Seat Ibiza 1.2 TSI Style. Możesz mu zaufać
2016-03-29 00:42
Przeczytaj także: Seat Ibiza FR 1.2 90 KM - ze sportem jej do twarzy
Wrażenia z jazdy
Na wstępie zaznaczyłem, że hiszpański mieszczuch wzbudza zaufanie podczas jazdy. I rzeczywiście, prowadzenie Ibizy to bardzo przyjemne doświadczenie. Auto fajnie wpisuje się w zakręty, nawet te ostrzejsze, co jest zasługą precyzyjnego układu kierowniczego. Jego dopracowanie można także dostrzec przy wysokich prędkościach, kiedy kierowca wcale nie traci pewności i komunikacji z przednią osią. I warto dodać, że nie jest to standard w segmencie B...
fot. mat. prasowe
Seat Ibiza 1.2 TSI Style - z boku
Zawieszenie to natomiast kompromis pomiędzy komfortem a sportem. Pozwala na delikatne przechyły karoserii, ale nie stanowią one żadnego problemu czy zagrożenia. Jeśli chodzi o jakość tłumienia nierówności to jest całkiem nieźle, choć te poprzeczne przeszkody potrafią dosadnie poinformować podróżnych o swoim istnieniu. Oczekiwałbym również nieco lepszego wyciszenia, ale w tej dziedzinie konkurenci też nie rozpieszczają.
fot. mat. prasowe
Seat Ibiza 1.2 TSI Style - przód
Z kolei zespół napędowy to największe zaskoczenie. Spodziewałem się, że Ibiza z 1.2 TSI pod maską będzie przyspieszać, ale... dość powoli. Okazało się jednak, że to naprawdę żwawe auto. Maksymalny moment obrotowy dostępny "od dołu" i niewielka masa własna sprawiają, że miejski SEAT rozpędza się bardzo sprawnie przy każdej dozwolonej prędkości. Warto dodać, że silnik i skrzynia biegów to naprawdę zgrane zestawienie. Kultura pracy tego pierwszego i precyzja działania tego drugiego zasługują na dużą pochwałę.
fot. mat. prasowe
Seat Ibiza 1.2 TSI Style - tył
Okiem przedsiębiorcy
Aktualna promocja SEAT-a umożliwia zakup 5-drzwiowej Ibizy za 47 300 zł. Za tę kwotę otrzymujemy jednak egzemplarz w podstawowej wersji (Reference) z jeszcze mniejszym, 75-konnym silnikiem pod maską. Prezentowana wersja skonfigurowana z 90-konnym TSI to koszt 51 300 zł. Za testowany egzemplarz uzupełniony kilkoma dodatkami trzeba natomiast zapłacić około 60 tysięcy, co też nie jest kwotą przesadzoną.
Oferta SEAT-a obejmuje oczywiście kredyt oraz leasing. Ten pierwszy dostępny jest od 10% wkładu własnego z umową na okres od 12 do 84 miesięcy. Warto zaznaczyć, ze miesięczne raty dostosowywane są indywidualnie, dlatego można liczyć na warunki odpowiadające własnym potrzebom. Z kolei umowa leasingowa może być podpisana na okres 24, 36, 48 albo 60 miesięcy. W tym przypadku opłata wstępna to także co najmniej 10% wartości auta.
Podsumowanie
SEAT Ibiza 1.2 TSI Style to propozycja dla tych, którzy szukają dorosłego auta miejskiego bez narzucającej się urody. Jest dobrze wykonana i bardzo przyzwoicie zachowuje się na drodze. Ma także odpowiedni stosunek ceny do jakości. Po prostu udany samochód.
Przeczytaj także:
Seat Ibiza Xcellence 1.0 115 KM DSG - mniejszy Leon
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)