Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum: suv czy sedan?
2016-05-25 00:24
Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Volvo S60 Cross Country D4 2.4 AWD Summum - ostatni Mohikanin
Karoseria
Aktualnie oferowana generacja S60 ma już kilka lat na karku, ale wciąż uchodzi za jeden z najlepiej wyglądających samochodów w swojej klasie. Dodam, że to nie tylko moje zdanie. Dobre proporcje, świetnie narysowany pas przedni i tylne lampy w kształcie bumerangów tworzą spójną, miłą dla oka całość. Cross Country to ponadto przeprojektowane zderzaki z dodatkowymi plastikami ochronnymi i zintegrowanymi końcówkami wydechu, zwiększony o 65 mm prześwit, osłony karoserii oraz felgi o zarezerwowanym dla tej wersji wzorze. Efekt? Szwedzki przedstawiciel segmentu D w takiej konfiguracji prezentuje się nieco mniej elegancko, ale za to bardziej muskularnie.
Wnętrze
We wnętrzu znajdziemy natomiast porządek połączony z jakością i skandynawskim stylem. Typowa dla Volvo wisząca konsola centralna świetnie wygląda i mimo zgrupowania wielu przycisków na małej przestrzeni nie rodzi żadnych problemów związanych z obsługą. Dużym plusem są także zegary, których motywy można zmieniać - bez warunku na wybór, każdy wyróżnia się czytelnością, dlatego jedynym wyznacznikiem w tym przypadku jest gust. Największą ciekawostką są przednie dysze nawiewu. Dlaczego? Są cztery i każda z nich ma zupełnie inny kształt. Nie jest to mój pierwszy kontakt z tym modelem, ale dopiero teraz zauważyłem ten zamysł stylistyczny... Projektanci zasługują zatem na pochwałę za umiejętność wkomponowania różnie wyglądających elementów w tę samą całość, co nie jest łatwą sztuką.
fot. mat. prasowe
Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - z tyłu
Następną bezsprzeczną zaletą są fotele. Świetnie wyprofilowane, wystarczająco miękkie i bardzo starannie wykończone. Czuć premium! Nie bez znaczenia są także ich odpowiednie gabaryty i duże możliwości regulacji. Dobranie właściwej pozycji nie stanowi więc najmniejszego kłopotu. Na tylnej kanapie jest wygodnie, szczególnie dwóm osobom średniego wzrostu. Warto zwrócić uwagę na dobrze dostosowany kąt pochylenia oparcia i naprawdę wygodne zagłówki. Wyprofilowanie siedziska zdradza, że środkowe miejsce nie jest już tak komfortowe, ale to oczywiście żadne zaskoczenie w tym segmencie.
fot. mat. prasowe
Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - wnętrze
Jeśli chodzi o możliwości przewozowe, to S60 nie jest liderem. Skromne 380 litrów pojemności bagażowej pozwoli jednak na spore zakupy lub tygodniowy ekwipunek czwórki dorosłych urlopowiczów. Przewiezienie dłuższych przedmiotów takich jak narty też nie stanowi większego problemu - efekt zastosowania dzielonej asymetrycznie kanapy. Dużym plusem jest też bardzo dobre wykończenie, co w tej części wnętrza nie zawsze jest takie oczywiste. Nawet w klasie premium.
fot. mat. prasowe
Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - fotele
Technologia
Dopisek Cross Country pozwala przypuszczać, że mamy do czynienia z zestawem technologicznym o aspiracjach terenowych. Są jednak pewne niespodzianki, ale po kolei. Pierwsza sprawa to jednostka napędowa. Pod maską mamy 2-litrowego, 190-konnego diesla, czyli stosunkowo nową konstrukcję szwedzkiej marki. Druga kwestia to skrzynia biegów. Z silnikiem współpracuje nowoczesny, 8-biegowy automat Geartronic. I tu zaskoczenia nie ma. Gdzie je znaleźć? Na osiach. A raczej jednej osi, ponieważ w tej konfiguracji S60 CC dostępne jest tylko z przednim napędem. AWD oferowane jest tylko z topową wersją benzynową (T6) i 5-cylindrowym dieslem. Marketingowcy zakładają więc, że napęd na wszystkie koła nie będzie obiektem zainteresowań większości klientów.
fot. mat. prasowe
Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - z boku
Wróćmy jednak do testowanego zestawu. Prezentowane Volvo rozpędza się do setki w 7,6 sekundy i osiąga 210 km/h. Świetne rezultaty. Co więcej, idą one w parze z umiarkowanym zużyciem paliwa. Producent obiecuje, że średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 4,7 litra. No cóż, podczas normalnej jazdy w takich też warunkach udało mi się uzyskać 5,8 litra. Niby więcej, ale i tak niewiele. Dodając do tego 70-litrowy zbiornik paliwa łatwo policzyć, że na baku można przejechać ponad 1100 km!
fot. mat. prasowe
Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - z przodu
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)