Citroen C4 1.2 PureTech More Life - w czym tkwi jego siła?
2016-04-11 15:17
Przeczytaj także: Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech More Life pełen zalet
Wrażenia z jazdy
Jak prowadzi się poczciwy Citroen C4? Bardzo przypomina poprzednią generację Peugeota 308. I nic w tym dziwnego. Nawet pozycja za kierownicą jest podobna. Układ kierowniczy nie jest stworzony z myślą o rajdach, ale ma na tyle dużą precyzję, że nawet przy wysokich prędkościach nie wywołuje niepewności w rękach kierowcy. No właśnie, prędkość. Praktycznie jej nie czuć. Citroen zawsze potrafił odizolować wnętrze auta od wszystkiego wokół, dlatego trzeba się pilnować - prawo jazdy, cenna rzecz... Na dużą pochwałę zasługuje także świetne wyciszenie.
fot. mat. prasowe
Citroen C4 1.2 PureTech More Life - z przodu
Nie da się ukryć, że największą zaletą francuskiego auta jest miękkie zawieszenie. Auto radzi sobie z nierównościami naprawdę dobrze, co z pewnością docenią kręgosłupy pasażerów. Aczkolwiek praca podwozia, szczególnie na dużych wybojach mogłaby charakteryzować się nieco większą dyskrecją. Ponadto, podczas gwałtownej zmiany toru jazdy czuć wyraźny przechył karoserii. Nie jest to jednak w żaden sposób niebezpieczne.
As w rękawie to oczywiście zespół napędowy, który mogę tylko chwalić. Benzyniak z rodziny PureTech to najbardziej kulturalna jednostka 3-cylindrowa z jaką przyszło mi do tej pory obcować. Nie emituje praktycznie żadnych wyraźnych wibracji, ma przyjemny dźwięk i sprawnie rozpędza ważące niemal 1300 kg auto. Co więcej, tworzy bardzo zgrany duet z 6-biegowym manualem, do którego zestopniowania nie można mieć zastrzeżeń.
fot. mat. prasowe
Citroen C4 1.2 PureTech More Life - przód
Okiem przedsiębiorcy
Podstawowe C4 to wydatek 59 900 zł. Wtedy pod maską znajdziemy ten sam silnik, tyle że w słabszej, 110-konnej odmianie z 5-biegową skrzynią. Wariant 130-konny dostępny od razu z wyższym poziomem wyposażenia (More Life) to koszt 67 690 zł. Cena egzemplarza testowego, wyposażonego dodatkowo w kilka opcji to koszt około 74 tysięcy. I jest to bardzo rozsądna oferta.
Citroen ma w swojej ofercie różne możliwości zakupu auta - zarówno nowego, jak i używanego. Najpopularniejszym wariantem jest oczywiście kredyt z wpłatą własną od 10% wartości pojazdu i umową na okres od 6 do 96 miesięcy. Jeśli chodzi o leasing, który w przypadku C4 jest znacznie rzadziej wybieraną opcją, to umowa może być podpisana na okres od 24 do 60 miesięcy z czynszem inicjalnym od 0 do 45% wartości pojazdu.
Podsumowanie
W chwili debiutu Citroen C4 był w pewien sposób jednym z wielu. Dziś należy do najstarszych i najbardziej konserwatywnych graczy w swoim segmencie. I właśnie w tym tkwi jego siła. Dobrze wygląda, sprawdza się na długich dystansach i jest rozsądnie wyceniony, co dla polskiego klienta ma spore znaczenie.
Przeczytaj także:
Citroen C4 X 1.2 Puretech EAT8 MAX to bardzo udane auto
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)