Przeczytaj także: Samochód służbowy. Nie tylko narzędzie pracy?
Najświeższe statystyki odnośnie sprzedaży nowych samochodów dowodzą, że w minionym roku polskie salony opuściło 416 tys. aut, z czego większość (281,7 tys.) powędrowała w ręce klientów instytucjonalnych. Względem poprzedniego roku sprzedaż wzrosła o 61 tys. sztuk, w czym również największy udział miały firmy, które zakupiły o 50,5 tys. aut więcej niż w zeszłym roku.Idealny samochód firmowy dla MŚP
Dane gromadzone przez GUS wskazują, że w naszym kraju zarejestrowanych jest przeszło 4,2 mln podmiotów gospodarczych, z czego aż 99 proc. to przedstawiciele sektora MŚP. Jak wynika ze zleconego przez Carefleet S.A. badania, dla 46 proc. z nich idealny samochodów firmowy to taki, którego koszty eksploatacji są niewygórowane.
- Dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw duże, jeśli nie kluczowe, znaczenie ma przewidywalność kosztów, jakie generuje samochód firmowy. I nie chodzi tu tylko o koszty paliwa, ale także o wydatki związane z przeglądami, wymianą opon czy nieprzewidzianymi naprawami. Z roku na rok coraz popularniejszym modelem finansowania samochodów w sektorze MŚP staje się wynajem długoterminowy, z którego korzysta już 18,5 proc. małych i średnich firm. Rozwiązanie to, dzięki stałym miesięcznym opłatom, w ramach których zapewniony jest kompleksowy zakres usług, pozwala na precyzyjne budżetowanie kosztów wynikających z użytkowania samochodów w firmie – twierdzi Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Carefleet S.A.
Dodatkowo, jak wynika z badania, niemal 43 proc. przedsiębiorców z sektora MŚP zwraca uwagę na preferencyjne warunki zakupu samochodu do firmy, a nieco ponad 29 proc. bierze pod uwagę dotychczasowe pozytywne doświadczenia z daną marką aut.
Prestiż i wielofunkcyjność zamiast bezpieczeństwa
Dla niemal 29 proc. badanych przedstawicieli firm z sektora MŚP idealny samochód firmowy jest wielofunkcyjny, co rozumiane jest jako połączenie funkcji auta osobowego i dostawczego. Korzyść ta jest szczególnie istotna dla przedstawicieli mikroprzedsiębiorstw, zatrudniających od 1 do 9 pracowników (36,7 proc. wskazań).
- Dla przedsiębiorców, którzy posiadają jeden lub dwa firmowe samochody, ważne jest, aby były one możliwie uniwersalne. Przedstawiciele mikroprzedsiębiorstw wybierają często samochody mogące pełnić funkcje reprezentacyjne, którymi jednocześnie można przewieźć drobny towar oraz pojechać z dziećmi na wakacje. To poszukiwanie kompromisu pomiędzy autem biznesowym, użytkowym i rodzinnym – dodaje Bartosz Olejnik.
fot. mat. prasowe
Idealny samochód firmowy dla sekto MŚP
Dla niemal 29 proc. badanych przedstawicieli firm z sektora MŚP ważną cechą idealnego samochodu służbowego jest wielofunkcyjność.
Ankietowani wskazywali ponadto, że samochód firmowy powinien być na reprezentacyjny (11,3 proc.), posiadać bogate wyposażenie zapewniające wygodę (11,5 proc) oraz atrakcyjne warunki gwarancji (12,7%), które są szczególnie istotne dla średnich firm, zatrudniających od 50 do 249 pracowników (20,4 proc. wskazań). Co ciekawe, na ostatnim miejscu w zestawieniu najistotniejszych cech idealnego samochodu służbowego znalazło się bezpieczeństwo, na które wskazało jedynie 0,4 proc. przedstawicieli firm z sektora MŚP.

oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)