Ile kosztuje ubezpieczenie „hybrydy” lub „elektryka”?
2018-02-05 10:15
Samochód elektryczny © Petair - Fotolia.com
Przeczytaj także: Młodzi kierowcy nie mają najgorzej?
Dane zebrane przez porównywarkę ubezpieczeniową Ubea.pl pozwalają zorientować się, ile kosztuje ubezpieczenie (OC oraz pakiety OC + AC) samochodów wyposażonych w silnik elektryczny, hybrydowy oraz spalinowy. Ciekawie wypada tu zestawienie kosztów polisy dla nowego Volkswagena Golfa. To auto dostępne jest obecnie w wersjach z trzema wymienionymi wyżej silnikami. Analizą objęto ubezpieczenie trzech samochodów:- Wariant 1: nowy Volkswagen e-Golf z rocznika 2017 (136 KM / 100 kW)
- Wariant 2: nowy Volkswagen Golf VII 1.4 TSI Plug-In-Hybrid GTE z rocznika 2017 (204 KM / 150 kW)
- Wariant 3: nowy Volkswagen Golf VII 1.0 TSI BMT Trendline DSG z rocznika 2017 (110 KM / 81 kW)
Dodatkowe założenia dotyczące ubezpieczanego auta i jego właściciela, zostały zaprezentowane poniżej.
Ubezpieczający będzie parkował samochód w garażu indywidualnym (Warszawa, kod pocztowy: 02 - 958) i używa go regularnie. Właściciel auta zamierza wykorzystywać swój pojazd do celów prywatnych (spodziewany roczny przebieg: 8000 km). Posiadaczem nowego VW Golfa jest trzydziestodziewięciolatek z Warszawy (żonaty adwokat z dwójką niepełnoletnich dzieci). Kierowca uzyskał prawo jazdy kategorii „B” w dniu 22 stycznia 1998 r. Nowe auto to drugi samochód w gospodarstwie domowym. Ubezpieczający będzie jedynym użytkownikiem pojazdu. Kierowca nowego VW Golfa spowodował ostatnią szkodę sześć lat temu. Kupowana polisa OC ma obowiązywać od 28 stycznia 2018 r. Ubezpieczenie zostanie zamówione przez Internet i opłacone jednym przelewem.
fot. Petair - Fotolia.com
Samochód elektryczny
Po uwzględnieniu wszystkich zaprezentowanych założeń okazuje się, że oferta ubezpieczeń OC dla właściciela elektrycznego auta jest nieco węższa. Nie wszyscy ubezpieczyciele uwzględnili bowiem samochody „na prąd” przy konstruowaniu cenników. W analizowanym przykładzie, zdecydowanie najwyższy koszt obowiązkowej polisy OC, dotyczy hybrydowego VW Golfa (średnia składka: 1072 zł). Mniej trzeba zapłacić za ubezpieczenie wersji elektrycznej (średnio: 902 zł) oraz spalinowej (959 zł).
„Golf posiadający tradycyjny napęd, cechuje się natomiast najniższą minimalną składką za OC (617 zł). Zauważalnie wyższy koszt ubezpieczenia wersji hybrydowej to z kolei efekt dużej mocy pojazdu (aż 204 KM)” - komentuje Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.
Z istotną różnicą kosztów mamy do czynienia również w przypadku pakietów OC + AC. Średnia składka dla takiego zestawu dwóch polis wynosi odpowiednio 3300 zł (napęd spalinowy), 3882 zł (napęd hybrydowy) oraz 3834 zł (napęd elektryczny). W kontekście pakietu ubezpieczeń OC i AC, kluczowe znaczenie ma różnica wartości auta wpływająca na koszt autocasco.
„Warto zdawać sobie sprawę, że porównywana elektryczna i hybrydowa wersja VW Golfa obecnie kosztuje około 160 000 zł - 165 000 zł. Cena analizowanego auta z napędem spalinowym (Volkswagen Golf VII 1.0 TSI BMT Trendline DSG) to mniej więcej 82 000 zł. Konieczność dopłacenia bardzo dużej kwoty za samochód elektryczny lub hybrydowy, oczywiście stanowi sporą barierę dla polskich kierowców” - mówi Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)