Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - anielska diablica
2016-06-06 13:01
Przeczytaj także: Alfa Romeo Giulietta QV - delikatna jak brzytwa
Z zewnątrz…
W naszej opinii, Giulietta to najładniejsze auto segmentu C. Seksowne krągłości, niczym u Moniki Belucci, do tego zdecydowanie sportowa linia nadwozia i nadspodziewanie ostry i wyrazisty grill nadają autu seksapilu. Także zwarty, krótki tył ozdobiony dodatkowo dyfuzorem i dwoma rurami wydechu podkreślają moc i niewątpliwą urodę auta.
Włosi nie byliby sobą, gdyby nie spróbowali pod maskę załadować mocnego silnika. I spróbowali. Tak właśnie powstała wersja Quadrifoglio Verde, którą testowaliśmy. Zielona koniczynka na błotniku Alfy Giulietty oznacza, że dyfuzor z tyłu nie jest tylko atrapą czy zbędnym gadżetem. To niezbędny w utrzymani trakcji element. A że dodatkowo dodaje autu urody, to tym lepiej dla dyfuzora…
… i we wnętrzu
Wnętrze sportowej Giulietty w zasadzie nie odbiega od wersji „standardowych”. Jest wprawdzie trochę aluminiowych wstawek, obszyta skórą kierownica czy głębsze fotele z alcantarą, ale… takie bajery Włosi często montują w zupełnie normalnych autach, bo… ładnie się prezentują.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - z tyłu
Zwarty, krótki tył ozdobiony dodatkowo dyfuzorem i dwoma rurami wydechu podkreślają moc i niewątpliwą urodę auta.
Po zajęciu miejsca kabinie w oczy rzuca się przede wszystkim lewarek automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów TCT. Każda Alfa Giulietta Quadrifoglio Verde została wyposażona właśnie w szybki automat. I nawet jeśli bardzo się uprzemy, to ze skrzynią manualną Giulietty nie kupimy. Ilość miejsca jest standardowa. Bo wersja sportowa Alfy to auto pięciodrzwiowe. Chwała za to marce, że nie kombinowała i nie zdecydowała się na ograniczenie użyteczności auta poprzez zabranie tylnych drzwi, by było bardziej sportowo. Pewnie, że tak, tylko bardziej sportowo to często mniej wygodnie i mniej użytecznie.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - wnętrze
Wnętrze sportowej Giulietty w zasadzie nie odbiega od wersji „standardowych”.
Bagażnik niestety nie należy do największych w klasie. Kufer ma 350 litrów pojemności, co plasuje Giuliettę w dolnej strefie stanów niskich wśród samochodów kompaktowych. Próg załadunkowy w Alfie Romeo jest w porównaniu z konkurencją stosunkowo wysoki. W przypadku konieczności wożenia większej ilości zakupów, bagażnik daje się oczywiście powiększyć kosztem przedziału pasażerskiego. Kanapę podzielimy w stosunku 60/40 i… jakoś damy radę .
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - fotele
Fotele zostały pokryte alcantarą.
Technologia
W topowej odmianie Giulietty pod maską dziarsko pracuje turbodoładowany silnik o pojemności 1742 cm3, który Włosi opracowali do zjawiskowo pięknej Alfy 4C. Jednostka generuje 240 koni mechanicznych uzyskiwanych przy 5750 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm. auto osiąga od 2000 obr./min. Według producenta kompaktowa Włoszka przyspiesza do 100 km/h w 6 sekund i rozpędza się do 245 km/h. Jak już wspomniałem, wersja Quadrifoglio Verde jest dostępna wyłącznie z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną TCT, która, wbrew pozorom, do tego auta wydaje się być wprost stworzona.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - z przodu
Seksowne krągłości, niczym u Moniki Belucci, do tego zdecydowanie sportowa linia nadwozia i nadspodziewanie ostry i wyrazisty grill nadają autu seksapilu.
Standardowo każdy model Alfy Romeo ma zamontowany systemem DNA. Pozwala on na dostosowanie osiągów samochodu do stylu jazdy, potrzeb kierowcy, ale także różnych warunków drogowych i atmosferycznych. W trybie Dynamic układ kierowniczy staje się bardziej precyzyjny. Podczas jazdy w trybie Natural Giulietta QV ma nieco obniżony moment obrotowy i apetyt na paliwo. Do jazdy w trudnych warunkach pogodowych służy tryb All Weather.
fot. mat. prasowe
Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde - przód
Giulietta to najładniejsze auto segmentu C.

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)