Wynajem długoterminowy: mikroprzedsiębiorstwa na tak, czy na nie?
2016-08-23 09:27
Mikrofirmy stawiają na wynajem długoterminowy © ramirezom - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wynajem długoterminowy samochodów: plusy i minusy według MŚP
O wynajmie słyszało już wielu
Z przeprowadzonego badania wynika, że już przeszło 3/4 mikroprzedsiębiorstw ma świadomość istnienia usługi wynajmu długoterminowego jako sposobu na budowanie firmowych flot pojazdów. Wprawdzie ten model cieszy się największą popularnością wśród największych przedsiębiorstw, ale od kilku lat z powodzeniem wdrażany jest również w mniejszych firmach. Statystyki prowadzone przez Carefleet S.A. wskazują, że już niemal 8% podmiotów zatrudniających od 1 do 9 pracowników finansuje w ten sposób flotę firmową, a odsetek ten szybuje w górę.
- Jeszcze kilka lat temu wynajem długoterminowy samochodów był rozwiązaniem mało znanym w sektorze mikroprzedsiębiorstw. Należy jednak pamiętać, że dopiero od niedawna duże firmy z branży CFM zaczęły angażować się w budowanie świadomości usługi w tym sektorze. I to przynosi efekty. Jak wynika z naszego badania, już ponad 78% przedstawicieli najmniejszych firm wie, czym jest wynajem długoterminowy samochodów – twierdzi Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Carefleet S.A., jednej z czołowych polskich firm z branży Car Fleet Management.
Atrakcyjny poziom cenowy oferty na pierwszym miejscu
Jak pokazuje badanie Carefleet S.A. dla właścicieli mikroprzedsiębiorstw najważniejsze są koszty. Prawie 60% ankietowanych wskazało atrakcyjny poziom cenowy oferty jako kluczowy czynnik determinujący wybór dostawcy usługi wynajmu długoterminowego.
fot. mat. prasowe
Wynajem długoterminowy w sektorze mikroprzedsiębiorstw
- Firmy specjalizujące się w wynajmie długoterminowym samochodów coraz częściej dostosowują swoje oferty do potrzeb najmniejszych przedsiębiorstw, nie tylko pod względem cenowym, ale również zakresu świadczonych usług – dodaje Bartosz Olejnik.
20% przedstawicieli przedsiębiorstw zatrudniających poniżej dziesięciu pracowników, rozważając wybór usługodawcy CFM, poszukuje firm, które znane są na rynku z wynajmu długoterminowego, a 15,5% zależy na właściwym dopasowaniu oferty do specyfiki branży i prowadzonego przez nich biznesu.
fot. mat. prasowe
Co decyduje o wyborze dostawcy usług CFM?
Najmniejsze firmy doceniają przewidywalność kosztów
Dla ponad 40% ankietowanych przewidywalność kosztów stanowi główną korzyść z wynajmu długoterminowego samochodów. Według badanych do wynajmu zachęca też możliwość relatywnie częstej wymiany aut (29 %) oraz fakt, że samochody pozostają w księgach rachunkowych wynajmującego (16,8%). Ponad 11% badanych mikroprzedsiębiorców zwróciło również uwagę na oszczędność czasu i kosztów związanych z serwisowaniem, likwidacją szkód i wymianą opon.
fot. mat. prasowe
Co zachęca mikroprzedsiębiorców do skorzystania z wynajmu długoterminowego?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)
-
karramba35 / 2016-11-06 19:41:00
Jeżeli firma nie generuje dużych zysków lub zyski znacznie się wahają, to nie ma się co dziwić, że przewidywalność kosztów staje się zaletą numer 1. Wynajem długoterminowy ma ten plus, że po podpisaniu umowy płacimy stałe comiesięczne raty - tak jak w abonamencie telefonicznym. Raty zaczynają się od około 350zł w Leasetake - za tą cenę mamy nowy, ekonomiczny samochód miejski. Nas interesuje tylko kupno paliwa i płynu do spryskiwaczy. [ odpowiedz ] [ cytuj ]