Wszechstronny SEAT Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4Drive
2016-04-08 09:37
Przeczytaj także: Seat Leon ST 2.0 TDI DSG FR to bardzo dobry wybór
Karoseria
Pod tą ciekawą nazwą kryje się "uterenowiony" Leon w najbardziej praktycznej odmianie nadwoziowej. Czym się wyróżnia? Przede wszystkim dodatkowymi osłonami biegnącymi wokół całej karoserii. W testowanym egzemplarzu są one jednak ledwo widoczne ze względu na ciemno-szary lakier. Dostrzec można również zwiększony o 27 mm prześwit i felgi o charakterystycznym wzorze. Oczywiście nie mogło zabraknąć odpowiedniego oznaczenia na tylnej klapie, gdyby ktoś od razu się nie zorientował... Summa summarum, X-PERIENCE wygląda równie dobrze, co zwykły Leon ST, tyle że sprawia wrażenie nieco dzielniejszego...
Wnętrze
Jak można się domyślać, wnętrze wersji X-PERIENCE różni się jedynie detalami, np. ciemnopomarańczowymi przeszyciami na kierownicy czy mieszku zmiany biegów oraz logotypami umieszczonymi na progach. Poza tym to dalej Leon w najlepszym wydaniu, czyli dobre materiały, porządne spasowanie, wzorowa ergonomia i czytelność. Warto wspomnieć, że uterenowiona odmiana ma też bogate wyposażenie, dlatego w kabinie niczego nie brakuje.
fot. mat. prasowe
SEAT Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4Drive - z tyłu
X-PERIENCE wygląda równie dobrze, co zwykły Leon ST, tyle że sprawia wrażenie nieco dzielniejszego.
Fotele nie przypominają tych, które znajdziemy w typowych autach terenowych. Wręcz przeciwnie! Mają odpowiednią twardość, rozsądny rozmiar i świetnie podpierają ciało podczas jazdy. Miłe zaskoczenie. Z kolei na tylnej kanapie jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób średniego wzrostu. Trzeci pasażer również zmieści się bez najmniejszych kłopotów, ale przeszkadzać mu będzie wysoki tunel środkowy.
fot. mat. prasowe
SEAT Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4Drive - wnętrze
Wnętrze wersji X-PERIENCE różni się jedynie detalami, np. ciemnopomarańczowymi przeszyciami na kierownicy czy mieszku zmiany biegów oraz logotypami umieszczonymi na progach.
Jak każdy Leon ST, X-PERIENCE może pochwalić się sporym bagażnikiem. Dokładnie 587 litrów nie jest rekordem w klasie, ale z pewnością wystarczy na 2-tygodniowy, wakacyjny ekwipunek kompletu pasażerów, który zostanie załadowany z wyjątkową łatwością ze względu na nisko umieszczony próg i szeroki otwór. Warto dodać, że złożenie drugiego rzędu zaowocuje wzrostem pojemności do 1470 litrów, co też należy uznać za bardzo dobry rezultat.
fot. mat. prasowe
SEAT Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4Drive - fotele
Fotele mają odpowiednią twardość, rozsądny rozmiar i świetnie podpierają ciało podczas jazdy.
Technologia
Pod maską uterenowionej odmiany hiszpańskiego kombi możemy znaleźć przeróżne jednostki napędowe, nawet te najmniejsze. Testowany egzemplarz ma jednak mocne serce. To znana i lubiana jednostka 2.0 TDI generująca 150 KM (przy 3500 obr./min.) i 340 Nm. (przy 1750 obr./min.). Moc dwulitrowego diesla trafia na wszystkie cztery koła (4Drive) dzięki uprzejmości sześciobiegowej przekładni manualnej. I taka konfiguracja w uterenowionym Leonie nie powinna nikogo zaskakiwać. Jest jednak możliwość wyboru egzemplarza z napędem tylko na oś przednią, co trochę mija się z powołaniem. Wróćmy jednak do gwiazdy testu. W tej konfiguracji auto przyspiesza do setki w 8,7 sekundy i rozpędza się do 208 km/h. Bardzo przyzwoite wyniki. Jeszcze lepiej wygląda zużycie paliwa. W teście na dystansie 1000 km (cykl mieszany) średnie spalanie wyniosło 6,2 litra. To więcej niż podaje producent, ale i tak genialnie. Spodziewałem się, że będzie o co najmniej litr więcej.
fot. mat. prasowe
SEAT Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4Drive - z przodu
Czym się wyróżnia SEAT Leon? Przede wszystkim dodatkowymi osłonami biegnącymi wokół całej karoserii.
Należy też wspomnieć, że w prezentowanym Leonie oprócz zwiększonego wyraźnie prześwitu i napędu 4x4 zastosowano sprężyny i amortyzatory o zmiennej charakterystyce pracy.
fot. mat. prasowe
SEAT Leon X-PERIENCE 2.0 TDI 4Drive - z boku
Dostrzec można zwiększony o 27 mm prześwit i felgi o charakterystycznym wzorze.

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)