Internetowy Samochód Roku 2016
2017-03-18 00:20
Internetowy Samochód Roku 2016 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Internetowy Samochód Roku 2014
Audi A4 znowu złote
Audi A4, niemiecki przedstawiciel segmentu D, zdołał utrzymać zeszłoroczną pozycję złotego medalisty. Użytkownicy serwisu OTOMOTO pytali o nie przeszło 16,7 mln razy.
W minionym roku najczęściej oferowaną przez sprzedawców wersją A4 był sedan (50,7%), a co trzecia oferta dotyczyła nadwozia kombi (34,4%). Jeżeli chodzi o napęd, to widoczna była przewaga Diesla - 46,9% wszystkich ogłoszeń. Audi A4 z motorami benzynowymi to 38,9% ofert, a z instalacją LPG - jedynie 13,6%.
Lwia część oferowanych egzemplarzy to Audi A4 w wariancie B6. Generację tę produkowano w latach 2000-2004 (2002-2006 w przypadku nadwozia w wersji kabrio). Przeciętna cena A4 zawierała się w przedziale 13 000 - 16 500 zł.
Volkswagen Golf – srebro i oczko w górę
Volkswagen Golf to "Internetowy Samochód Roku" czterech kolejnych lat. Jego dobra passa zakończyła się wraz z poprzednim zestawieniem, kiedy to dał się wyprzedzić nie tylko Audi A4, ale i Passatowi. W bieżącej edycji rankingu udało mu się awansować o jedną pozycję, o czym zadecydowała liczba wyszukiwań na poziomie 15,6 mln.
fot. mat. prasowe
Użytkownicy poszukujący Volkswagena segmentu C, największy wybór mieli spośród egzemplarzy w nadwoziu hatchback. Aż 56,6% dostępnych w 2016 r. w OTOMOTO aut miało właśnie ten typ karoserii. Jedną czwartą (25,8%) stanowiły kombi. Liczba Golfów z dieslem lub silnikiem benzynowym pod maską była bardzo podobna (odpowiednio 44% i 43,46%).
Największa liczba ogłoszeń dotyczyła modelu Volkswagen Golf IV. Czwarta generacja “króla kompaktów” była dostępna na rynku w latach 1997-2003. Najczęstszy przedział cenowy to 6000 - 7500 zł.
BMW Serii 3 – po raz pierwszy na podium
BMW Serii 3, dzięki liczbie 15,2 mln wyszukań, po raz pierwszy znalazło się na podium rankingu Internetowy Samochód Roku". Popularność tego modelu znacznie wzrosła, w ubiegłym roku znajdował się on na szóstej pozycji. Najczęściej wystawiane egzemplarze BMW Serii 3 w 2016 r. to modele w wariancie E46, produkowanym w latach 1998 - 2007. Średnia cena samochodów z tej generacji to 11 000 - 14 000 zł. Interesująco wygląda zestawienie dostępnych wersji nadwoziowych. Największa liczba ogłoszeń była związana z BMW Serii 3 w odmianie sedan. Na drugim miejscu nie znalazły się auta kombi (15%), lecz coupé (29,1%). Przeważały egzemplarze z silnikiem benzynowym - 49,5%. 31,7% wystawień dotyczyło diesli. Ponad 18% dostępnych egzemplarzy miało instalację LPG.
fot. mat. prasowe
Niemieckie marki znów na podium
Niespodzianek nie było - Polacy kupujący auto używane najchętniej wybierają niemiecki marki. Od 2015 r. nie zmieniły się dwa pierwsze miejsca. Stawce przewodzą Volkswagen i Audi.
Czytaj także:
- Najpopularniejsze samochody używane III kw. 2016. Niemcy rządzą
- Najpopularniejsze samochody cabrio. BMW bez konkurencji?
Marki BMW i Opel zamieniły się miejscami. Teraz to bawarski producent znajduje się na podium. Po jednej pozycji straciły Toyota oraz Renault. W 2016 r. sporo na popularności zyskały Mercedes-Benz i Citroën, marki, które wcześniej znajdowały się w drugiej dziesiątce. Tym razem w TOP 10 nie znalazły się Peugeot i Fiat.
Powracają polskie youngtimery
W tym roku po raz pierwszy serwis przygotował zestawienie najczęściej poszukiwanych klasycznych polskich samochodów.
fot. mat. prasowe
Najczęściej poszukiwane “polskie klasyki” w 2016 roku.
fot. mat. prasowe
Na podstawie statystyk wyszukań z 2016 przygotowano również zestawienia dla pięciu innych kategorii w serwisie OTOMOTO.
Kategoria: auta nowe
Miejsce 1
Opel Astra
Nowy Opel Astra został bardzo dobrze przyjęty przez rynek. W pierwszym pełnym roku sprzedaży niemiecki kompakt zajął trzecie miejsce w kategorii aut nowych w Polsce. Liczba rejestracji wyniosła 14 831 szt. i była wyższa w porównaniu do 2015 r. aż o 39,36%. Astra w zestawieniu nowych pojazdów w rankingu "Internetowy Samochód Roku" zajęła w poprzedniej edycji piątą lokatę.
Miejsce 2
Volkswagen Passat
Volkswagen Passat to od lat jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu D w Europie, jeden z symboli marki z Wolfsburga. W zeszłym roku zarejestrowano 8840 egz. tego modelu w Polsce, co dało Passatowi ósmą lokatę. W rankingu najczęściej wyszukiwanych aut nowych, Volkswagen zanotował duży awans. W podsumowaniu 2015 r. był na pozycji dziewiątej.
Miejsce 3
Škoda Octavia
Škoda Octavia to od lat lider polskiego rynku. Wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji jeszcze zwiększyło popyt na czeski model. W 2016 r. zarejestrowano w Polsce 16 966 Octavii, o 19,54% więcej niż rok wcześniej. Škoda po pięciu latach straciła pierwszą pozycję w rankingu aut nowych w raporcie Internetowy Samochód Roku.
Kategoria: pojazdy dostawcze (do 3,5 t)
Miejsce 1
Fiat Ducato
Fiat Ducato od dekady jest najlepiej sprzedającym się pojazdem dostawczym w Polsce. W 2016 roku popyt na ten model wyniósł 7526 szt. Włoskie auto użytkowe drugi rok z rzędu zajęło pierwsze miejsce w kategorii pojazdów dostawczych ISR. W 2016 roku 11,1% zapytań w omawianym segmencie dotyczyła Ducato.
Miejsce 2
Mercedes-Benz Sprinter
Sprinter utrzymał pozycję z ubiegłorocznego zestawienia. Niemiecki dostawczak przegrał z liderem rankingu o włos (11%). Pierwsza generacja tego modelu zadebiutowała w 1995 r. Pojazd zastąpił w gamie Mercedesa modele z serii T. Auto po debiucie zdobyło tytuł International Van of the Year. Obecnie w sprzedaży jest druga generacja Sprintera, która przeszła już dwie modernizacje.
Miejsce 3
Volkswagen Transporter
Volkswagen Transporter wygrał w kategorii pojazdów dostawczych do 3,5 t w rankingu Internetowy Samochód Roku 2014. W poprzedniej edycji wypadł poza pierwszą trójkę. Teraz wraca na podium niewiele ustępując czołowej dwójce (10,4%) i wypychając z TOP 3 model Renault Master.
Kategoria: pojazdy ciężarowe (pow. 3,5 t)
Miejsce 1
Renault Magnum
Pierwsza trójka w tej kategorii wygląda identycznie, jak w 2015 roku. Renault Magnum drugi rok z rzędu było najbardziej poszukiwanym pojazdem ciężarowym (7,9%). Model ten był wytwarzany w latach 1990-2013 i trzykrotnie zdobył tytuł Ciężarówki Roku. Jednym z atutów Renault Magnum jest cena, która dla najczęściej wystawianego rocznika 2008 wynosi średnio 64 072 zł.
Miejsce 2
Mercedes-Benz Atego
Drugim najczęściej wyszukiwanym pojazdem był Mercedes-Benz Atego, niewiele ustępujący pod względem liczby zapytań Renault Magnum (7,3%). To równocześnie najbardziej popularny model z kategorii pojazdów dystrybucyjnych.
Miejsce 3
DAF XF
Na trzeciej pozycji znów uplasował się kolejny obok Renault Magnum klasyk transportu długodystansowego, czyli DAF XF (6,7%). Holenderski producent pierwszą generację wprowadził na rynek w 1997 r. Pojazdy z serii XF dwukrotnie były nagradzane tytułem Ciężarówki Roku.
Kategoria: maszyny rolnicze
Miejsce 1
Ursus seria C
Kolejny rok z rzędu liderem w kategorii maszyn rolniczych jest Ursus serii C, którego średnia cena jest najbardziej atrakcyjna spośród pojazdów z pierwszej trójki rankingu (14 711 zł). W 2016 roku 16,8% osób poszukujących ciągnika przeglądało oferty dotyczące właśnie tego pojazdu. Liczba wyszukiwań zmalała jednak w stosunku do roku wcześniejszego z poziomu 28%.
Miejsce 2
John Deere seria 6
Produkty amerykańskiej marki z roku na rok zyskują na popularności. John Deere serii 6 w 2015 roku zajął trzecią pozycję w zestawieniu. W 2016 roku pojazd awansował na drugą pozycję z wynikiem 5,6%.
Miejsce 3
Zetor 3000-7000
Zetor utrzymał się na podium, lecz spadł o jedno oczko w porównaniu do rankingu ISR 2015. Ciągników czeskiej marki z serii 3000-7000 poszukiwało 3,8% zainteresowanych pojazdami rolniczymi.
Kategoria: maszyny budowlane
Kolejny rok z rzędu w zestawieniu najczęściej poszukiwanych maszyn budowlanych największą popularnością cieszą się te najbardziej uniwersalne. Najczęściej w 2016 roku wyszukiwane były koparko-ładowarki (33,5%), koparki (28,1%) oraz ładowarki (16,6%). Na dalszych pozycjach uplasowały się dźwigi (7,3%) i wózki widłowe (6,4%). Pozostałe typy maszyn, o wysokim stopniu specjalizacji i wąskim zakresie zastosowań, nie przekroczyło 2% pod względem liczby wyszukiwań.
Wciąż najbardziej poszukiwanymi maszynami budowlanymi są koparko-ładowarki JCB z serii CX (22%). Drugie miejsce zachowała marka Caterpillar, w 2016 roku najczęściej wyszukiwanymi modelami firmy nie były już pojazdy z serii 400, ale 300 (8%). W porównaniu do wcześniejszego rankingu zaszła również zmiana na miejscu trzecim. Na pozycję wcześniej zajmowaną przez Caterpillary z serii 300 awansowały koparki Liebherr 900 (5%). Z czołowej trójki wypadły modele Caterpillar z serii 400, które rok 2015 zakończyły na drugiej pozycji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)