Przeczytaj także: Peugeot 2008 w Polsce
Wiem, przeważnie kuracja odmładzająca to kilka nowych chromowanych listew, ale w tym przypadku możemy liczyć na znacznie więcej. Największą nowością jest wyraźnie przeprojektowany pas przedni, który zyskał ciemne wypełnienia reflektorów, nowy zderzak i świetnie wkomponowany grill z centralnie umieszczonym lwem. Dzięki tym elementom miejski SUV francuskiej marki wygląda znacznie doroślej. Z tyłu pojawiły się natomiast ciemniejsze klosze lamp, które dodały autu nieco więcej elegancji. Lifting był też okazją, by wzbogacić paletę kolorów i listę wzorów felg. I tyle wystarczyło, by 2008 jeszcze skuteczniej zwracało na siebie uwagę.Z kolei w kabinie pojawiły się lepsze materiały wykończeniowe i wzbogacony system multimedialny mogący współpracować ze smartfonami. Na liście wyposażenia dodatkowego nie zabrakło także nowych tapicerek, które ożywiają ciekawe wnętrze niewielkiego Peugeota. Skoro już mowa o wielkościach, to warto poświęcić kilka słów przestronności. Pod tym względem nic się nie zmieniło, co oznacza, że cztery osoby średniego wzrostu będą tu podróżować bardzo wygodnie.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 - z tyłu
Z tyłu pojawiły się ciemniejsze klosze lamp, które dodały autu nieco więcej elegancji.
Auto dysponuje kilkoma istotnymi systemami bezpieczeństwa. Poza sztandarowym i wręcz niezbędnym już ESP, mamy do dyspozycji Active Brake Assist, czyli system awaryjnego i antykolizyjnego hamowania w mieście działający do prędkości 30 km/h. Dzięki niemu możemy uniknąć stłuczek. Jeśli chodzi o wspomniane już oświetlenie zewnętrzne, ma ono funkcję statycznego doświetlania zakrętów. Ważnym elementem jest także Connect SOS & Assistance będący, używając naszego języka, telefonem ratunkowym. Nie mogło też zabraknąć asystenta parkowania.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 - z boku
Miejski SUV francuskiej marki wygląda znacznie doroślej.
Najszerzej omawianym elementem dostępnym w tym modelu jest jednak Grip Control. Wspomaga on kierowcę podczas jazdy w różnych warunkach. Za pomocą pokrętła umieszczonego na tunelu środkowym wybiera on tryb jazdy dostosowany do nawierzchni. Owszem, nie jest to auto terenowe i nie ma napędu na obie osie, ale inteligentnie manipulujący pracą przednich kół system może pomóc w wielu sytuacjach (np. na śniegu lub poza asfaltem).
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 - przód
Największą nowością jest wyraźnie przeprojektowany pas przedni, który zyskał ciemne wypełnienia reflektorów, nowy zderzak i świetnie wkomponowany grill z centralnie umieszczonym lwem.
A co znajdziemy w gamie jednostek napędowych? Na przykład diesla o pojemności 1,6 litra z rodziny BlueHDi dostępnego w trzech wariantach: 75-, 100- i 120-konnym. Prawdziwym motorem napędowym sprzedaży będzie jednak benzynowa, 3-cylindrowa jednostka PureTech, która także jest oferowana w trzech odmianach: 82- (bez turbo), 110- i 130-konnej. Silniki współpracują z 5- i 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Na liście wyposażenia opcjonalnego jest bardzo dobrze pracujący automat EAT6.
fot. mat. prasowe
Peugeot 2008 - z przodu i boku
Nowy Peugeot 2008 dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia: Access, Active i Allure.

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)