Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT 4WD Premium
2016-05-05 15:34
Przeczytaj także: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V 7DCT 4WD
Wrażenia z jazdy
Tucson z ponad 180-konnym dieslem to idealne połączenie. Zarówno przyspieszenie, jak i prędkość maksymalna są adekwatne do masy auta, ale też jego przeznaczenia, które zdradza napęd na obie osie. Także apetyt na olej napędowy nas nie zaskoczył. Było bowiem baaaaardzo wstrzemięźliwie.
fot. mat. prasowe
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT 4WD Premium - z góry
Testowe auto konsumowało średnio około 7,2 litra (dane producenta 6,5), w mieście 8,8 (8, 0) i na trasie 6,2 (5,6). W realnym świecie, auto paliło nieznacznie więcej niż podaje producent, ale nie oszukujmy się, dane katalogowe uzyskano w optymalnych warunkach w fabrycznym „laboratorium”. My wyruszyliśmy w trasę, na miasto i lekki teren. A tam, optymalnie nie jest nigdy.
fot. mat. prasowe
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT 4WD Premium - tył
Testowe auto dysponowało opcjonalnym napędem 4WD. System uruchamia się za pomocą przycisku ulokowanego w okolicy drążka zmiany biegów. Używając go, można zablokować napęd 4x4 (standardowo, napędzane są koła przedniej osi, a tył dołącza się automatycznie w przypadkach utraty przyczepności), ewentualnie skorzystać z asystenta zjazdu ze wzniesienia. W praktyce system sprawdzą się na śliskiej nawierzchni, pewnie również w kopnym śniegu. Jazda przeprawowa jest jednak wykluczona. Powodem nie tylko jest wspomniany wyżej napęd. Zwis przedni umieszczono na tyle nisko nad ziemią, że auto potrafi zaczepić o wyższy krawężnik.
fot. mat. prasowe
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT 4WD Premium - przód
Okiem przedsiębiorcy
Najtańszy nowy Tucson z silnikiem 1.6 (132 KM), napędem 2WD oraz ubogim wyposażeniem Classic kosztuje 83 990 zł. Topowa odmiana Premium z napędem AWD oraz 185-konnym dieslem startuje od 164 990 zł. Jak sfinansować zakup? Opcji jest kilka.
fot. mat. prasowe
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 6AT 4WD Premium - z przodu
W kredycie Hyundai Non-Stop Auto koszt wpłaty własnej klient ponosi tylko raz – na początku programu. Nową umowę może zawierać po 3-4 latach. Przy wymianie auta na nowe koszt wpłaty własnej finansowany jest sprzedażą poprzedniego samochodu. Po zakończeniu okresu kredytowania klient nie musi przesiadać się do nowego auta. Może spłacić pozostałą część kredytu i zatrzymać swój pierwszy samochód. Z kolei Hyundai abonament to wariacja na temat wynajmu długoterminowego. Klient płaci przez 12 miesięcy stała opłatę, 13 miesiąc gratis, a po tym okresie może wymienić auto na nowe. Dla firm Hyundai przygotował leasing finansowy (od 12 do 60 miesięcy) i operacyjny (od 24 do 60 miesięcy). W obu przypadkach wpłata początkowa może wynosić od 0%, a wiek pojazdu plus okres leasingu nie mogą przekroczyć 11 lat.
Podsumowanie
Koreańskie samochody już jakiś czas temu przestały straszyć stylistyką. Również jakość wykonania jest zdecydowanie lepsza niż jeszcze kilkanaście lat temu. W parze z tymi zmianami idzie także cena. Auta z Korei przestały być okazyjnie tanie. Tucson jest tego przykładem. Kompaktowy SUV Hyundaia ma całe mnóstwo zalet. Przestronne wnętrze, mocny i relatywnie oszczędny silnik Diesla i ciekawy wygląd. Wszystko to sprawia, że europejska i japońska konkurencja nie może już spać spokojnie.
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)