Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech More Life pełen zalet
2016-06-16 00:30
Przeczytaj także: Citroen C4 1.2 PureTech More Life - w czym tkwi jego siła?
Wrażenia z jazdy
Zawsze wychwalam ten zestaw napędowy, bo jest za co, ale tym razem obawiałem się, że niemały przecież Citroen okaże się w praktyce zbyt ciężkim (1280 kg na pusto) wyzwaniem. Okazało się jednak, że obawy nie były potrzebne. Niewielki PureTech radzi sobie z "malarzem" bardzo dzielnie i nie brakuje mu wigoru nawet przy prędkościach autostradowych. Co ważne, tworzy on zgrany duet z 6-biegową skrzynią manualną o wzorowym zestopniowaniu. Docenić należy również kulturę pracy, która w przypadku jednostek 3-cylindrowych nie zawsze jest standardem. Na szczęście inżynierowie francuskiego koncernu odrobili lekcje.
fot. mat. prasowe
Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech More Life - z przodu
Właściwości jezdne minivanów nie przyspieszają bicia serca kierowców rajdowych, ale C4 Picasso nie wzbudza żadnych obaw nawet podczas gwałtownych zmian toru jazdy. Oczywiście, karoseria potrafi przechylać się na boki, ale wszystko odbywa się w granicach pełnego bezpieczeństwa. Za dużą zaletę należy uznać całkiem niezły układ kierowniczy dający wystarczająco dużo komunikatów o tym, co się dzieje z przednią osią.
fot. mat. prasowe
Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech More Life - przód
Francuska marka od lat słynie z wyjątkowości w dziedzinie komfortu. Podwozie nie skrywa jednak żadnych nowatorskich rozwiązań. Mimo tego zawieszenie bardzo dobrze tłumi wszelkiego rodzaju nierówności i, co bardzo istotne, nie jest przy tym przesadnie głośne. Warto też dodać, że na jakość jazdy wpływa bardzo dobre wyciszenie. Ponadto, podróżujący z przodu mogą cieszyć się z panoramicznej szyby, dzięki której do wnętrza dostaje się więcej światła.
Okiem przedsiębiorcy
Pozostaje już tylko wspomnieć o tych największych liczbach, choć w porównaniu do konkurencji C4 Picasso ma rozsądnie skalkulowany cennik. Podstawowy egzemplarz to wydatek 71 990 zł. Za tę kwotę otrzymujemy egzemplarz z takim samym zestawem napędowym (130-konny PureTech plus 6-biegowy manual), tyle że z podstawowym wyposażeniem. Sztuka testowa występuje w wersji More Life (specjalnie przygotowana na potrzeby naszego rynku, obejmuje ona opcje najczęściej wybierane przez polskiego klienta) i kosztuje 91 290 zł.
fot. mat. prasowe
Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech More Life - tył
Klienci zainteresowani zakupem C4 Picasso mogą zdecydować się na kredyt z pełnym pakietem ubezpieczeń. Umowa może być podpisana na okres od 6 do 96 miesięcy z wpłatą własną od 10%. Przedsiębiorcy mogą natomiast postawić na leasing z umową na okres od 24 do 60 miesięcy, czynszem inicjalnym od 0 do 45% wartości początkowej pojazdu i wysokością wykupu od 1 do 40% wartości początkowej pojazdu.
Podsumowanie
C4 Picasso to bez wątpienia jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy kompaktowy minivan na naszym rynku. Świetnie wygląda, jest dobrze wyposażony i tak też wykonany. W prezentowanym egzemplarzu niewątpliwą zaletą jest również udany zestaw napędowy, który łączy rozsądną dynamikę z umiarkowanym apetytem. Citroenie, dobra robota!
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)