Seat Leon ST 2.0 TDI DSG FR to bardzo dobry wybór
2016-03-10 08:10
Przeczytaj także: Seat Leon ST X-perience 2.0 TDI - niedoświadczone kombi
Wrażenia z jazdy
Podczas jazdy można zapomnieć, że Leon ST to niemałe kombi. Auto świetnie wpisuje się w zakręty, co jest zasługą wydajnego zawieszenia i bardzo precyzyjnego układu kierowniczego. Wiem, ciężki przód i lekki tył nie wróżą niczego dobrego, ale inżynierowie dostosowali podwozie w taki sposób, że podsterowność pojawia się tylko w skrajnych sytuacjach. I mimo tego wszystkiego komfort jazdy stoi na przyzwoitym poziomie.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST 2.0 TDI DSG FR - z boku
Zespół napędowy to oczywiście bezapelacyjna zaleta hiszpańskiego auta. Sprawne przyspieszanie przy niemal każdej prędkości to w tym przypadku norma. Duży moment daje o sobie znać wtedy, kiedy tylko jest potrzeba. Cieszy także obecność przekładni DSG, która inteligentną zmianą przełożeń bije na głowę większość konkurencyjnych konstrukcji. Aczkolwiek nie ukrywam, że trochę brakuje siódmego biegu, który zniwelowałby obroty przy prędkościach autostradowych.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST 2.0 TDI DSG FR - przód
Autostrady zdradzają też średnie wyciszenie kabiny. Pod tym względem powinno być nieco lepiej, ale wierzę, że przy okazji liftingu problem zniknie. Zostawmy jednak trasy i wróćmy do miasta. Właśnie tam docenimy naprawdę świetną widoczność w każdą stronę. Mimo gabarytów, Leon ST nie wywołuje stresu podczas parkowania czy manewrowania w zatłoczonych uliczkach. Wręcz przeciwnie, nawet mało wprawni kierowcy poradzą sobie bez najmniejszych kłopotów.
Okiem przedsiębiorcy
Czas na najmniej przyjemną część testu, czyli chłodne kalkulacje. Seat Leon ST z dwulitrowym, 184-konnym dieslem, skrzynią DSG i wyposażeniem FR to koszt 114 600 zł. Mhm... Sporo. Za egzemplarz testowy, który miał niemal wszystkie opcje trzeba zapłacić około 150 tysięcy. No cóż, hiszpańskie kombi w tej konfiguracji nie jest ofertą dla flot tylko klienta indywidualnego.
fot. mat. prasowe
Seat Leon ST 2.0 TDI DSG FR - tył
Istotnym elementem każdego zakupu jest sam proces finansowania. W przypadku Seata można liczyć na kredyt z wkładem własnym od 10%, okresem trwania umowy od 12 do 84 miesięcy i oprocentowaniem od 3,99%. Trzeba przy tym zaznaczyć, że raty są dostosowywane pod indywidualne potrzeby kredytobiorcy. Jeśli chodzi o leasing to możemy liczyć na umowę na okres 24, 36, 48 lub 60 miesięcy i opłatę wstępną od 10% wartości pojazdu.
Podsumowanie
Seat Leon ST to atrakcyjne i wszechstronne kombi. Mocny zespół napędowy i spora dawka nowoczesnej technologii nie powinny nikogo dziwić, bo w końcu za to wszystko trzeba sporo zapłacić. Zaskoczeniem są natomiast świetne właściwości jezdne, które wyróżniają ten model na tle całej, nawet rodzimej konkurencji. Bardzo dobry wybór.
Przeczytaj także:
Seat Leon ST - na majówkę
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)