Opony wielosezonowe zyskują popularność
2017-04-18 11:29
Opony © industrieblick - Fotolia.com
Przeczytaj także: 67% Polaków zmienia opony na zimowe
Opony wielosezonowe cieszą się coraz większą popularnością. Jeszcze w 2013 roku praktycznie nie figurowały w statystykach, a dziś odpowiadają już za 6 proc. całego rynku. Może się wydawać, że jest to ciągle niewiele, ale - biorąc pod uwagę kilkudziesięcioprocentową dynamikę ich sprzedaży - należy się spodziewać dalszego wzrostu ich znaczenia.Opony wielosezonowe zyskują kosztem ogumienia letniego. Sprzedaż opon zimowych pozostaje z kolei na stabilnym poziomie. To może sugerować, że polscy kierowcy wybierają opony wielosezonowe zamiast letnich, podczas gdy odsetek kupujących ogumienie na zimę nie ulega zmianie. Uprawnione jest zatem założenie, że opony wielosezonowe kupują przy wymianie opon ci, którzy dotychczas jeździli zimą na oponach letnich. Jeżeli tak faktycznie jest, to mamy szanse na większe bezpieczeństwo ruchu na polskich drogach.
fot. industrieblick - Fotolia.com
Opony
Inną charakterystyczną tendencją jest przesuwanie się sprzedaży opon w kierunku większych średnic osadzenia. Trend ten jest wyznaczany przez producentów samochodów, którzy systematycznie zwiększają średnice obręczy kół w oferowanych modelach aut. W roku 2016 ta tendencja dotknęła także dwóch najpopularniejszych rozmiarów opon (205/55 R16 oraz 195/65 R15), które co prawda zachowały dominującą pozycje na rynku, ale ich udział w sprzedaży spadł z 40 na 35 proc. na rzecz opon o większych średnicach osadzenia.
Można oczekiwać, że w 2017 roku przedstawione powyżej trendy utrzymają się.
O badaniu
Powyższe analizy powstały w oparciu o dane pochodzące z prowadzonego od 25 lat przez GfK badania panelowego sklepów detalicznych, którego próbę stanowi około 6500 sklepów różnej wielkości, usytuowanych w całej Polsce, zarówno tradycyjnych jak i internetowych, specjalizujących się w różnych branżach (AGD, RTV, IT, optyce, książkach, motoryzacji i innych), a także hipermarkety i hipermarkety budowlane. Na podstawie raportowanych danych, instytut GfK opracowuje analizy strukturalne – zagregowane dla całych kanałów dystrybucji i rynków.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)