).
Ładowność wynosi 1000 kg, co jest bardzo dobrą wartością. Co więcej, podwójne drzwi otwierane na boki ułatwiają załadunek, podobnie jak nisko poprowadzony próg załadunku i szeroki otwór. Nie będzie więc problemów z wkładaniem przedmiotów o nietypowych kształtach. Sporym udogodnieniem są też boczne drzwi przesuwne. W Combo zastosowano także wskaźnik przeciążenia, co jest nowością w tym segmencie.
fot. Opel
Opel Combo Cargo - z tyłu
Opel Combo Cargo najnowszej generacji ma też wiele rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa. Na pokładzie znajdziemy alarm przeciwkolizyjny z funkcją rozpoznawania pieszych oraz system automatycznego awaryjnego hamowania. Są też asystenci pasa ruchu, wykrywania zmęczenia kierowcy, martwego pola i rozpoznawania znaków. Auto można również wyposażyć w dodatkową kamerę ułatwiającą manewrowanie. Podobnie jak u SUV-ów, wśród opcji Combo Cargo znajdziemy inteligentną kontrolę trakcji (IntelliGrip) dostosowującą swoją pracę do rodzaju nawierzchni i adaptacyjny tempomat.
fot. Opel
Opel Combo Cargo - z przodu
Ponadto, auto może być wyposażone w elementy ułatwiają codzienną pracę. Wśród nich znajdziemy m.in.: multimedia Navi Pro (kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto) oparte na 8-calowym ekranie dotykowym, bezprzewodową ładowarkę, wyświetlacz projekcyjny, pełną elektrykę, rozbudowany komputer pokładowy i automatyczną klimatyzację. W tym zakresie możemy więc mówić o bardzo cienkiej granicy pomiędzy osobówką a dostawczakiem.
fot. Opel
Opel Combo Cargo - strefa ładunkowa
W ofercie znajdują się dwa diesle (spełniający normy Euro 6d-TEMP) dostępne w trzech wariantach mocy:
- 1,6 litra, 76 KM (5-biegowa skrzynia manualna, średnie zużycie 4,4 litra w cyklu mieszanym);
- 1,6 litra, 102 KM (5-biegowa skrzynia manualna, średnie zużycie 4,3 litra w cyklu mieszanym, system Start/Stop);
- 1,5 litra, 130 KM (6-biegowa skrzynia manualna lub 8-biegowy automat, średnie zużycie 4,5 litra w cyklu mieszanym, system Start/Stop).
fot. Opel
Opel Combo Cargo - bok, fot.2
Pozostaje już tylko kwestia cen. Za bazowy egzemplarz (standardowa długość, wersja Essentia, 75-konny diesel i 5-biegowy manual) trzeba zapłacić 69 550 zł. Z drugiej strony oferty znajdziemy natomiast odmianę XL, wyposażenie Dynamic, 130-konnego diesla i 8-biegowy automat za 116 250 zł.
fot. Opel
Opel Combo Cargo - strefa ładunkowa, fot.2
Combo Cargo to wciąż bardzo praktyczny i wszechstronny samochód dostawczy. Jego nowa generacja oferuje jednak nie tylko walory praktyczne, ale też porządne silniki i sporo opcji wyposażenia zwiększających zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort jazdy/pracy. Auto powinno więc odnieść sukces na naszym rynku.
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)