Citroen C4 1.2 PureTech More Life - w czym tkwi jego siła?
2016-04-11 15:17
Citroen C4 1.2 PureTech More Life © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Citroen C4 Picasso 1.2 PureTech More Life pełen zalet
Karoseria
Pierwszym tego potwierdzeniem jest wygląd. Już szósta wiosna na karku, a francuski przedstawiciel segmentu C dalej prezentuje się naprawdę dobrze. Citroen C4 nie zestarzał się jak wielu konkurentów, którzy debiutowali w podobnym czasie. Owszem, lifting w tym delikatnie pomógł, ale sama sylwetka pozostała bez zmian. Na tle nowych graczy wygląda wręcz zachowawczo. Jego design nie narzuca się, nie jest w żaden sposób krzykliwy. Mimo tego ma swój charakter i trudno go pomylić z jakimkolwiek innym autem.
Wnętrze
Faktura kokpitu prezentuje się jeszcze lepiej - jest atrakcyjna i ergonomiczna zarazem. Konsola centralna składa się z dotykowego ekranu multimedialnego (zintegrowanego z kilkoma przyciskami) i panelu automatycznej klimatyzacji. Obsługa obu elementów nie jest w żaden sposób kłopotliwa, choć sam ekran mógłby pracować nieco szybciej. Tuż za sporą kierownicą znalazło się miejsce na zegary, których wygląd jest znacznie nowocześniejszy, niż w przypadku większości konkurentów. Co istotne, jakość materiałów jest wysoka, a spasowanie - bardzo przyzwoite.
fot. mat. prasowe
Citroen C4 1.2 PureTech More Life - z tyłu
Fotele zostały osadzone dość wysoko, co spodoba się kierowcom lubiącym dobrą, minivanową widoczność. Zarówno siedziska, jak i oparcia mają odpowiednie rozmiary, dlatego osoby dowolnego wzrostu nie będą narzekać na brak wygody. Duży plus należy się także za wyprofilowanie boczków, które nieźle podtrzymują ciało podczas zmian toru jazdy. Na tylnej kanapie również nie ma powodów do narzekań. Dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu miejsca nad głowami jest pod dostatkiem. Dwie istoty, nawet słusznych gabarytów zmieszczą się tu bez najmniejszych uszczerbków na zdrowiu. Zresztą, trzecia też "wejdzie", ale wtedy o swobodzie nie będzie już mowy - pamiętajmy, że to wciąż kompakt, a nie duża limuzyna.
fot. mat. prasowe
Citroen C4 1.2 PureTech More Life - wnętrze
Pozytywnie zaskakuje także bagażnik. Jego 408 litrów bez wątpienia wystarczy na wakacyjne pakunki czwórki podróżnych. Nawet jeśli w kabinie przewagę będzie miała płeć piękna... Próg załadunku mógłby jednak zostać poprowadzony nieco niżej, co ułatwiłoby umieszczanie cięższych przedmiotów. Warto dodać, że po złożeniu oparć kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1183 litrów. Duży plus za precyzyjne wykończenie nawet w tej części wnętrza.
fot. mat. prasowe
Citroen C4 1.2 PureTech More Life - fotele
Technologia
Francuski koncern stworzył genialny silnik 3-cylindrowy. PureTech o pojemności 1,2 litra to według mnie najlepsza tego typu konstrukcja na rynku. Poważnie. Myślę, że jest też najrozsądniejszym źródłem napędu dostępnym w C4. W prezentowanej konfiguracji generuje 130 KM (przy 5500 obr./min.) i 230 Nm (przy 1750 obr./min.). Z udaną jednostką napędową współpracuje sześciobiegowa przekładnia manualna, która przekazuje cały potencjał na oś przednią. C4 z tym nowoczesnym sercem osiąga setkę w 10,8 sekundy i rozpędza się do 199 km/h. I są to zadowalające rezultaty. Co równie ważne, a może nawet najważniejsze, niewielki PureTech ma skromny apetyt. Średnie zużycie z całego testu (1400 km, cykl mieszany) wyniosło 6,5 litra. Dodam, że największy dystans pokonywany był przy prędkościach autostradowych. I to z pewnością daje do myślenia konkurencji... Jeśli chodzi o zawieszenie to próżno szukać nowoczesnych rozwiązań - z przodu mamy kolumny MacPhersona, a z tyłu belkę skrętną.
fot. mat. prasowe
Citroen C4 1.2 PureTech More Life - z boku
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)