SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced
2016-05-13 09:49
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Seat Alhambra 2,0 TDI CR 140 KM 4WD Style
Karoseria
Sylwetka rodzinnego SEAT-a nie ujmuje niczym szczególnym, ale nie można stwierdzić, że wygląda nieatrakcyjnie. Wręcz przeciwnie! Ładnie narysowany pas przedni z dużym grillem i kafelkowymi reflektorami z ciemnym wypełnieniem robi przyzwoite wrażenie. Dzięki ostatnio przeprowadzonemu liftingowi tył samochodu zyskał przyjemniejsze dla oka klosze lamp. I wiecie co? Tyle wystarczyło, by Alhambra dalej prezentowała się wystarczająco nowocześnie. Testowany model hiszpańskiej marki jest też kolejnym dowodem na to, że duże felgi o dobrze dobranym wzorze zawsze "robią robotę" - idealnie dopełniają całość.
Wnętrze
Wewnątrz panuje VAG-owska atmosfera. Możemy więc liczyć na dobre materiały, takie samo spasowanie i świetną ergonomię. Jeśli chodzi o fakturę kokpitu to trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia, aczkolwiek przydałyby się jakieś jaśniejsze wstawki rozweselające wszechobecną czerń. Konsola centralna zyskała nowy ekran multimedialny, który ma bardzo czytelny interfejs. Jego zaletą jest również naprawdę szybka reakcja na "dotyk", co niestety nie jest jeszcze standardem u wielu konkurentów. Pod nim znalazł się klasyczny panel automatycznej klimatyzacji. Warto pochwalić dobrze leżącą w dłoniach kierownicę i czytelne, typowe dla SEAT-a zegary. Kolejną zaletą jest duża liczba wszelkiego rodzaju schowków, ratujących podróż w wielu sytuacjach.
fot. mat. prasowe
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced - z tyłu
Przednie fotele mają słuszną wielkość i, ku mojemu zaskoczeniu, dobrze podpierają ciało. Zakresem regulacji nie ustępują żadnemu konkurentowi. Warto dodać, że ten kierowcy ma wbudowaną pamięć, dlatego trzy osoby zmieniające się za kierownicą co jakiś czas, nie będą się męczyć z każdorazowym dobieraniem pozycji. Dostęp do drugiego rzędu ułatwiają elektryczne drzwi przesuwne. Dzięki nim "umiejscowienie" małego dzieciaczka nie stanowi żadnego problemu. Warto dodać, że dwa obrzeżne fotele mogą pełnić rolę fotelika, co jest zasługą specjalnie podnoszonego siedziska i dodatkowych zagłówków. Oprócz tego każde z miejsc jest regulowane (przód/tył i kąt pochylenia oparcia). Przestrzeni jest tu pod dostatkiem dla trzech osób, ale same fotele nie imponują wielkością, dlatego większym podróżnym może nie wystarczyć zagłówka.
fot. mat. prasowe
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced - wnętrze
Dostęp do trzeciego rzędu (chowanego w podłodze) jest natomiast bardzo prosty. Co ważne, nie muszą być to miejsca awaryjne. Po przesunięciu środkowych siedzisk do przodu, dwie osoby średniego wzrostu zmieszczą się tu bez problemu. Poza tym, projektanci nie potraktowali tego obszaru po macoszemu i dodali zarówno dysze nawiewu, jak i podłokietniki. I właśnie tak powinno być w dużym aucie rodzinnym.
fot. mat. prasowe
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced - fotele
Ostatnią kwestią w tej części jest bagażnik. Jeśli na pokładzie znajduje się 7 pasażerów, ma on 267 litrów. Tyle wystarczy na zwykłe zakupy bądź kilka plecaków. Po "likwidacji" trzeciego rzędu jego możliwości rosną do 658 litrów, co jest już świetnym wynikiem umożliwiającym przewożenie pralek, wózków i innych niezbędności. Gdy pozostawimy tylko przednie fotele, będziemy mieć do dyspozycji 2297 litrów. Przeprowadzka? Czemu nie...
fot. mat. prasowe
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced - z boku
Technologia
Nie będzie dla nikogo zaskoczeniem, gdy oznajmię, że pod maską znajduje się 2-litrowy silnik z rodziny TDI. W tym przypadku generuje on 184 KM (przy 4200 obr./min.) i 380 Nm (w przedziale 1750-2500 obr./min.). Całkiem spory potencjał jednostki wysokoprężnej trafia na oś przednią dzięki uprzejmości 6-biegowego automatu - to oczywiście dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Czy ten zestaw napędowy jest wystarczający w przypadku ważącej 1770 kg Alhambry? Oczywiście, że tak. Rodzinny SEAT osiąga pierwszą setkę w 8,9 sekundy i rozpędza się do 217 km/h. To znacznie lepsze rezultaty, niż wskazują sylwetka i przeznaczenie auta. Czy równie dobrze wypadają wyniki zużycia paliwa? W mieście Alhambra zużywa około 9 litrów. Na trasie potrafi zejść do niecałych 7, ale wymaga to powściągliwości. Średnia z całego testu wyniosła 7,3 litra na 100 km, czyli naprawdę przyzwoicie. Na jednym baku (70 litrów) możemy więc pokonać niecałe 1000 km bez większych wyżeczeń.
fot. mat. prasowe
SEAT Alhambra 2.0 TDI DSG Style Advanced - z przodu
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)