Nowy Ford KA+ zadebiutował
2016-06-09 12:50
Nowy Ford KA+ © fot. mat. prasowe
Firma Ford of Europe zaprezentowała nowy model KA+, który oferuje przestronne wnętrze, doskonałą wydajność paliwową oraz dynamiczne właściwości jezdne, dające dużą radość z jazdy.
Przeczytaj także: Ford Ka+ debiutuje w Polsce
Ford KA+ zajmuje miejsce obok bestsellerowego modelu Fiesta* w gamie niewielkich aut Forda, oferując europejskim klientom styl, wysoką jakość wykonania oraz bogate wyposażenie.„W całej swojej historii Ford często oferował niewielkie, przystępne cenowo auta, które były praktyczne, ekonomiczne i dawały dużą radość z jazdy,” powiedział Jim Farley, wiceprezes wykonawczy i prezes, Europa, Środkowy Wschód i Afryka, Ford Motor Company. „Ford KA+ kontynuuje tę tradycję.”
Duża ilość miejsca dla pięciu osób
Nowy Ford KA+ jest 5-drzwiowym hatchbackiem zbudowanym w oparciu o opracowaną przez Forda globalną platformę przeznaczoną dla niewielkich aut. Nadwozie mierzy niespełna 4 metry długości, a wnętrze bez trudu pomieści pięcioro pasażerów. Zamówienia na ten model od europejskich klientów będą przyjmowane od lipca, a pierwsze dostawy rozpoczną się jeszcze w tym roku w późniejszym terminie.
Ford KA+ jest nieznacznie krótszy od Fiesty, a jednocześnie o 29 milimetrów od niej wyższy, co pozwoliło inżynierom stworzyć optymalnie rozplanowany przedział pasażerski z dużą ilością miejsca nad głową z przodu oraz największą w klasie ilością miejsca na nogi z tyłu.
Co więcej, Ford KA+ jest bardzo praktyczny w codziennej eksploatacji, co zawdzięcza m.in. bagażnikowi o pojemności 270 litrów - w którym z powodzeniem zmieszczą się dwie duże walizki - tylnym siedzeniom składanym w proporcji 60/40 oraz aż 21 schowkom rozlokowanym w całej kabinie pasażerskiej.
fot. mat. prasowe
Nowy Ford KA+ - z boku
Pasażerowie mogą też skorzystać ze stacji dokującej MyFord Dock umieszczonej w konsoli środkowej, która pozwala na zamocowanie i naładowanie przenośnych urządzeń, jak telefony komórkowe czy systemy nawigacji satelitarnej. Oprócz tego w przednich drzwiach znalazły się schowki zdolne pomieścić butelkę o pojemności 1 litra, butelkę o pojemności 0,6 litra oraz małą parasolkę. Na krańcu deski rozdzielczej umieszczono także ukryty schowek na cenne przedmioty, który można otworzyć jedynie po otwarciu drzwi kierowcy.
fot. mat. prasowe
Ford KA+ z tyłu
W stylowym nadwoziu o doskonałych proporcjach, zaprojektowanym z uwzględnieniem najnowszych trendów designerskich Forda, znalazła się charakterystyczna, trapezoidalna osłona chłodnicy, którą uzupełniają reflektory o wydłużonych krawędziach. Wszystkie odmiany Forda KA+ wyróżniają się chromowanymi wykończeniami osłony chłodnicy, a także zderzakami, klamkami drzwi i lusterkami zewnętrznymi polakierowanymi w kolorze nadwozia.
fot. mat. prasowe
Ford KA+ czerwony
Wnętrze ozdabia atrakcyjne wykończenie deski rozdzielczej, kontrastujące z nowoczesnymi, odpornymi na zużycie materiałami tapicerskimi oferowanymi w stylowym, grafitowym kolorze. Całość uzupełniają eleganckie chromowane akcenty dekoracyjne umieszczone w strategicznych miejscach, jak klamki wewnętrzne drzwi, pokrętła w konsoli centralnej czy dysze nawiewów.
fot. mat. prasowe
Ford KA+ - kierownica
Dynamiczna i ekonomiczna jednostka napędowa
W nowym Fordzie KA+ oferowana jest uproszczona gama silnikowa stworzona w oparciu o nową, wydajną jednostkę benzynową 1,2 litra Duratec, oferującą europejskim klientom najlepszy stosunek ceny do osiągów. Silnik 1,2 litra dostępny w wersjach o mocy 70 i 85 KM wywodzi się z tej samej rodziny, co konstrukcja 1,25 litra montowana w Fordzie Fiesta i wykorzystuje system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT), który gwarantuje dobre osiągi, niskie spalanie oraz wysoką wydajność ekologiczną.
W połączeniu z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, jednostka 1,2 litra generuje odpowiedni moment obrotowy w szerokim zakresie obrotów, oferując płynne i dynamiczne osiągi, dzięki którym model ten daje radość z jazdy zarówno w mieście, jak i w trasie.
Niskie zużycie paliwa to zasługa optymalnej kalibracji silnika, a także zastosowania oleju silnikowego o właściwościach zmniejszających tarcie wewnętrzne oraz systemu odzyskiwania energii, który oszczędza paliwo poprzez utrzymywanie odpowiedniego poziomu naładowania akumulatora, przechwytując „darmową” energię elektryczną w momencie, gdy auto hamuje lub swobodnie się toczy.
Do uzyskania wysokiej wydajności paliwowej przyczyniają się również opony o ograniczonych oporach toczenia, a także elementy aerodynamiczne, jak zoptymalizowana nakładka przedniego zderzaka czy otwory w osłonie chłodnicy. Obie wersje silnikowe emitują 114 g/km CO2 i zużywają średnio 4,9 l/100 km**.
Na niektórych rynkach dostępny jest też wariant o mocy 85 KM, który dzięki wydłużeniu końcowego przełożenia i zmodyfikowanym nastawom emituje zaledwie 110 g/km CO2.
Zwrotny, dynamiczny i komfortowy
Zgodnie z oczekiwaniami europejskich klientów, nowy Ford KA+ oferuje wysoką zwrotność i dynamiczne właściwości jezdne, dające radość z eksploatacji.
W celu uzyskania wysokiej dynamiki jazdy, Ford KA+ został wyposażony w zawieszenie o odpowiedniej specyfikacji, obejmujące specjalnie opracowane elementy, jak układ kierowniczy, sprężyny i amortyzatory, przedni drążek stabilizatora, tylną belkę skrętną, specjalne opony, a także przeprojektowaną przednią ramę pomocniczą i nowe mocowania silnika.
Model ten poddano również intensywnym pracom związanym z zapewnieniem pasażerom komfortu w typowych europejskich warunkach jazdy, co wiąże się bezpośrednio ze zminimalizowaniem szumów wiatru oraz hałasów dochodzących do kabiny z nawierzchni i z komory silnika.
Co więcej, inżynierowie Forda przeprowadzili intensywne testy modelu KA+ w europejskim ośrodku badawczym Forda w Lommel w Belgii, a także testy w rzeczywistych warunkach na drogach Europy, tworząc samochód wyróżniający się komfortowymi i dynamicznymi właściwościami jezdnymi.
Przeczytaj także:
Ford Kuga 2024 w Polsce
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)