Nissan Pulsar 1.6 DIG-T Tekna - typ niepozorny
2016-03-19 00:50
Przeczytaj także: Nissan Pulsar przyspieszy bicie serca?
Wrażenia z jazdy
Podczas normalnej jazdy Pulsar zachowuje się jak pełnoprawny samochód rodzinny. Oferuje spory komfort, co jest zasługą dobrze zestrojonego podwozia. Ma też dobre wyciszenie, które umożliwia komunikację przy wyższych, autostradowych prędkościach. Posiada również dodatkowe systemy bezpieczeństwa, takie jak: monitorowanie martwego punktu, ostrzeganie przed zbyt szybkim zbliżaniem się do innego pojazdu czy system kamer, który pokazuje co się dzieje wokół auta i znacznie ułatwia parkowanie.
fot. mat. prasowe
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T Tekna - z boku
Atrakcyjnym dopełnieniem całości są 18-calowe felgi aluminiowe, które idealnie pasują do czarnej karoserii.
Gdy jednak potrzebujemy przyspieszyć, wystarczy wcisnąć odpowiedni pedał. Nie jest potrzebna nawet redukcja, bo silnik wyróżnia się naprawdę dobrą elastycznością. Warto dodać, że tworzy zgrany duet z odpowiednio zestopniowaną skrzynią biegów, choć sam jej lewarek powinien mieć nieco krótsze skoki. Nissan nie jest jednak dobry tylko na prostej. Potrafi także... skręcać i to całkiem nieźle. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny i w odpowiednim stopniu informuje kierowcę o tym, co dzieje się z przednią osią.
Jazda japońskim kompaktem w tej konfiguracji może być zatem i szybka, i komfortowa. Wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań. Oczywiście, 190-konny Pulsar nie jest jeszcze hot hatchem, ale daleko mu także do przeciętnego przedstawiciela swojego segmentu. Dla wielu będzie zatem złotym środkiem, który sprawdzi się każdych warunkach.
fot. mat. prasowe
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T Tekna - przód
Samochód wygląda fajnie, co jest zasługą dobrych proporcji, obłych zderzaków i ładnie narysowanego oświetlenia - zarówno przedniego, jak i tylnego.
Okiem przedsiębiorcy
Czas na trochę większe liczby. Za podstawowego Pulsara trzeba zapłacić 65 000 zł. Pod jego maską znajdziemy 115-konnego benzyniaka, a w kabinie - skromne wyposażenie. Za topowy wariant, jaki m jest testowany egzemplarz trzeba natomiast zapłacić 100 000 zł. Z jednej strony nie jest to mało, ale z drugiej wyposażenie jest kompletne i nie trzeba go niczym uzupełniać.
Japońska marka ma oczywiście w swojej ofercie szerokie możliwości finansowania. Poza gotówką, klienci mogą zdecydować się na kredyt nawet do 8 lat przy równych, miesięcznych ratach. Warto zaznaczyć, że wkład własny jest już od 0%. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing z opłatą wstępną od 10%, okresem umowy od 24 do 60 miesięcy i równymi ratami. Pozostałe warunki są dopasowywane do indywidualnych potrzeb.
fot. mat. prasowe
Nissan Pulsar 1.6 DIG-T Tekna - z tyłu
W standardowej, 5-osobowej konfiguracji mamy do wykorzystania 385 litrów.
Podsumowanie
Sztuka kompromisu nie jest sztuką łatwą. Nissan trafił jednak w punkt i 190-konny Pulsar dobrze łączy dwie funkcje, które tak naprawdę bardzo trudno połączyć - i w teorii, i w praktyce. Japoński kompakt jest jednak w każdej konfiguracji dobrą propozycją dla osób szukających przestronnego, rodzinnego auta o kompaktowych rozmiarach.

1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)