eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty autLexus RC 200 T potulny jak baranek

Lexus RC 200 T potulny jak baranek

2016-05-02 10:29

Przeczytaj także: Lexus RC300H - sportowa hybryda


Poza tym w Lexusie RC 200 T nie czuć niesamowitego wgniatania w fotel lub odrobiny emocji podczas zakrętów. Mimo, że nasz egzemplarz posiadał opcjonalną elektroniczną szperę, która ma za zadanie dociągać odpowiednio samochód podczas pokonywania szybkich zakrętów, to jazda nie przypominała frajdy podobnej z przejażdżek gokartem. Oczywiście poprawia to szybkość pokonywania wspomnianych krętych tras, które bez pomocy szpery mogłyby mocno miotać prawie 1,7-tonowym nadwoziem.

fot. RWDPB.pl

Lexus RC 200 T - z przodu

Lexus RC 200 T jeździ w sposób spokojny, komfortowy i bardzo wygodny.


Masę czuć również podczas najfajniejszej czynności za kierownicą Lexusa RC, czyli driftu. Możliwość całkowitego wyłączenia ESP i kontroli trakcji pozwala na swobodne slajdy nie tylko na szutrowej lub mokrej nawierzchni. Przy akompaniamencie pisku opon samochód może poślizgać się również na suchym asfalcie. Tak jak jednak pisałem, czuć masę auta i moment podsterowności tyłu samochodu dość szybko może się źle skończyć. Mimo to zabawa przednia i jedynie ona ratuje honor „sportowego” RC.

fot. RWDPB.pl

Lexus RC 200 T - z tyłu

Nasz egzemplarz wyceniono na 288 tysięcy polskich złotych. Bazowa wersja to 190 tys.


Lexus RC 200 T również jak hybryda jeździ w sposób spokojny, komfortowy i bardzo wygodny. Zawieszenie oraz układ kierowniczy ustawione jest dość miękko i dostojnie. Brak tu surowości i krzty szaleństwa jak w prawdziwych azjatyckich coupe. Zapomnijcie też o niesamowitym dźwięku wydechu lub silnika. Jest on po prostu poprawny.

Różnicą względem „H” jest również automatyczna skrzynia biegów. W tym przypadku jest to 8-biegowa przekładnia znana z innych modeli. Mimo, że nie jest to E-CVT to i tak jest ona trochę wolna i słabo reaguje na dynamiczne wciśnięcie gazu. Przy spokojnej jeździe natomiast w mistrzowski sposób wyręcza kierowcę. Oczywiście w automacie mamy również opcję zabawy za pomocą łopatek przy wieńcu kierownicy, aczkolwiek reakcja na zmiany biegów ma pewne opóźnienie.

A jak cenowo prezentuje się wersja benzynowa? Jest ona na pewno tańsza, ale to nie znaczy, że okazyjna. Nasz egzemplarz wyceniono na 288 tysięcy polskich złotych. Bazowa wersja to 190 tys., więc pakiet F-Sport oraz kilka dodatkowych opcji (jak system audio od Marka Levinsona, czujniki parkowania, szyberdach i inne) winduje tak cenę.

O ile w cenie zakupu wersja hybrydowa nie będzie tańsza, to pozwoli sporo zaoszczędzić przy tankowaniu. Jazda po mieście wersją 200 T nie jest tania. Taka sytuacja powtarza się już w kolejnym modelu Lexusa z tym silnikiem, więc nie do końca to wina konkretnego auta. Mój miejski wynik to około 13-14 litrów na 100 km. W trasie udało mi się osiągnąć około 10-11 litrów. To spora różnica, ponieważ 300H potrafi zadowolić się nawet 7 litrami PB95.

Mimo pewnego rozczarowania, Lexus RC 200 T to ciekawy samochód, który robi ogromne zamieszanie na ulicy i zewsząd widać wzrok innych użytkowników drogi. Sam model RC wybrałbym z hybrydą (nie wierzę, że to mówię), ponieważ jazda nią nie jest dużo gorsza, a oszczędności dosyć spore. Najlepiej jednak w garażu zobaczyłbym RC F, ale to już całkiem inna bajka (477 KM i wolnossące V8).

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Więcej na ten temat: Lexus RC 200 T, Lexus, testy samochodów, testy aut

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: