BMW 116d M Sport prowadzi się genialnie
2016-03-25 00:36
Przeczytaj także: Dla kogo BMW 430 Gran Coupe?
Wrażenia z jazdy
Przyznaję, że przed testem miałem wątpliwości, czy tak skonfigurowana "Jedynka" nie straci swojego charakteru. Na szczęście nie taki diabeł straszny, jak wygląda na papierze... Auto naprawdę dobrze przyspiesza na każdym przełożeniu, dlatego wyprzedzanie przy dozwolonych prędkościach nie stanowi najmniejszego problemu. Silnik ma też dobry moment dostępny od najniższych obrotów, więc rzadko musimy redukować biegi. Praca skrzyni również zasługuje na pochwałę. Lewarek działa płynnie i ma krótkie skoki.
fot. mat. prasowe
BMW 116d M Sport - z boku
Czy 1,5-litrowy diesel to jednak wzór do naśladowania? Nie do końca. Jak już wspomniałem, jest to wyjątkowo ekonomiczna jednostka. Ma jednak... umiarkowaną kulturę pracy. Drgania, które emituje dostają się do kabiny, co widać nawet po gałce zmiany biegów. Największe "poruszenie" czuć wtedy, gdy po naciśnięciu sprzęgła auto ponownie się uruchamia. Pod tym względem nowa konstrukcja BMW musi zostać udoskonalona.
Tę wadę rekompensują jednak świetne właściwości jezdne. Układ kierowniczy "Jedynki" jest bardzo precyzyjny. Wręcz idealnie informuje o tym, co dzieje się z podwoziem. Nie bez znaczenia jest także sportowe zawieszenie, które utrzymuje auto w "pionie". Nawet dynamiczna zmiana toru jazdy nie wyprowadza auta z równowagi. A jeżeli już tak się stanie to w odpowiednim momencie zareaguje inteligentny system stabilizacji toru jazdy.
fot. mat. prasowe
BMW 116d M Sport - przód
Okiem przedsiębiorcy
Przyszedł czas na bolesną ekonomię. Za 5-drzwiową serię jeden w wersji 116d trzeba zapłacić co najmniej 110 400 zł. Jeśli dorzucimy do tego wersję M Sport i doposażymy w kilka dodatków cena szybko urośnie do około 130 tysięcy. Wiem, nie jest to okazja sezonu, ale konkurencja premium też nie należy do najtańszych, dlatego nie sposób się czepiać.
BMW musi mieć szeroki wachlarz finansowania. Bawarska marka stara się jednak podchodzić do każdego klienta indywidualnie, dlatego szczegółowe warunki ustalane są w zgodności z potrzebami konkretnego klienta. Aczkolwiek warto zaznaczyć, że umowa kredytowa może trwać do 120 miesięcy. Istnieje także możliwość stworzenia tzw. ostatniej raty balonowej. Jeśli chodzi o leasing to umowa podpisywana jest na okres od 6 do 60 miesięcy.
Podsumowanie
BMW 116d M Sport to propozycja dla osób szukających samochodu kompaktowego klasy premium z oszczędnym silnikiem i bogatym wyposażeniem. Bez względu jednak na wersję, Seria 1 prowadzi się genialnie i warto rozważyć jej zakup w niemal każdej konfiguracji.
Przeczytaj także:
BMW 128ti da się lubić
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)