Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance - idealna, lecz za droga
2016-07-07 10:05
Przeczytaj także: Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT - miłe zaskoczenie
Wrażenia z jazdy
Jazz to auto idealne do miasta. Przy niskich prędkościach skrzynia CVT sprawdza się idealnie. W ruchu miejskim, gdy w zasadzie nie przekraczamy 70-80 km/h jest idealnie. Kłopoty zaczynają się wtedy, kiedy z miasta wyjedziemy. Gdy prędkość przekroczy 80 km/h, auto ma problem z dynamiką. Próba gwałtownego przyspieszenia zaczyna się wyciem silnika i niezbyt dynamicznym przyrostem prędkości. Automat CVT nie bardzo ma ochotę na wkręcenie jednostki na wyższe obroty.
fot. mat. prasowe
Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance - przód
Dopiero, gdy zdesperowani wbijamy gaz w podłogę z zasadniczo dynamicznego silnika udaje się wykrzesać jeszcze trochę mocy. Mimo wszystko, nabieranie prędkości wciąż jest bardzo powolne. Na szczęście, sytuacje ratuje tryb „S”. Tu obroty rosną szybko, a silnik nabiera wigoru. Niestety, dynamiczne wyprzedzanie ze skrzynią CVT, nawet w trybie „S” to traumatyczne przeżycie dla naszych bębenków. Silnik przez chwil kilka wyje jak dusza potępiona, a my i tak mamy ochotę wyjść z auta i sprawdzić… czy ono naprawdę jedzie. Przy wrażeniach z jazdy warto dodać, że Jazz ma bardzo skuteczne hamulce, komfortowo zestrojone zawieszenie i bardzo precyzyjny układ kierowniczy.
Okiem przedsiębiorcy
Nasz drogi Jazz. Tak możemy spointować politykę cenową Hondy. Ceny w salonach (regularne) zaczynają się od 60 800 zł (za 1.3 w wersji Trend). Testowa wersja Elegance ze skrzynią CVT wymaga dopłaty 14 000 zł, co winduje kwotę do zawrotnych 74 700 zł. Tak, wiem, bardzo bogate standardowe wyposażenie, ale…
fot. mat. prasowe
Honda Jazz 1.3 i-VTEC CVT Elegance - tył
Oferta Hondy obejmuje oczywiście różne możliwości finansowania auta. Poza najbardziej oczekiwaną, czyli gotówką, klient może zdecydować się na jedną z trzech opcji kredytowych: 3×33, 4×25 i 50/50. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing z wpłatą wstępną od 10%. Umowa może być podpisana na okres od 24 do 60 miesięcy.
Podsumowanie
Poprzednie generacje Jazza ugruntowały pozycję Hondy w segmencie B. Auto jest postrzegane, jako bardzo praktyczne, tanie w eksploatacji, ale… drogie w zakupie. Nowa odsłona tego modelu dorzuca do jego historii większą przestrzeń w kabinie, ciekawy projekt kokpitu i wiele nowoczesnych systemów podnoszących komfort oraz bezpieczeństwo podróży. I jeszcze wyższa cenę…
Przeczytaj także:
Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Crosstar Executive
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)