Mechanicy wybrali najmniej awaryjne auta
2018-07-04 10:33
Jakie są najmniej awaryjne auta? © Wellnhofer Designs - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najmniej awaryjne auta - ranking mechaników
Polacy przymierzający się do zakupu samochodu opinii o ich awaryjności zasięgają przeważnie w dwóch źródłach. Są to rankingi (głównie niemieckie i anglosaskie) oraz fora internetowe, na których wypowiadają się użytkownicy oraz mechanicy. Czasami również zerkają w prezentowane przez prasę motoryzacyjną zbiorcze analizy, w których zebrane są wnioski z powyżej wymienionych źródeł.Najistotniejszym minusem zagranicznych zestawień jest to,że do końca nie można być pewnym wiarygodności ich autorów. Zastrzeżenia dotyczą również tego, czy dane zebrane na niemieckich czy amerykańskich drogach przystają do polskich realiów. Brak jest również statystyk, które stanowiłyby potwierdzenie obiegowych opinii. Z tych też powodów marka ProfiAuto postanowiła zapytać polskich mechaników o najmniej awaryjne auta.
– Nasze opracowanie nie służy polemice czy krytyce innych zestawień i rankingów. Ma być dodatkowym źródłem informacji dla kierowców planujących zakup auta. Zebraliśmy opinie 1,3 tys. mechaników naprawiających codziennie samochody jeżdżące po polskich drogach. Z dostępnych dla nas danych wynika, że to największa tego typu ankieta w historii naszego kraju – mówi Michał Tochowicz, dyrektor ds. strategii i rozwoju ProfiAuto. – W pierwszej kolejności poprosiliśmy o ocenę 50 najpopularniejszych modeli o wartości do ok. 10 tys., 20 tys. i 30 tys. zł – dodaje.
fot. mat. prasowe
Ranking awaryjności samochodów o wartości do 10 tys. zł
Najmniej i najbardziej awaryjne auta - klasyfikacja ogólna
Ankietowani mechanicy odpowiadali między innymi na pytania dotyczące najczęściej serwisowanych przez nich modeli aut. Okazało się, że samochody jeżdżące po polskich drogach najczęściej borykają się z korozją oraz z problemami z układem elektronicznym. Ankietowanych poproszono także o ocenę (w szkolnej skali 1-6) awaryjności różnych elementów samochodów. Najlepsze średnie oceny uzyskały: Honda Civic VIII i Toyota Yaris II – przyznano im notę 4,9, najgorsze natomiast okazały się Renault Scénic III i Renault Mégane III z ogólną średnią ocen 3,5.
fot. mat. prasowe
Audi A4 B5
Pierwsza grupa cenowa – do około 10 tysięcy złotych
Trzecie w ogólnym zestawieniu Audi A4 B5 (średnia ocena 4,8), okazało się jednocześnie liderem w pierwszym przedziale cenowym, obejmującym modele o wartości do około 10 tys. zł. Wszyscy badani mechanicy przyznali, że poleciliby ten samochód lubianemu członkowi swojej rodziny. Uczestnicy ankiety wysoko (nota 5,2) ocenili karoserię tego modelu, choć wśród najczęstszych jego awarii wymieniali m.in. korodujące przednie błotniki. Wśród najmniej awaryjnych modeli samochodów do 10 tysięcy znalazło się również Audi A3 8L ze średnią oceną 4,5 i BMW Seria 3 E46 (nota 4,4). Najgorzej ocenionym pojazdem o wartości do około 10 tys. zł okazał się Ford Mondeo MK3. Otrzymał średnią notę 3,6, a najniżej (na 3,2) oceniono jego karoserię, wymieniając wśród najczęstszych awarii korozję nadwozia i podwozia. W trójce najbardziej awaryjnych modeli do ok. 10 tys. zł znalazły się także Renault Mégane II i Laguna II (oba ze średnią oceną 3,7 i najniższą notą dla elektryki – 2,7).
fot. mat. prasowe
Audi A3 8L
To dopiero początek
– W wynikach ankiety możemy znaleźć wiele ciekawostek, które zaskoczą niejednego doświadczonego kierowcę. Zwróćmy uwagę na to, że w przedziale cenowym do ok. 10 tysięcy mamy do czynienia w większości z modelami, na temat których opinie zostały wypracowane na przestrzeni lat. Jeśli weźmiemy pod uwagę wyższy przedział cenowy – do ok. 30 tysięcy – sytuacja ulega zmianie. Nie każdy Ford jest już postrzegany jako najbardziej awaryjny, a Volkswagen nie oznacza bezawaryjności tylko dlatego, że to Volkswagen. Obalamy jeszcze więcej miejskich legend, a to dopiero początek wielkiego rankingu awaryjności samochodów według polskich mechaników – wyjaśnia Tochowicz.
fot. mat. prasowe
BMW 3 E46
Metodologia badania:
Badanie przeprowadzono wśród 1300 polskich mechaników w okresie lipiec-sierpień 2017 r. metodą CATI. Mechanikom zadano 4 pytania dotyczące trzech wybranych modeli spośród 50 najpopularniejszych (wybranych na bazie analizy popularności z Google Trends). Ankietowani na podstawie swojego doświadczenia wskazywali pięć najczęściej pojawiających się typów usterek danego modelu. Oceniali niezawodność auta w skali 1-6 w kategoriach: karoseria, układ elektryczny, napęd, zawieszenie. Wskazywali najlepszą (najmniej zawodną) wersję silnika wybranego modelu, a także odpowiadali na pytanie: „Czy poleciłby Pan ten samochód lubianemu członkowi rodziny?”.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (3)
-
Cyriak161 / 2018-07-25 14:04:13
Nawet nie chce mi sie czytać tych wypocin jak widze że mechanicy wybierali. Wiadomo że bezawaryjne to dla nich żaden zarobek. Wiele osób mówi żeby od francuzów sie trzymać z daleka a w mojej cytrynce wszystko chodzi jak w zegarku, sworznie tylko wymieniałem przez te kilka ostatnich lat, kupiłem oe delph i zero dalszych awarii. [ odpowiedz ] [ cytuj ]