Nowy Ford Edge
2016-05-24 11:18
Nowy Ford Edge - czerwony © fot. mat. prasowe
Nowy Ford EDGE, samochód sportowo-użytkowy (SUV) klasy wyższej, oferuje poziom komfortu typowy dla segmentu premium, wyszukane systemy wspomagania kierowcy oraz wiodącą w pojazdach tej klasy dynamikę jazdy, co czyni go jeszcze atrakcyjniejszym samochodem w najlepiej sprzedającym się segmencie pojazdów na kontynencie europejskim.
Przeczytaj także: Ford Edge Concept zachwyca stylistyką
Wyrafinowany i odważnie stylizowany nowy flagowy SUV Forda dla Europy oferuje godne takiego pojazdu technologie, w tym między innymi:- Active Noise Control (aktywna kontrola hałasu), która działa podobnie jak słuchawki likwidujące hałas poprzez wysyłanie dźwięków przeciwnych do tych, które nie powinny docierać do wnętrza.
- Pre-Collision Assist + Pedestrian Detection (system zapobiegania kolizjom z systemem wykrywania pieszych, który jest w stanie autonomicznie wyhamować samochód, by uniknąć kolizji z innym pojazdem lub nawet z pieszym. Ford Adaptive Steering (adaptacyjny układ kierowniczy), który automatycznie dostosowuje przełożenie układu kierowniczego do prędkości jazdy, ułatwiając manewrowanie i zwiększając jego precyzję.
Nowy Ford Edge wyznacza w swojej klasie wyższe standardy przestrzeni wewnętrznej. Subtelnie zaprojektowane wnętrze w całości wykonano z materiałów wysokiej klasy, zadbano też o komfort i funkcjonalność, między innymi stosując podgrzewane i wentylowane przednie fotele, czy panoramiczny dach.
Ford Edge został opracowany tak, by zmniejszyć stres związany z jazdą w mieście, jak i poza nim, a to dzięki wyrafinowanym systemom ułatwiającym parkowanie, które potrafią zlokalizować miejsce do zaparkowania samochodu i je zająć, a także się z niego wydostać, bez potrzeby dotykania kierownicy. Szerokokątna przednia kamera Front Wide-View Camera pozwala zobaczyć na zakrętach to, czego jeszcze nie widać zza kierownicy, co nie tylko zmniejsza stres kierowcy, ale realnie pomaga w unikaniu potencjalnych kolizji; a inteligentny napęd wszystkich kół Intelligent All Wheel Drive, będący wyposażeniem standardowym samochodu, optymalizuje jego zachowanie na śliskiej nawierzchni. Mocne i oszczędne silniki wysokoprężne zużywające jedynie 5,8 litra oleju napędowego na 100 km, przy emisji CO2 wynoszącej 149 g/km sprawiają, że eksploatacja dużego i luksusowego SUV-a o mocy sięgającej 210 KM staje się bardziej przystępna, niż kiedykolwiek wcześniej.
Ford planuje sprzedaż samochodów SUV w Europie na poziomie przekraczającym 200 tysięcy pojazdów – co oznacza 200-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2013. Apetyt klientów na samochody SUV wciąż rośnie; w ubiegłym roku segment pojazdów SUV stał się po raz pierwszy segmentem najlepiej sprzedających się samochodów w Europie, ze wzrostem 24% rok do roku. Rejestracje pojazdów w segmencie średniej wielkości SUV, do których zaliczany jest Edge, wzrosły o 42% w stosunku rok do roku.
Projekt z materiałami w roli głównej
Harmonijny projekt, wysokiej jakości materiały oraz najnowocześniejszy styl wnętrza oznaczają, że Ford Edge informuje o swojej przynależności do segmentu premium natychmiast po otwarciu drzwi. Detale funkcjonalne, jak klamki drzwiowe, elementy sterowania na kierownicy, kratki wentylacyjne i uchwyty na napoje są oprawione w satynowane metalizowane ramki, a konsola centralna wykończona jest w stylowej fortepianowej czerni. Miękkie w dotyku materiały zastosowano na elementy wnętrza, których zwykle dotykają pasażerowie. Wysokiej jakości skórą pokryto podłokietnik, kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów.
Jednolita deska rozdzielcza z konsolą środkową wydobywają się płynnie spod przedniej szyby, przechodząc łagodnie w konsolę środkową z wystarczającą ilością miejsca na schowanie za nią składanej parasolki i dalej wlewają się między przednie fotele. Panel przyrządów zaprojektowano i wykonano z takich materiałów, by sprawić wrażenie, że wtapia się on w przednie drzwi, tworząc efekt wnętrza łagodnie i płynnie otaczającego użytkownika. Pasażerowie mogą wybrać jeden z siedmiu kolorów oświetlenia LED dla przedniej i tylnej podłogi oraz podświetlenia schowków.
Szczegółom siedzeń i wnętrza nadano odrębnych cech w każdej z trzech wersji wyposażenia: Trend, Titanium i Sport. Skórzana tapicerka oferowana jest w trzech różnych schematach kolorystycznych, by dopasować samochód do upodobań klienta. Dostępne kolory to czarny (Ebony), kremowy (Ceramic) oraz głęboki brązowy (Cognac).
Siedzenia w modelu Sport można zamówić w wykonaniu z kombinacji skóry i wysokiej jakości ekologicznego zamszu Miko®-Dinamica, akcentującego podparcia boczne, które nadają fotelom sportowy wygląd. Ta sama konstrukcja i materiały wykorzystywane są z przodu i z tyłu, aby zapewnić identyczną jakość podróży wszystkim pasażerom. Podświetlone logo Edge umieszczono na przednich listwach progowych w wersjach Titanium i Sport.
fot. mat. prasowe
Ford Edge czerwony - widok z boku
Komfort i funkcjonalność
Luksusowe opcje wykończenia tapicerki obejmują podgrzewanie przednich i tylnych skórzanych siedzeń, co zwiększa komfort zimowych podróży, a także przydatna latem wentylacja foteli przednich, polegające na skierowaniu powietrza schłodzonego w klimatyzatorze przez perforacje w skórzanej tapicerce foteli.
Klientów, którzy cenią słoneczny nastrój w swoich samochodach, szczególnie ucieszy ogromny panoramiczny dach z dwoma dużymi szklanymi panelami, który dodaje przestronności, otwartości i przewiewności całemu wnętrzu samochodu. Przedni szklany panel przesuwa się do tyłu, otwierając dach na powierzchni trzykrotnie większej od konwencjonalnego okna dachowego. Dach zapewnia ciszę i pozostaje wodoszczelny, nawet po otwarciu do położenia wentylacyjnego, a konstrukcja dachu zapobiega przeciekaniu wody do wnętrza pojazdu nawet, jeśli szklany panel uchylony jest podczas silnej ulewy. Przesuwana elektrycznie osłona przeciwsłoneczna dachu może być wykorzystywana do zakrycia panoramicznego szklanego dachu lub osłonięcia wnętrza podczas postoju w silnym świetle słonecznym.
Każdy cal wnętrza został wykorzystany, by jak najlepiej zagospodarować dostępną przestrzeń. Komfortowi podróży na tylnym siedzeniu sprzyja największa w klasie odległość między siedziskiem i dachem wynosząca 1023 mm oraz analogicznie największa szerokość wnętrza na wysokości ramion, wynosząca 1536 mm – to nawet więcej, niż oferują większe gabarytowo pojazdy konkurencji, w tym Audi Q7 i Volkswagen Touareg. Z przodu kierowca i pasażer mają do dyspozycji przestrzeń również należącą do najlepszych w tej klasie pojazdów.
Elektroniczny przycisk hamulca postojowego zastępujący konwencjonalną dźwignię hamulca pomógł zmaksymalizować przestrzeń w konsoli środkowej, w której mieszczą się regulowane uchwyty na napoje oraz głęboki schowek oferujący dość miejsca, by umieścić tam książki, zabawki, czy tablet. Jeszcze większy uchylny schowek znajduje się pod deską rozdzielczą, a kolejny schowek umieszczono w górnej części deski rozdzielczej po stronie pasażera.
fot. mat. prasowe
Ford Edge - wnętrze
Przeczytaj także:
Ford Edge 2.0 TDCi Twin-turbo 210 KM - pierwsza jazda
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)