eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autVolvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum: suv czy sedan?

Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum: suv czy sedan?

2016-05-25 00:24

Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum: suv czy sedan?

Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (20)

XC70 było jednym z pierwszych uterenowionych kombi na naszym rynku. I do dziś cieszy się dużym zainteresowaniem - zarówno wśród klientów flotowych, jak i indywidualnych. Volvo poszło więc o krok dalej i rozpoczęło sprzedaż sedanów o właśnie takim charakterze. Pierwszym z nich jest S60 Cross Country. Czy to połączenie również ma szanse na sukces?

Przeczytaj także: Volvo S60 Cross Country D4 2.4 AWD Summum - ostatni Mohikanin

Karoseria


Aktualnie oferowana generacja S60 ma już kilka lat na karku, ale wciąż uchodzi za jeden z najlepiej wyglądających samochodów w swojej klasie. Dodam, że to nie tylko moje zdanie. Dobre proporcje, świetnie narysowany pas przedni i tylne lampy w kształcie bumerangów tworzą spójną, miłą dla oka całość. Cross Country to ponadto przeprojektowane zderzaki z dodatkowymi plastikami ochronnymi i zintegrowanymi końcówkami wydechu, zwiększony o 65 mm prześwit, osłony karoserii oraz felgi o zarezerwowanym dla tej wersji wzorze. Efekt? Szwedzki przedstawiciel segmentu D w takiej konfiguracji prezentuje się nieco mniej elegancko, ale za to bardziej muskularnie.

Wnętrze


We wnętrzu znajdziemy natomiast porządek połączony z jakością i skandynawskim stylem. Typowa dla Volvo wisząca konsola centralna świetnie wygląda i mimo zgrupowania wielu przycisków na małej przestrzeni nie rodzi żadnych problemów związanych z obsługą. Dużym plusem są także zegary, których motywy można zmieniać - bez warunku na wybór, każdy wyróżnia się czytelnością, dlatego jedynym wyznacznikiem w tym przypadku jest gust. Największą ciekawostką są przednie dysze nawiewu. Dlaczego? Są cztery i każda z nich ma zupełnie inny kształt. Nie jest to mój pierwszy kontakt z tym modelem, ale dopiero teraz zauważyłem ten zamysł stylistyczny... Projektanci zasługują zatem na pochwałę za umiejętność wkomponowania różnie wyglądających elementów w tę samą całość, co nie jest łatwą sztuką.

fot. mat. prasowe

Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - z tyłu

Tylne lampy są w kształcie bumerangów.


Następną bezsprzeczną zaletą są fotele. Świetnie wyprofilowane, wystarczająco miękkie i bardzo starannie wykończone. Czuć premium! Nie bez znaczenia są także ich odpowiednie gabaryty i duże możliwości regulacji. Dobranie właściwej pozycji nie stanowi więc najmniejszego kłopotu. Na tylnej kanapie jest wygodnie, szczególnie dwóm osobom średniego wzrostu. Warto zwrócić uwagę na dobrze dostosowany kąt pochylenia oparcia i naprawdę wygodne zagłówki. Wyprofilowanie siedziska zdradza, że środkowe miejsce nie jest już tak komfortowe, ale to oczywiście żadne zaskoczenie w tym segmencie.

fot. mat. prasowe

Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - wnętrze

We wnętrzu znajdziemy porządek połączony z jakością i skandynawskim stylem.


Jeśli chodzi o możliwości przewozowe, to S60 nie jest liderem. Skromne 380 litrów pojemności bagażowej pozwoli jednak na spore zakupy lub tygodniowy ekwipunek czwórki dorosłych urlopowiczów. Przewiezienie dłuższych przedmiotów takich jak narty też nie stanowi większego problemu - efekt zastosowania dzielonej asymetrycznie kanapy. Dużym plusem jest też bardzo dobre wykończenie, co w tej części wnętrza nie zawsze jest takie oczywiste. Nawet w klasie premium.

fot. mat. prasowe

Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - fotele

Bezsprzeczną zaletą są fotele. Świetnie wyprofilowane, wystarczająco miękkie i bardzo starannie wykończone.


Technologia


Dopisek Cross Country pozwala przypuszczać, że mamy do czynienia z zestawem technologicznym o aspiracjach terenowych. Są jednak pewne niespodzianki, ale po kolei. Pierwsza sprawa to jednostka napędowa. Pod maską mamy 2-litrowego, 190-konnego diesla, czyli stosunkowo nową konstrukcję szwedzkiej marki. Druga kwestia to skrzynia biegów. Z silnikiem współpracuje nowoczesny, 8-biegowy automat Geartronic. I tu zaskoczenia nie ma. Gdzie je znaleźć? Na osiach. A raczej jednej osi, ponieważ w tej konfiguracji S60 CC dostępne jest tylko z przednim napędem. AWD oferowane jest tylko z topową wersją benzynową (T6) i 5-cylindrowym dieslem. Marketingowcy zakładają więc, że napęd na wszystkie koła nie będzie obiektem zainteresowań większości klientów.

fot. mat. prasowe

Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - z boku

Cross Country to przeprojektowane zderzaki z dodatkowymi plastikami ochronnymi i zintegrowanymi końcówkami wydechu, zwiększony o 65 mm prześwit, osłony karoserii oraz felgi o zarezerwowanym dla tej wersji wzorze.


Wróćmy jednak do testowanego zestawu. Prezentowane Volvo rozpędza się do setki w 7,6 sekundy i osiąga 210 km/h. Świetne rezultaty. Co więcej, idą one w parze z umiarkowanym zużyciem paliwa. Producent obiecuje, że średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 4,7 litra. No cóż, podczas normalnej jazdy w takich też warunkach udało mi się uzyskać 5,8 litra. Niby więcej, ale i tak niewiele. Dodając do tego 70-litrowy zbiornik paliwa łatwo policzyć, że na baku można przejechać ponad 1100 km!

fot. mat. prasowe

Volvo S60 Cross Country D4 Geartronic Summum - z przodu

Prezentowane Volvo rozpędza się do setki w 7,6 sekundy i osiąga 210 km/h.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: