Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum: suv czy sedan?
2016-05-25 00:24
Przeczytaj także: Volvo S60 Cross Country D4 2.4 AWD Summum - ostatni Mohikanin
Wrażenia z jazdy
Zawsze lubiłem właściwości jezdne S60, bo stanowiły kompromis pomiędzy sportem a komfortem. Cross Country, pomimo wyraźnie zwiększonego prześwitu, dalej wpisuje się w tę definicję. Zawieszenie jest bardzo sprężyste i wcale nie ma kłopotów z przesadnie przechylającą się karoserią. Dobrze tłumi także nierówności, nawet te poprzeczne. Co równie ważne, układ kierowniczy jest precyzyjny i bardzo szybko reaguje na polecenia prowadzącego.
Zestaw napędowy pozwala natomiast na bardzo sprawną jazdę. W porównaniu do konstrukcji 5-cylindrowej, która wkrótce przejdzie do historii, 2-litrowy diesel jest oszczędniejszy i sprawniej rozpędza S60 przy każdej prędkości. Same zalety? A i owszem, choć nie da się ukryć, że dźwięk pracy poprzednika trafia bardziej w moje gusta. Zresztą, nie tylko moje... Niestety, normy emisji spalin wymuszają takie decyzje na producentach.
fot. mat. prasowe
Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - przód
A co z właściwościami terenowymi? Napęd na przednią oś skutecznie ogranicza możliwości Volvo poza asfaltem. Zjechanie do lasu czy na łąkę nie stanowi jednak żadnego kłopotu, bo wspomniany już prześwit pozwala na zachowanie auta w całości. Poza tym, mamy dodatkowe osłony chroniące karoserię, dlatego nie trzeba obawiać się o naprawy blacharskie. Pod warunkiem, rzecz jasna, zachowania rozsądku.
Okiem przedsiębiorcy
Ceny S60 Cross Country zaczynają się od 123 100 zł. Za tę kwotę otrzymujemy sztukę z 152-konnym benzyniakiem, 6-biegowym manualem i drugim poziomem wyposażenia. Nieco droższy jest 120-konny diesel z pierwszym poziomem wyposażenia - 124 700 zł. Testowany egzemplarz ze 190-konnym silnikiem wysokoprężnym, 8-biegowym automatem i topowym wyposażeniem kosztuje natomiast 178 700 zł. Oczywiście bez opcji dodatkowych.
fot. mat. prasowe
Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - tył
Samochody szwedzkiej marki kierowane są i dla klientów indywidualnych, i dla klientów flotowych. Ważny jest zatem wachlarz finansowania. Volvo oferuje kredyt na okres od 6 do nawet 120 miesięcy, który obejmuje także auta używane (wiek pojazdu i okres finansowania nie mogą łącznie przekroczyć 13 lat). Przedsiębiorcy mogą natomiast postawić na leasing z opłatą wstępną od%, umową na okres od 24 do 72 miesięcy i jedną z dwóch walut do wyboru: PLN lub EUR. W ofercie jest także Car Fleet Management, który polega na zleceniu Volvo kierowania własną flotą samochodów.
Podsumowanie
Volvo S60 to świetny samochód. I nie ma znaczenia, którą wersję wybierzemy. Odmiana Cross Country powinna jednak trafić w gusta konkretnej grupy klientów, ponieważ łączy cechy modnego SUV-a (zwiększony prześwit, dodatki karoserii) i klasycznego sedana (linia, prowadzenie), co jest sporą nowością na polskim rynku.
Przeczytaj także:
Volvo XC40 B4 z pokaźną listą zalet
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)