Usługi assistance lepsze od sąsiada
2017-04-28 00:36
Assistance samochodowy jest nieoceniony © Nejron Photo - Fotolia.com
Przeczytaj także: Podróż samochodem za granicę - czego się boimy?
Ci, którzy choć raz skorzystali z usług assistance samochodowego, dobrze wiedzą, jak nieoceniona jest to pomoc w przypadku stłuczki czy awarii auta. W takich sytuacjach często niezbędne okazuje się holowanie, wynajem pojazdu zastępczego czy usprawnienie własnego samochodu na miejscu zdarzenia. Najczęściej jednak nie mamy głowy, aby załatwiać te sprawy na własną rękę i wolimy scedować te obowiązki na specjalistów. Pół biedy jeśli posiadamy odpowiednią polisę z pakietem assistance - wówczas wystarczy właściwie jeden telefon, aby o każdej porze dnia i nocy móc liczyć na profesjonalne wsparcie ze strony ubezpieczyciela.Jak dowodzi VII Ogólnopolskie Badanie Assistance, w przypadku awarii samochodu Polacy najczęściej zwracają się o pomoc do firmy świadczącej usługi assistance. Ten wybór wskazuje 42% badanych. Dopiero w późniejszej kolejności decydujemy się poprosić o wsparcie kogoś z rodziny (22%) lub znajomych (19%). Sąsiada wzywa na pomoc zaledwie 3% ankietowanych.
Okazuje się, że w sytuacji awarii z pomocy assistance korzysta 44% mężczyzn i 38% kobiet. Z kolei osoby, które oczekują wsparcia ze strony współmałżonka to w głównej mierze Panie (43%). Tylko 2% Panów dzwoni w takiej sytuacji do żony lub partnerki.
fot. Nejron Photo - Fotolia.com
Assistance samochodowy jest nieoceniony
Korzyści dla posiadaczy assistance samochodowego
Firmy assistance współpracują z warsztatami i specjalistami od napraw spełniającymi najwyższe standardy obsługi. Warto podkreślić, że często wskutek wieloletniej współpracy, ceny tych usług są znacznie niższe, niż te oferowane bezpośrednio klientowi końcowemu. Dlatego assistance samochodowy to również realne oszczędności dla kierowcy. Niejednokrotnie wykupienie pakietu świadczeń assistance kosztuje znacznie mniej niż jednorazowa naprawa uszkodzonego samochodu.
Ponadto, w pakiecie przysługuje klientowi znacznie więcej świadczeń. Oprócz naprawy na miejscu zdarzenia, w ramach assistance samochodowego klienci mogą liczyć na holowanie pojazdu, wynajem samochodu zastępczego, przechowanie pojazdu, jego odbiór po naprawie, dostawę oryginalnych części zamiennych, czy złomowanie samochodu. – mówi Marcin Zieliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży w Europ Assistance Polska.
Co więcej, assistance samochodowy zapewnia pomoc również w bardziej prozaicznych sytuacjach, takich jak zagubienie, bądź zatrzaśnięcie kluczyków, czy brak paliwa. Mówiąc o realnych oszczędnościach, nie można pominąć tak ważnej kwestii, jak ochrona towarzyszy podróży. W sytuacji awarii, wypadku, bądź kradzieży pojazdu assistance samochodowy zapewni kontynuację podróży lub zakwaterowanie nie tylko dla kierowcy, ale również dla podróżujących z nim osób. W szerszych wariantach, poszkodowanym przysługuje również pomoc medyczna w razie wypadku i uszczerbku na zdrowiu.
Ostatnio na rynku pojawiło się kilka technologicznych nowości, które usprawniają proces świadczenia pomocy, a jednocześnie budują pozytywne doświadczenia klientów. Pod koniec ubiegłego roku Europ Assistance uruchomiło aplikację mobilną GEO Care, dzięki której możliwe jest śledzenie poprzez geolokalizację trasy przejazdu usługodawców, co pozwala na przekazywanie klientowi bieżącej informacji o statusie realizacji sprawy. Ponadto rozwiązanie to usprawnia i przyspiesza proces organizacji pomocy i współpracy z pomocami drogowymi. Rozwiązanie zostało wzbogacone również o link, wysyłany do klienta za pomocą SMS, do mobilnej strony www, umożliwiającej monitorowanie czasu dojazdu pomocy.
Kolejną wartością assistance samochodowego jest jego szczególna przydatność za granicą. Klienci w sytuacji wypadku, kradzieży czy awarii nie muszą obawiać się trudności w porozumiewaniu się w obcym języku, problemów prawnych, czy braku gotówki. W ramach assistance samochodowego, kierowcy otrzymują bowiem telefoniczne wsparcie wielojęzycznego Centrum Alarmowego, który udzieli szczegółowej informacji o procedurze postępowania zgodnie z prawem miejscowym. Informacja bywa bardzo pomocna, a czasem rozwiązuje problem na drodze. Dlatego też assistance samochodowy zawiera szereg infolinii przydatnych kierowcom i często przez nich wykorzystywanych. W ramach infolinii klienci mogą liczyć na pomoc w otrzymaniu dokumentów zastępczych, informacje o objazdach i możliwych połączeniach, o usługodawcach, o procesie likwidacji szkód i procedurze powypadkowej, o kosztach paliwach i opłatach drogowych, o warunkach drogowych oraz rozrywkach i atrakcjach turystycznych w wielu miejscach w Polsce i Europie.
Assistance najczęściej dołączany jest do polisy AC lub OC, można go znaleźć również w pakiecie producenckim (w przypadku pojazdów na gwarancji), dodawany jest także do raty leasingowej. Od niedawna można zakupić assistance „Pomoc na Drodze” samodzielnie, na specjalnej platformie ubezpieczenia.europ-assistance.pl. Polisa ta będzie idealna, dla tych, którzy nie mają jeszcze ubezpieczenia assistance, albo chcieliby dokupić dodatkowe, o większym zakresie ochrony – dodaje Marcin Zieliński.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)