Fiat Chrysler Automobiles zaprezentował nowe auta
2016-06-22 10:39
Przeczytaj także: Nowy Fiat Tipo
Wisienką na torcie jest Abarth 595. Ten ostry maluch zapewnia w czasie jazdy sportowe doznania. Wystarczy wspomnieć, że w malutkiej „pięćsetce” zamontowano 145- i 165-konne silniki. Co zmieniono w najmniejszym aucie z gamy Abartha? Przede wszystkim przedni pas oraz tylny zderzak – spoiler. Zmiana nie była rewolucyjna a raczej ewolucyjna. I do tego podyktowana polepszeniem aerodynamiki ostrego niczym papryczki Piri Piri maleństwa z Tych. To wszystko jest oczywiście konsekwencją niedawnego debiutu odświeżonego Fiata 500.
fot. mat. prasowe
Abarth 595
Jedną z największych innowacji było jednak zwiększenie mocy silnika 1.4 T-Jet zainstalowanego w 595 oraz 595 Turismo. Ten pierwszy dostarcza 145 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 206 Nm. Ten drugi osiąga 165 KM oraz 230 Nm. (wyposażony w turbosprężarkę Garett). Jest też i ten trzeci - 595 Competizione z silnikiem o mocy 180 KM, dzięki któremu przyspiesza 0-100 km/h w czasie 6,7 sekundy. Małego potworka bez problemu okiełznuje powiększony układ hamulcowy Brembo. Z kolei układ wydechowy, Record Monza, wyposażono w technologię „Dual Mode”. W standardzie, wszystkie warianty silnika 1.4 T-jet są zestawione z 5-stopniową, mechaniczną skrzynią biegów, lecz mogą zostać także wyposażone w zrobotyzowaną sekwencyjną skrzynię biegów Abarth z manetkami przy kole kierownicy.
fot. mat. prasowe
Abarth 595 - z tyłu
Nowy Abarth 595 to jedyny samochód w swym segmencie wyposażony w unikalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Abarth D.A.M.). Poprawia on przyczepność podczas jazdy w ekstremalnych warunkach. Zapewnia odpowiednie przeniesienie momentu obrotowego pomiędzy przednimi kołami, gdy któreś z nich ma mniejszą przyczepność. Typowym przykładem jest asymetryczna prędkość kół podczas wychodzenia z zakrętów z dużym przeciążeniem bocznym. A jak to wygląda w praktyce? Auto jeździ bajecznie, szczególnie w wersji Competizione. To prawdziwy drogowy sportowiec. Jego 180 KM, genialne fotele, perfekcyjny układ hamulcowy tworzą skuteczną całość. Tylko ta cena… No cóż, Abarth 595 to droga zabawka. Cena, w zależności od wersji, zaczyna się od niespełna 76 tysiącach a kończy na prawie 110 tysiącach.
Obok aut, koncern zaprezentował nowe jednostki napędowe, które trafiają już pod maski Fiata Ducato. Są to silniki budowane w technologii LPEGR: Low Pressure Exhaust Gas Recirculation. Tę technologię charakteryzuje przede wszystkim to, że spaliny pochodzące z recyrkulacji mają dużo niższą temperaturę. Powoduje to trzy ważne efekty. Po pierwsze, w komorze spalania wydziela się znacząco mniejsza ilość tlenków azotu NOx. Po drugie, silnik wydziela znacząco mniej cząstek stałych. I po trzecie, turbosprężarki mają zdecydowanie lepszą wydajność, co wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Nowa gama silników do Ducato to teraz motory 2.3 Multijet2 LPEGR 130, 150, 180 KM oraz silnik 2.0 Multijet2 LPEGR generujący 115 KM.
Przeczytaj także:
Premiera Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Super Sport
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Więcej na ten temat:
Fiat Chrysler Automobiles, Fiat, nowe modele samochodów, Alfa Romeo Giulia, Fiat Fullback, Fiat Talento, Abarth 595
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)