Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI
2016-08-06 09:26
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI - sylwetka przód © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG Edition - szansa na sukces?
Karoseria
Testowana Skoda należy do wąskiego grona aut, w przypadku których najbardziej praktyczna odmiana wygląda najlepiej. Tak, Combi prezentuje się bardziej atrakcyjnie niż hatchback i to nie tylko moja opinia. Być może to kwestia proporcji albo gabarytów. Tak czy inaczej, trzecie wcielenie czeskiego modelu ma miłą dla oka powierzchowność. Odmiana Scoutline to dodatkowe osłony biegnące wokół dolnych krawędzi karoserii. Nie zabrakło także srebrnych relingów dachowych oraz charakterystycznych, wieloramiennych felg. Summa summarum, to najskuteczniej zwracająca na siebie uwagę seryjna Fabia, którą możemy znaleźć w cenniku.
Wnętrze
Wewnątrz próżno szukać zaślepek, nieestetycznych pokręteł czy brzydkiego plastiku. To nie wersja dla przedstawiciela handlowego! Owszem, materiały którymi wykończono kokpit są twarde, ale zostały bardzo porządnie spasowane. Poza tym, projekt ożywia szeroka, biała listwa biegnąca przez całą jego długość. W konsolę centralną wkomponowano natomiast dotykowy ekran multimedialny i panel (automatycznej) klimatyzacji. Oba elementy są bardzo proste w obsłudze i ergonomiczne. Ten pierwszy może uchodzić za wzór, jeśli chodzi o czytelność interfejsu i szybkość reakcji. W kabinie nie brakuje także schowków, wnęk czy uchwytów na napoje.
Przednie fotele w Fabii są całkiem nieźle wyprofilowane. Ponadto, fajnie wyglądają ze zintegrowanymi, wygodnymi zagłówkami. Najbardziej zaskoczyła mnie jednak długość siedzisk. Dzięki nim nogi, nawet wysokich osób, są skutecznie podpierane. Z kolei na tylnej kanapie wygodną podróż mogą odnotować dwie osoby średniego wzrostu. Trzecia też się zmieści, ale środkowe miejsce nie jest tak szerokie jak te boczne, dlatego o równym komforcie nie będzie mowy. Duży plus za odpowiedni kąt pochylenia oparcia, który w drugich rzędach aut segmentu B należy do rzadkości...
Istotną zaletą w każdym kombi powinna być przestrzeń załadunkowa. I tak też jest w przypadku testowanej Fabii. Do dyspozycji pięciu podróżnych jest aż 530 litrów. To naprawdę bardzo dużo. A dokładniej, więcej niż niektóre auta w tych samych odmianach nadwoziowych, tyle że o dwa segmenty większe... W parze z pojemnością idą regularne kształty, niski próg, szeroki otwór i dodatkowe wnęki po obu stronach.
fot. mat. prasowe
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI z boku
Technologia
Mimo że to rodzinna odmiana Fabii, pod maską nie znajdziemy diesla. Mieszka tam bowiem benzynowy silnik z rodziny TSI o pojemności 1,2 litra. W tym wariancie generuje on 110 KM i 175 (od 1750 do 4000 obr./min.). Niech Was nie zwiodą dodatkowe osłony. Wersja Scoutline dostępna jest tylko i wyłącznie z przednim napędem. I wcale mnie to nie dziwi. Zapuszczanie się w poważny teren miejskim kombi mija się z jego przeznaczeniem. Wróćmy jednak do zespołu napędowego. W przenoszeniu mocy na asfalt pomaga sześciobiegowa skrzynia manualna. W takiej konfiguracji prezentowana Skoda osiąga 100 km/h w 9,6 sekundy i potrafi rozpędzić się do niemal 200 km/h. Całkiem przyzwoicie. Czy brak silnika wysokoprężnego pod maską oznacza wysokie spalanie? Oczywiście, że nie. Średnie zużycie z całego testu (700 km, cykl mieszany) wyniosło 6,2 litra. To więcej niż podają dane producenta, ale muszę zaznaczyć, że nie byłem przesadnie oszczędny podczas testu...
fot. mat. prasowe
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI z tyłu
Wrażenia z jazdy
Zacznijmy od wrażeń spoza asfaltu. Fabia Scoutline nie jest w żadnym stopniu samochodem terenowym. Brak napędu na obie osie i stosunkowo skromny prześwit nie pozwalają na jakiekolwiek off-roadowe wypady. Ten wariant został jednak stworzony dla zupełnie innego klienta. Kierowca może nim bez problemu wjechać do lasu i nie martwić się, że kamienie czy gałęzie porysują najbardziej narażone, dolne krawędzie karoserii. A to dość ważne, szczególnie dla osób lubiących spacery wśród sosen z daleka od miejskiej dżungli czy wakacyjne biwakowanie.
Poza tym to normalna Fabia Combi. To oznacza całkiem dobry układ kierowniczy i rozsądnie zestrojone zawieszenie. Z jednej strony auto potrafi nieźle wpisywać się w zakręty, a z drugiej - przyzwoicie tłumić wszelkiego rodzaju nierówności. Warto tu też zwrócić uwagę na wyciszenie. W porównaniu do poprzedniego wcielenia tego modelu widać naprawdę duży postęp. Sporą zaletą tej Skody jest także dobra widoczność na wszystkie strony, co jest zasługą sporych przeszkleń i wąskich słupków.
fot. mat. prasowe
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI - wnętrze
Silnik 1.2 TSI i sześciobiegowa skrzynia manualna to natomiast najbardziej rozsądne połączenie w ofercie, wyróżniające się dobrą kulturą pracy. Fabii nie brakuje wigoru, nawet na drogach ekspresowych. Do pracy obu konstrukcji trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia. Sama przekładnia jest bardzo precyzyjna i odpowiednio zestopniowana. I właśnie dzięki tej konfiguracji przekonałem się, że diesel nie jest konieczny w rodzinnym kombi, nawet jeśli często pokonuje się odległe dystanse.
fot. mat. prasowe
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI - fotele i tylna kanapa
Okiem przedsiębiorcy
Ceny Fabii Scoutline startują od 57 150 zł. W zamian otrzymujemy egzemplarz z nieco za słabym, 75-konnym, 1-litrowym silnikiem MPI. Ceny sztuk ze 110-konnym TSI pod maską startują od 61 650 zł. Warto więc dopłacić te 4 tysiące i nie męczyć się przy wyprzedzaniu. Na szczycie cennika znajdziemy 90-konnego diesla współpracującego z DSG za 75 150 zł. Pamiętajmy jednak, że lista opcji jest długa i bez problemu można wyraźnie podwyższyć ceny wyjściowe.
fot. mat. prasowe
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI - bagażnik
Świetne wyniki sprzedaży Skody w Polsce to wynik nie tylko dopracowanych modeli, ale też szerokich możliwości finansowania. Aktualnie, osoby zainteresowane kredytem mogą wybrać jeden z trzech promocyjnych wariantów: Kredyt Niskich Rat (wkład własny od 0% wartości auta, umowa na okres 3 lub 4 lat, 3 możliwości zakończenia: zwrot auta do dealera, spłata w ratach lub spłata jednorazowa), Kredyt 0% (oprocentowanie 0%, 50% wkładu własnego, umowa na okres 3 lat) oraz Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, oprocentowanie od 3,99%, umowa na okres do 7 lat). Dla firm przygotowano natomiast dwie ciekawe opcje: Leasing Niskich Rat (opłata wstępna od 0 do 45% wartości auta, umowa na okres 2, 4 lub 6 lat, a na koniec zwrot auta do dealera lub wykup pojazdu) i Leasing 102% (suma opłat od 102%, opłata wstępna od 0% wartości auta, umowa na okres 2, 3, 4 lub 5 lat).
fot. mat. prasowe
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI - pod maską
Podsumowanie
Skoda Fabia Combi kierowana jest do... szerokiego grona nabywców. Zainteresują się nią i klienci indywidualni, i przedsiębiorcy. W wersji Scoutline jest jednak dobrą propozycją dla rodzin lubiących aktywnie spędzać czas poza miastem. Ponadto, w prezentowanej konfiguracji łączy dobrą dynamikę z rozsądnym zużyciem paliwa.
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)