Przeczytaj także: Wynajem długoterminowy samochodów: plusy i minusy według MŚP
Dane zgromadzone przez Carefleet S.A. wyraźnie dowodzą, że sektor MŚP w coraz większym stopniu ma świadomość, czym jest wynajem długoterminowy. W minionym roku znajomość tego rozwiązania deklarowało 79 proc. przedstawicieli mikro, małych i średnich firm, dziś analogiczne deklaracje formułuje już przeszło 87 proc. respondentów.- Praktyka pokazuje, że rodzimy sektor MŚP coraz rzadziej decyduje się na kupno floty samochodowej za gotówkę lub na kredyt. Coraz większy udział w finansowaniu pojazdów zyskują z kolei formy outsourcingowe, w tym również wynajem długoterminowy. Skala tego zjawiska jest już naprawdę pokaźna. Jeszcze w 2009 roku z tego rozwiązania korzystał zaledwie co dwudziesty przedstawiciel mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, dziś praktycznie co piąty samochód z floty MŚP finansowany jest właśnie w ten sposób - mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w Carefleet S.A., jednej z wiodących na polskim rynku firm specjalizujących się w wynajmie długoterminowym samochodów.
Wynajem długoterminowy coraz popularniejszy w Polsce
Wynajem długoterminowy to model budowania firmowych flot pojazdów, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród dużych podmiotów gospodarczych, a w ostatnich latach jest coraz chętniej wdrażany także w firmach z sektora MŚP. W ramach stałej miesięcznej opłaty przedsiębiorcy korzystają z wynajmowanych samochodów oraz szeregu usług dodatkowych, takich jak np. obsługa techniczna, ubezpieczenie i assistance czy sezonowa wymiana i przechowywanie opon. Umowy podpisywane są zazwyczaj na okres od dwóch do czterech lat, a po ich zakończeniu można wykupić auto lub wymienić na nowe.
Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP), w pierwszym kwartale 2017 r. rynek wynajmu długoterminowego aut w Polsce urósł o 13,2% r/r. Tempo wzrostu rynku było tym samym aż 1,5-krotnie wyższe niż rok wcześniej.
fot. mat. prasowe
Wynajem długoterminowy w sektorze MŚP
Dziś znajomość wynajmu długoterminowego deklaruje ponad 87 proc. przedsiębiorców.
- Dane prezentowane przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów pokazują, że branża wynajmu długoterminowego nie tylko systematycznie rośnie, ale wciąż ma ogromny potencjał rozwoju – mówi Bartosz Olejnik. – Co prawda daleko nam jeszcze do krajów Europy Zachodniej, w których z wynajmu korzysta 70–80 proc. podmiotów gospodarczych, wszystko wskazuje jednak na to, że usługi oferowane przez firmy CFM coraz chętniej będą wykorzystywane przez polskich przedsiębiorców, również tych najmniejszych – dodaje.
Według informacji PZWLP, w 2016 roku branża wynajmu długoterminowego zakupiła o ponad 1/5 więcej nowych aut osobowych niż rok wcześniej i aż o ponad 1/3 więcej niż w roku 2014.
![Wynajem długoterminowy: mikroprzedsiębiorstwa na tak, czy na nie? [© ramirezom - Fotolia.com] Wynajem długoterminowy: mikroprzedsiębiorstwa na tak, czy na nie?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/wynajem-dlugoterminowy/Wynajem-dlugoterminowy-mikroprzedsiebiorstwa-na-tak-czy-na-nie-180360-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (3)
-
karolina_kowalczyk / 2017-06-27 20:32:10
Prowadzę małą firmę i po przeliczeniu wszystkich kosztów bardziej mi się opłaca leasing własnej floty. Ostatnio wzięłam sobie nowego rextona na firmę, płacę niską miesięczną ratę, mam auto na wyłączność i nic więcej mnie nie interesuje. Potem mogę je wykupić albo nie. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
-
janusz.z / 2017-06-28 17:13:36
Mnie utrzymanie granda c4 nie wychodzi wcale drogo, bo silniczek jest ekonomiczny, więc bardziej mi się opłaca nim jeździć niż miałbym wynajmować auto długoterminowo. Może dla kogoś kto jeździ sporadycznie taka opcja się przyda, ale nie dla polskiego przedsiębiorcy. [ odpowiedz ] [ cytuj ]
-